• Jag är bara jag

    jag har gjort 3 införingar och alla neg.

    Det stämmer att Progynon bygger upp slemhinnan. Om den tunna slemhinnan varit problemet kan de absolut hjälpa. Det går dock inte prata i procentsiffror utan bara om ökad chans. Att du får fram blastocyster är i sig mycket bra.

  • Jag är bara jag
    Annna84 skrev 2021-04-12 13:39:54 följande:
    Hej! Har du erfarenhet av att slemhinnan faktiskt blev tjockare? Till mig har dom sagt att det inte går att få den tjockare än vad den naturligt är, och att det har gjorts mängder med forskning på detta. Min slemhinna har varit ca 8mm vid insättning, vilket sägs vara tillräckligt, men jag har läst att många har mycket tjockare.
    Jag har tagit Progynon inför ÄD och alltid haft tjock slemhinna. Över 8, uppåt 12-13. Vet en tjej som hade stora problem. Slemhinnan växte sällan på sig så det blev inte ens ET. Minns inte vad hon fick för hjälp, men hon lyckades i alla fall få barn. Vid ÄD tar man Progynon långt före insättning så det är inte helt jämförbart. Man får även en extra dos Pregnyl samtidigt som insättningen. Även om 8 bör räcka kanske det är lite tunt och då borde Progynon funka.
Svar på tråden jag har gjort 3 införingar och alla neg.