Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

    Deprimerande dejtingmarknad

    Det går 10 män per kvinna så att många män bara är där för att ligga är bullshit tror jag. Därför att de flesta män får aldrig chansen att ligga eller ens en dejt.

    Däremot de som är topp 5% av männen på Tinder kan ligga mycket så förstår att de inte vill stadga sig.

    De som har en buffé av ligg att välja på är kvinnor då dom är underrepresenterade.

  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Men) skrev 2021-04-11 21:24:04 följande:

    Men är inte tinder typ lite en ligg-app då? Finns ju mer seriös sidor om man är ute efter ett förhållande tänker jag eller?


    Nej, det är väldigt få kvinnor som utger sig för att vara ute efter ligg.

    Jag själv är också ute efter något seriöst. Mem kvinnor väljer väl de snyggaste männen som är mest ute efter att ligga kanske.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Strunta i de snygga karlarna) skrev 2021-04-11 21:23:09 följande:

    De där, är de 5%? Jag köper den siffran om du säger det. Det är just dem jag tycker man skall undvika. Annars är Tinder helt ok, finns många trevliga killar där. 


    Eftersom nätdejting och Tinder i första bygger på utseendet. Så är det ju naturligt att tjejer swipar på de snyggaste killarna.

    Inte kommer tjejer swipa höger på någon medel kille när hon vet att det finns snygga?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Men) skrev 2021-04-11 21:51:02 följande:

    Nu utgick jag ifrån att ts är tjej och ute efter ett seriöst förhållande, då är nog tinder fel app att hänga på.


    Tinder är den vanligaste appen. Så det är det vanligaste stället att träffa någon på online.

    Men vet man med sig att man bara är ute efter något seriöst så får man vara tydlig med det. Flera som skriver det i sina profiler.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Strunta i de snygga karlarna) skrev 2021-04-11 21:58:36 följande:

    Men 5% Så lite? Jag har hört siffran 80-20...alltså att det är 20% av männen.


    Jo, kanske mindre.

    Du får tänka på att det går 10 gånger så många män som kvinnor.

    Så kvinnor blir extremt selektiva med så stort utbud. Inte ens jag som kille tycker att 20% av kvinnorna är snygga.

    Skulle kvinnor swipar höger om vart femte man så skulle hon få så många matchningar att hon inte har tid att skriva med alla...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Strunta i de snygga karlarna) skrev 2021-04-11 23:32:11 följande:

    Nästa gång jag laddar ner Tinder igen skall jag kolla hur många jag svajpar på. Jag väljer ju bort de allra bildskönaste karlarna. Kan mycket väl tänka mig (har iofs inte testat men vad jag tror) att jag swipar var femte, men ändå har tid att skriva med alla. Nu sållar jag ju en del efter ett par meddelande fram och tillbaks, så det är ju inte så att jag skriver och läser romaner av text men ändå. Blir inte så många matchningar för mig faktiskt.

    Flest matchningar fick jag när jag slutade ha ansiktsbilder och bara hade gym/bikini osv. Kändes inte helt bra det experimentet. Fick bekräftat att jag är en butterface.


    Jag swipar nog höger en av 10 ggr kanske. Men många swipar jag höger trots att jag egentligen inte är super intresserad.

    Ah, men är väl inget fel i att vara en butterface ? Jag och många killar tittar på helheten. Det tror jag tjejer också gör när ni tittar på killar ? Man behöver inte ha det sötaste ansiktet om man är fit och vältränad tex. Det visar på andra egenskaper som är bra än bara ett snyggt face.

    För mig är kroppen viktigare än ansiktet. Så länge jag finner henne lite söt iaf. Så behöver hon inte vara snygg om hon är smal.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-12 08:21:45 följande:

    Vad menar du med "men kvinnor väljer väl dom snyggaste männen" - vad menar du med dom snyggaste för alla har ju INTE samma smak..

    Pratar du om dom som ser ut som en ken docka typ eller..

    Jag är tvärtom jag gillar killar som andra eller enligt normen anses "fulsnygga" eller t.o.m fula, men för mig är såna karlar sexiga...

    Jag har bara ngr få krav att killen har rakat hår(om det är tunt eller inte spelar ingen roll) eller möjligen 1-2 cm cm långt, och inte är fet!!

    Ett ex på min typ är Gustaf Skarsgård!! 


    Hur vet du att andra tycker att dina killar är fula?

    Gustaf Skarsgård anses väl som en hunk ?

    Dessutom är han 193 cm ,. Vilket är typ 5% av alla killar som är. .

