Inlägg från: Gameofthrones |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones

    Min chef frågar inte om mig medan jag har Covid-19.

    Men, det kretsar inte just om dig.

    Vill du ha en sådan uppvärksamhet så får du ringa ngn och prata.

    En chef ska vara proffisionell, kan inte hålla sina kollegor i handen. Man ska vara självständig på ett arbete.

    Hon sa krya på dig. Va glad för det.

  • Gameofthrones

    Jag tycker inte att man ska ha vänskap så på ett arbete. En AW kanske? (Afterwork) kanske jag är med. Julbord kanske. Kommer för sällskapet skull men jag gillar inte äta julbord och före jul.

    Jag har knappt varit med på julbord AW. Jag jobbar går hem. Defenetivt alltid social, ha roligt, arbeta på jobbet. Ta jobbet på allvar det tycker jag om. Självklart så har man kollegor som man är mer överens med och pratar med.

  • Gameofthrones
    sextiotalist skrev 2021-04-13 12:39:38 följande:

    Jag har flera vänner som jag lärt känna via arbetet, varav en är en fd chef.

    Varför ska man inte ha vänskap på en arbetsplats. 

    De flesta jag känner har vänner på sin arbetsplats, som de träffar privat, precis som jag har och gör


    Alla är olika,

    Jag gillar inte involvera privatlivet till min arbetsplats.

    Dem vet att jag är gift, barn, bil, jobbar mkt.

    Tänker såhär att man inte ska kanske bli där särbehandlad? För man har en vänskap med sin chef? Kan man då sära på vänskapen och vara kollega så är det väl bra. Jag tror att det finns arbetsplatser kollegor, chefer som inte kan hålla jobbet och privatlivet i schack.

    Som nu TS är typ knäckt för att hon inte gick mer respons av sin chef?! - förstår du hur jag tänker?

    Men jag vill inte ha det så. Jag har en fin kontakt med chefen men inte mer än så. Samt med mina kollegor.
  • Gameofthrones
    sextiotalist skrev 2021-04-13 13:54:13 följande:

    Du ansåg att man inte ska ha vänskap på sin arbetsplats, det är en avsevärd skillnad mot att "jag vill inte ha några vänskapsrelationer med mina kollegor"

    Utöver detta så ser strukturerna ut på olika arbetsplatser. Min chef är endast min lönesättande chef, jag är den som fördelar uppdragen som kommer in (inom mitt område).

    Mina två förra chefer var mina vänner innan de blev chefer, men vi hade ett snack och visste exakt hur vi skulle hantera detta.

    Det fanns även par på min förra arbetsplats.


    Det du syftar på en sådan vänskaplighet kan man ju ha. Att man är schyssta mot varandra jobbar bra, tillsammans. Det är en helt annan grej för mig.

    Det jag mena att inte umgås med mina kollegor utanför arbetet. Inte i min värld.
  • Gameofthrones

    Precis en bra chef jagar inte anställda.

    Anställda har en skyldighet att återkoppla. Anser jag.

Svar på tråden Min chef frågar inte om mig medan jag har Covid-19.