• Anonym (Beatrice)

    Är man verkligen kär om man avstår oralsex

    När jag är kär i någon , då vill jag göra allt med personen . Ni förstår vad jag menar.

    Har dejtat en kille ett tag som hävdar att han är kär i mig men vill inte gå ner på mig?

    Tycker detta är konstigt. I övrigt är han en passionerad älskare

  • Svar på tråden Är man verkligen kär om man avstår oralsex
  • Anonym (A)

    Jag tycker att det är otroligt gränslöst och självutplånande att "göra allt med en person".

    Bajsa på en tallrik och ät upp det!
    Jupps, ett "förslag" jag fått.

    Som sagts i tråden så har folk olika preferenser. Det finns massor jag inte gör, som att bajsa och äta upp det.
    man ska ha gränser och man ska säga nej och man ska hålla på sina gränser. De som går över sina gränser för någon annans skull har en mycket farlig inställning.

  • Anonym (Ehm)

    Eh ja, man kan vara kär utan att vilja ha oralsex. Jag har varit otroligt kär och ändå totalt äcklats av ens tanken på oralsex. Jag tycker det är fruktansvärt avtändande och äckligt, framkallar illamåendekänslor att bara tänka på. Och jag gillar inte att få heller, tycker inte ens det är skönt. Det du tänder på och gillar i sängen är inte någon sorts allmän sanning som gäller alla andra också, vilket du uppenbarligen tror. Det är sjukt respektlöst, samt otroligt osäkert beteende, att inte respektera din partners sexuella gränser och istället börja ifrågasätta hans kärlek till dig pga att han inte vill göra vissa grejer i sängen. Du borde ha vuxit upp mer innan du gav dig in i ett förhållande.

  • Stefano82
    Mandel skrev 2021-04-14 08:13:18 följande:

    Jag gillar att ge, men inte att få. Är jag då också "okär"?


    Det är så skönt, särskilt om hon kan sin sak.
  • Mandel
    Stefano82 skrev 2021-04-14 09:08:55 följande:
    Det är så skönt, särskilt om hon kan sin sak.
    Tydligen kan jag min sak eftersom jag gärna får göra det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (!)
    Anonym (Beatrice) skrev 2021-04-14 00:16:02 följande:

    När jag är kär i någon , då vill jag göra allt med personen . Ni förstår vad jag menar.

    Har dejtat en kille ett tag som hävdar att han är kär i mig men vill inte gå ner på mig?

    Tycker detta är konstigt. I övrigt är han en passionerad älskare


    Jag har hört att det finns en kille som är kär i en tjej. Tjejen hävdar att hon är kär i honom, men hon envisas med att han ska slicka henne, trots att han inte tycker om det. Är man verkligen kär om man inte acceptera sin partners sexuella gränser?


    Tycker detta är konstigt. I övrigt är hon en passionerad älskarinna.

  • Anonym (kär men h)
    Anonym (sj) skrev 2021-04-14 01:19:45 följande:

    Jag har varit förälskad flera gånger i mitt liv, men har aldrig haft, vad du definerar som "oralsex." Sluta glo på porrfilm och inse att folk tänder på olika saker! Hur kan du ens tänka tanken att tro att du ska kunna tvinga någon till sexuella handlingar för att "bevisa" sina känslor för dig? Det kallas annars våldtäkt.

    Vet du ens vad "kär" betyder? Du är i alla fall inte kär, kan jag lova!


    Varför undrar jag? Har du aldrig blivit nyfiken? Handlar det om hämningar, att du kanske inte ska vara tillräckligt bra på det, lukta, smaka illa etc?

    Att utföra oralsex på en annan person ger ju inte så mycket njutning fysiologiskt för en själv det kan ju t o m vara ganska ansträngande, ta lång tid, vara lite obekvämt osv, men det är naturlig del av sexualiteten att vara nyfiken fysiskt på sin partner, vilja skänka denne njutning och att vara nyfiken på varandras könsorgan, vilja kyssas osv. De flesta blir också väldigt tända själv av att göra det, se sin partners kön, känna dess dofter och smaker.  (Analsex räknar jag inte in i detta då det är både ohygieniskt, luktar illa och kan förstöra kroppen eftersom den inte är byggd för denna aktivitet.)

    Jag tror det handlar om hämningar enbart att inte gilla det och en stor förlust för den som drabbats.


  • Anonym (kär men h)
    Anonym (Ehm) skrev 2021-04-14 09:07:05 följande:

    Eh ja, man kan vara kär utan att vilja ha oralsex. Jag har varit otroligt kär och ändå totalt äcklats av ens tanken på oralsex. Jag tycker det är fruktansvärt avtändande och äckligt, framkallar illamåendekänslor att bara tänka på. Och jag gillar inte att få heller, tycker inte ens det är skönt. Det du tänder på och gillar i sängen är inte någon sorts allmän sanning som gäller alla andra också, vilket du uppenbarligen tror. Det är sjukt respektlöst, samt otroligt osäkert beteende, att inte respektera din partners sexuella gränser och istället börja ifrågasätta hans kärlek till dig pga att han inte vill göra vissa grejer i sängen. Du borde ha vuxit upp mer innan du gav dig in i ett förhållande.


    Varför tror du inte du gillar det? Har du rannsakat orsakerna bakom? Något måste ju ha framkallat äckelkänslorna du känner.
  • Anonym (Tobbe)
    Anonym (kär men h) skrev 2021-04-14 13:48:54 följande:
    Varför tror du inte du gillar det? Har du rannsakat orsakerna bakom? Något måste ju ha framkallat äckelkänslorna du känner.
    Varför ska det alltid grävas i orsaken?
    Vi är styrda av våra känslor - och för att trivas med livet ska vi göra sånt som vi gillar. Det finns ingen anledning till djupare analyser.

