Har ni förtroende för erat barns skola?
Hur tar man upp det utan att låta dryg och överlägsen?
Hur tar man upp det utan att låta dryg och överlägsen?
Då ska den läraren sparkas, om den särbehandlar barnet vid delade meningar med föräldern.
Kan man inte agera professionellt och klara av att ta kritik, så ska man inte jobba med människor.
Vi har gått på både lärare och rektor rejält för att vårt barn inte fick den hjälp hon var berättigad till. Sen må de tycka att jag är en fitta mm, men barnet behandlade de bra. De behöver inte tycka om mig för att sköta sitt jobb.
Jo det vet jag för jag var med i skolan under en längre tid. Dessutom var hon stor nog att berätta hur det funkade när hon övergick till att va där själv.
Att läraren inte tyckte om mig märkte jag, men hon var bra med dottern och var ett bra stöd åt henne.
Jag brukar bedöma både barn och vuxna efter deras egen person. Att jag gillar föräldrarna är ingen garanti för att jag gillar barnet och tvärtom.
Självklart fanns det anledning till att va med. Läraren skulle inte våga göra annat än ta hand om och möta upp dottern på ett bra sätt, eftersom vi drog in kommunen när hon inte fick den berättigade hjälpen och bemötandet som hon behövde för att kunna gå till skolan överhuvudtaget.
Naiv kan du va själv som inte förstår att det går att skilja på privata känslor och ett professionellt bemötande.
Jag förstår mig verkligen inte på människor som inte klarar av att bemöta en person på ett bra vis även om man avskyr en närstående till denne....