    Hade han varit lika intressant om han var 173?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Erika) skrev 2021-04-12 13:56:00 följande:

    Det känns som att utseendet har blivit allt viktigare. När jag växte upp var det även andra saker som kunde väga tungt, men nu är det mest utseendet


    Antar att utbudet var mera begränsat då till din lilla by och skulle man träffa någon fick man göra det på dansen eller krogen? Med Tinder har du ett större sökområde och kan söka sig till andra städer. Utbudet blir större och folk blir mer restriktiv. Du kan dissa någon för fel hårfärg eller tröja.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Moi) skrev 2021-04-12 14:40:20 följande:

    10 poängarna

    Dom riktigt snygga killarna orkar inte ens resa sig ur soffan utan frågar direkt om jag har lusta att komma över till han och knulla.

    9.5 poängarna kan tänka sig att åka hem till mej och knulla

    9 poängarna kan ta en fika på stan om dom är bergis på att få knulla efteråt

    8 poängarna kan ta en fika om dom tror att det är sannolikt att få knulla

    7 poängarna kan bjuda på ett glas vin / öl & knull

    6 poängarna bjuder på middag innan knullet

    5 poängarna och neråt är det ingen som bryr sig om

    Tinder i ett nötskal

    jag är absolut inte någon skönhetsdrottning eller har DD kupa, helt vanlig

    ordinarie tjej. Frågade en gång en 9 - 9.5 poängare ärligt hur många gånger han

    kan få ligga på en vecka och han påstod att om han inte är petig med utseende och ålder så kan han få ligga minst en gång om dagen.


    Skillnaden är väl att en kvinna på 5 poäng kan få ligga en gång om dagen också. Medan en 5 poäng kille får vara glad om han får ligga en gång om året.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Men ligg med andra män då!!!) skrev 2021-04-12 15:25:50 följande:

    Ställer man upp på att vara spermaslask helt utan respekt eller förväntan på njutning så får även 5-poängskillar "ligga", tro mig.


    Men vad är ditt problem? Att 10 poängaren bara vill ligga med dig ?

    Sluta jaga 10-poängare då om du inte är det själv...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-13 00:11:37 följande:

    Dra inte alla kvinnor över en kam - att vi alla vill ha en stereotypt "snygg" man

    sådana får jag kräkreflexer över..

    Sen har jag inte varit inne på just sexsidor, men dom som är där tittar väl mer på andra attribut du har


    Fast du måste ju inse att du tillhör en minoritet av alla kvinnor?

    Det är ju en promille av alla kvinnor som skulle välja Danny DeVito före Brad Pitt tex.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-13 12:18:23 följande:

    Ja han var bara ETT exempel  som jag kom på.. 

    annars brukar inte tjejer gilla killar med flint...vad jag läst..

    Så om han inte varit kändis kanske han inte varit så populär -eller..

    För mig behöver inte killen vara så lång heller som han, tex 170cm är ok för mig!


    Så för dig flintis ett plus ? Eller går du bara på killar med flint?

    Hur lång är du själv?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-13 12:18:23 följande:

    Ja han var bara ETT exempel  som jag kom på.. 

    annars brukar inte tjejer gilla killar med flint...vad jag läst..

    Så om han inte varit kändis kanske han inte varit så populär -eller..

    För mig behöver inte killen vara så lång heller som han, tex 170cm är ok för mig!


    Så för dig flintis ett plus ? Eller går du bara på killar med flint?

    Hur lång är du själv?
    Anonym (Elisa) skrev 2021-04-13 12:56:03 följande:

    Det var bara ett ex - jag kom inte på någon annan med flint..

    Var han snygg när han var med i vikings också images.app.goo.gl/P3KjryByWz2SAFep7

    Du får ju tänka bort kändisar - hur många med flint är populära då hos tjejer -inte många..


    Gustaf Skarsgård ser bättre ut än medelsvensson även om han vore kändis.

    Lasse kroner är väl mer medel ...
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (N) skrev 2021-04-13 21:09:15 följande:

    För min del är det tvärtom, får alltid irl mycket uppmärksamhet av snygga män(de flesta män egentligen), och matchar även med en del snyggingar på Tinder, men som inte direkt skriver något eller visar intresse. Skulle väl på skalan tom säga jag är snyggare än dom, kanske är det som någon nämnde att jag är en bit över 30-strecket och har några småbarn som gör det. Är ju inte heller snyggingarna jag är ute efter, har slutat swipa på dom då det hela känns så ytligt och personlighetslöst. Försöker se bakom bilden numera, försöka avläsa om där är charm, humor osv. Men känner väl överlag att hela grejen är sjuk. 

    Sen blir man aldrig nöjd heller. Antingen är de för på eller för av. Blir väl en skum grej av det hela när man inte träffat personen i verklighet det första man gör och avgör om det finns intresse då. 


    Jag tror din analys är korrekt.

    De flesta män vill inte träffa en kvinna med barn. Jag sorterar bort dom och har än så länge inte dejtat en enda med barn.

    Har en tjej som är en 8-9 iaf med ett barn. Men ja hon är extra fin motför övriga matcher. Men då bor hon i en annan stad istället. Men 1 barn är iaf bättre än 2 eller fler...
Svar på tråden Deprimerande dejtingmarknad