• Anonym (-)

Min dejt berättade först nu att hon har barn

Hej.

Jag dejtar en tjej och har nu träffat henne fem gånger. Jag är 31 år och hon är 27 år. Igår träffades vi för femte gången och först då släppte hon bomben att hon har ett barn. Barnet är tre år och bor hos henne varannan vecka. Jag hade ingen aning om att hon har barn.

Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

Grejen är att jag tycker om den här tjejen mycket och jag är väldigt intresserad av henne men samtidigt så känns det ju inte så bra nu när jag har fått veta att hon har barn, för jag vet att det ändå kommer att kräva en del av mig i slutändan och jag är inte beredd alls på det. Jag vill inte leva ett sånt liv där jag ska behöva anpassa mig, ta ansvar och hjälpa till, för jag vet ju att detta är exakt vad som kommer att ske, även fast jag inte är barnets pappa.

Hade hon varit tydligt från början med att hon har barn så hade jag aldrig träffat henne men nu har jag tyvärr gått och kärat ner mig i henne lite och jag är besviken att hon inte var ärlig mot mig från första början. Just när man lyckas hitta någon så går allt åt helvete.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra nu men jag inser väl att jag bör avsluta detta. Vad säger ni?

• Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn
  • Lainie Kennedy
    Anonym (this) skrev 2021-04-09 12:46:34 följande:

Om man inte klarar av att anpassa sig, hjälpa till och ta ansvar så är man inte mogen för ett förhållande för där måste man göra exakt dessa saker också

Om ni inte förstår detta så bör även ni avstå från förhållande, fast det finns ju kvinnor som inte vågar säga ifrån och män som gillar att utnyttja såna kvinnor.

Jag är kvinna och vill inte heller anpassa mig eller hjälpa till eller ta ansvar. Det går utmärkt att ha förhållanden ändå.
  • Anonym (goliat)
    Anonym (this) skrev 2021-04-09 13:03:49 följande:
    Exakt barn är en stor grej och en normal människa tar sin tid och tar reda på vem man träffar innan man berättar om det viktigaste man har dvs sitt barn

De flesta anser sig inte heller vara i ett förhållande när man bara träffats ett par gånger.
    Varför det?
    Varför slösa på någons tid?

Jag har visserligen alltid frågat från start, men OM jag nu inte gjort det och det efter kanske månader framkommer att dejten har ett förskolebarn? Jag hade bara vänt mig om och gått.

Är personen i fråga intresserad av om jag ev skulle kunna tänka mig barn så utgår jag från att frågan ställs.

Alla som dejtar är inte ute och letar efter någon att skaffa ungar med!
  • Anonym (goliat)
    Lainie Kennedy skrev 2021-04-13 15:20:52 följande:
    Jag är kvinna och vill inte heller anpassa mig eller hjälpa till eller ta ansvar. Det går utmärkt att ha förhållanden ändå.
    Exakt, samma här.

Var och en får väl ansvara för sina egna avkommor?
  • Anonym (idioti)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 15:18:09 följande:
    Som nån hintade tidigare så skriver man inte i presentationen iaf att man har barn för att inte dra till sig fel människor (läs pedofiler), 
    Detta har jag aldrig hört talas om och inte heller sett, det är fullständigt naturligt att nämna att man har barn. Att utelämna detta av rädsla för pedofiler är bisarrt och då behöver man nog söka terapi för sin irrationella rädsla.
    Det är som att inte skriva ut att man har en bil av rädsla för biltjuvar.
    Eller låta bli att skriva att man gillar honung av rädsla för björnattacker..

Ingen, någonsin, någonstans har råkat ut för att en pedofil söker upp ens barn för att det har nämnts i en bisats på en dejtingsida att man har barn. Det kommer aldrig att hända.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-13 15:18:09 följande:

Som nån hintade tidigare så skriver man inte i presentationen iaf att man har barn för att inte dra till sig fel människor (läs pedofiler), man kanske vill lära känna en person lite först också. Jag tror varken på smussel eller att hon är känslokall men märkligt att det inte kommit fram tidigare, eftersom det är många som inte vill dejta de med barn borde man checka av det tidigt för att inte slösa tid. Det måste ju inte bara vara hennes fel heller, ts hade kunnat fråga om hon har barn, särskilt som det är så viktigt för honom, en deal breaker verkligen och de är i fertil ålder båda två.

Det är väl en sak att inte skriva det i presentationen på Tinder även om jag nu tycker att pedofil-argumentet är så långsökt. Peddos söker väl snarare jobb eller engagerar sig i föreningar där de själva kan få kontakt med barn utan att behöva gå omvägen med att dejta deras mammor, verkar omständligt. Men visst jag köper att man kanske inte vill skylta med att man har barn främst för att man inte vill bli bortswajpad innan man ens fått en chans att träffa den andra och låta dem få en uppfattning om en först.

Men att hålla tyst om det under fyra dejter?? Om mamman fortfarande misstänkte att TS är pedofil när de träffats fyra gånger, varför i helvete fortsätter hon träffa honom då?

Nej det låter ju mycket trovärdigare i så fall att TS faktiskt på något vis hade hintat om att han inte var intresserad av barn och familjelivet, han kanske inte sa det direkt ut men det framgick av hans livsstil och intressen att de inte är direkt förenliga med småbarn, och tjejen hade råkat få känslor för honom så hon tyckte det kändes alltmer jobbigt att släppa bomben att hon är småbarnsmamma? Hon kanske t.o.m hade fått TS att anta att hon inte har barn genom att berätta att hon älskar att resa, gillar äventyr, jobbar mycket, mm BS som folk skriver i sina presentationer för att verka intressanta.

Alla som dejtar är faktiskt inte ute efter att hitta en partner att para sig med i första hand så man ska inte utgå ifrån att alla kvinnor söker en spermadonator. Man vill träffa någon för man vill bli kär, ha sex, lite romantik, någon att resa på semester och tillbringa fritiden med, glo på TV ihop - Och om man sedan träffar någon speciell som man klickar med och vill tillbringa livet med, ja DÅ börjar man prata om att skaffa barn och köpa hus ihop. Börja prata om framtida barn (som inte finns än alltså) första dejten är väl snarare psychovarning. Om en tjej skulle starta en tråd där hon skriver att hon gick på dejt med en kille och han började direkt prata om att han inte har börjat tänka på familjebildning riktigt än - vilka slags svar skulle den tjejen få här på FL tror du?

Ett ord - Fly!!!

Slösa tid på förhållanden, ja herregud vem har inte gjort det. Visst är det så att de flesta av alla trevande försök till förhållanden kraschar på vägen av massvis med olika orsaker. Det visar sig att man inte har samma mål i livet t.ex frågan om barn, men det kan lika gärna handla om hur och var man vill bo, man har olika religiösa, andliga eller politiska ståndpunkter, står inte ut med partnerns kompisar eller familj, man börjar tjafsa om skitsaker osv osv osv.

Men om allt annat klaffar och man har träffat kärleken i sitt liv så kan ju även den mest inbitna barnmotståndaren ändra sig och vilja bilda familj. Och folk ändrar sig! Man har aldrig haft en tanke på barn när man är 31 men så plötsligt tre år senare står man och ler fånigt när man ser småbarn på stan och det börjar suga i livmodern, eller var det nu kvittrar till på killar när den biologiska klockan börjar ringa.
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (idioti) skrev 2021-04-13 17:29:40 följande:
    Detta har jag aldrig hört talas om och inte heller sett, det är fullständigt naturligt att nämna att man har barn. Att utelämna detta av rädsla för pedofiler är bisarrt och då behöver man nog söka terapi för sin irrationella rädsla.
    Det är som att inte skriva ut att man har en bil av rädsla för biltjuvar.
    Eller låta bli att skriva att man gillar honung av rädsla för björnattacker..

Ingen, någonsin, någonstans har råkat ut för att en pedofil söker upp ens barn för att det har nämnts i en bisats på en dejtingsida att man har barn. Det kommer aldrig att hända.
    Tja, det kan du ju ta med de som oroar sig för det i så fall och inte med mig :)
  • Anonym (Hold my beer)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-04-13 17:58:45 följande:
    Nej det låter ju mycket trovärdigare i så fall att TS faktiskt på något vis hade hintat om att han inte var intresserad av barn och familjelivet, han kanske inte sa det direkt ut men det framgick av hans livsstil och intressen att de inte är direkt förenliga med småbarn, och tjejen hade råkat få känslor för honom så hon tyckte det kändes alltmer jobbigt att släppa bomben att hon är småbarnsmamma?
    Ja det låter ju som en rimlig förklaring.
  • Lainie Kennedy
    Anonym (goliat) skrev 2021-04-13 15:38:25 följande:

Exakt, samma här.

Var och en får väl ansvara för sina egna avkommor?

Eller hur.
  • Shoegal81

Till alla som skriver att TS borde ha berättat att han inte vill ha barn... vad är det för skitsnack? Han kanske inte vill ha barn just nu, och framförallt så kanske han inte vill ha ett BONUSbarn! Det är väl inte jättemånga som hoppar högt av lycka att behöva ta hand om någon annans barn när man är nykär och på dejtingnivå. Det är jättestor skillnad på att vilja ha egna barn någon gång i framtiden med rätt person, och att en dejt droppar en sån bomb att "om vi ska fortsätta ses förväntas du bli bonuspappa". Det är riktigt svinigt av TS dejt faktist, självklart har hon undanhållt det här med vilje. Det är inte direkt en hundvalp... 

• Anonym (B)

[quote=81058372][quote-nick]Anonym (-) skrev 2021-04-09 11:53:

Jag själv har inga barn och som jag känner nu så vill jag inte heller ha några. Det har jag aldrig velat. Mitt liv är bra som det är och jag vill inte ha barn i mitt liv. Jag tycker om ett lugnt, tyst och stilla liv där jag inte behöver ta ett sånt ansvar som man måste med ett barn.

TS väldigt tydliga ståndpunkt vad gäller att han inte vill ha barn gör att han behöver kommunicera detta till de personer han dejtar. Det är rätt ovanligt att inte ens kunna tänka sig barn i sitt liv. De han dejtar kommer vara i barnskaffarålder, och om TS inte är tydlig med att han inte vill ha barn kommer det leda till problem. De flesta tjejer i den åldern planerar nog barn inom ett par år, och TS kan inte gå in i en relation där detta förväntas ske relativt snabbt.

Om han däremot kommunicerar innan första dejten att han inte är intresserad av barn, kommer han att få dejter med likasinnade. Dvs personer som inte alls är intresserade av att skaffa barn. Då kan båda på sikt utforska om de kommer att ändra sig, eller inte.

Svar på tråden Min dejt berättade först nu att hon har barn