    Lev som du har lust bara och gå inte med på sånt du inte gillar. Glad
  • Anonym (kär men h)
    Anonym (Tobbe) skrev 2021-04-14 14:02:54 följande:
    Varför ska det alltid grävas i orsaken?
    Vi är styrda av våra känslor - och för att trivas med livet ska vi göra sånt som vi gillar. Det finns ingen anledning till djupare analyser.

    Lev som du har lust bara och gå inte med på sånt du inte gillar. Glad
     Nu är ju oralsex en sådan handling som de allra flesta som har 60 förmodligen anser vara en naturlig del av sexualiteten, vilket innebär att du troligen får frågan många ggr i ditt liv och kanske många besvikna flickvänner. Därför bord eman ju absolut analysera och rannsaka. Tänk att inte vilja kyssas tex hade du inte funnit det ganska konstigt i ett förhållande eller att inte vilja penetrera? Då hade du plötsligt ansetts asexuell troligtvis. Det finns ju grader av vad som ingår i en norm, sen behöver klart inte alla gilla allt.

    Tror du missar något stort!
  • Anonym (kär men h)
    Anonym (kär men h) skrev 2021-04-14 14:11:59 följande:
     Nu är ju oralsex en sådan handling som de allra flesta som har 60 förmodligen anser vara en naturlig del av sexualiteten, vilket innebär att du troligen får frågan många ggr i ditt liv och kanske många besvikna flickvänner. Därför bord eman ju absolut analysera och rannsaka. Tänk att inte vilja kyssas tex hade du inte funnit det ganska konstigt i ett förhållande eller att inte vilja penetrera? Då hade du plötsligt ansetts asexuell troligtvis. Det finns ju grader av vad som ingår i en norm, sen behöver klart inte alla gilla allt.

    Tror du missar något stort!
    "sex" inte 60
  • Underhill

    vad man gör och vad man känner är två olika saker. Självklart kan man vara kär samtidigt som man inte gillar orala lekar. Finns säkert något du inte gillar :)

  • Anonym (Kvinna)

    Jag har noll intresse av oralsex och tycker att det är ganska äckligt. Och jo, jag kan vara kär ändå. Förstår inte riktigt varför det här är ett problem? Alla gillar olika saker och det är helt okej.

  • Anonym (***)

    Klart man kan vara kär utan att ge oralsex!
    Jag själv älskar att ge men min sambo sedan ett par år tillbaka, eller ja fästman då han faktist friade för någon månad sedan hatar att ge men tar dock gärna emot. Han har endast givit mig oralsex tre gånger under våra år tillsamman var av en va på hans eget initiativ. Men då jag är ug så passa det mig, att tjäna min herre, även om jag kan sakna det ibland. Han gillar inte kladd. I någon form. Även sin egen sperma ska tilläggas. Tungkyssar kan hända men bara i sexuellt syfte när han är riktigt kåt och då är han oftast i mig när han ge mig det. Även vanliga kyssar utan tunga är han sparsam med med pussar mig gärna på tex halsen eller kinden. Det är så han är bara. Men hela hans väsen utstrålar kärlek till mig. I hur han rör mig, hur han pratar till mig och vad han gör för mig. Vill väldigt gärna vara nära mig och han rör mig ofta, tex smeker mig på ryggen när vi sitter i soffan. Jag har aldrig känt mig så älskad och uppskattad av någon annan. Så visst kan man älska någon fast man inte vill utföra oralsex.

  • Anonym (ppp)
    Anonym (Beatrice) skrev 2021-04-14 00:16:02 följande:

    När jag är kär i någon , då vill jag göra allt med personen . Ni förstår vad jag menar.

    Har dejtat en kille ett tag som hävdar att han är kär i mig men vill inte gå ner på mig?

    Tycker detta är konstigt. I övrigt är han en passionerad älskare


    Man måste inte gilla allt inom sex. Folk är olika. Du kan inte mena att oralsex = då visar man att man är kär? 
  • Anonym (MrJ)

    Självklart kan man vara kär utan att vilja ge eller få oralt. Alla har olika preferenser. Däremot tror jag det är viktigt för ett långt och hållbart förhållande att båda är hyfsat samspelta.

    Om den ena älskar slick och sug och den andre hatar det blir det nog svårt i längden.

    Baserat på ett över 30 år lång sexliv skulle jag nog ändå våga påstå att flesta faktiskt tycker att orala övningar ingår i ett vanligt normalt sexliv. Sen kanske man gillar det i olika grad, och färdigheterna kan ju såklart variera. Men måste säga att den stora majoriteten tjejer jag haft förmånen att ha sex med under åren gärna både tagit emot och gett. De som verkligen inte gillat det är extremt få.

    Därför tror jag att det är svårare för någon oralvägrare att hitta en sexuellt kompatibel like än förr oss som gillar det.

    Själv skulle jag aldrig kunna ha något längre förhållande där det inte ingick. Att bara knulla duger inte för mig. Jag älskar att slicka fitta och att få kuken sugen. Det skulle inte räcka att bara ta emot, jag måste få ge också. Annars får det vara.

    För mig är det även extremt viktigt att tjejen verkligen gillar det. Att tjata till sig oralsex av någon som inte vill är helt otänkbart. Och någon som bara ställer upp för att vara snäll är väldigt avtändande. Och sånt märks. Mycket tydligt.

  • Anonym (MrJ)
    Anonym (***) skrev 2021-04-14 17:18:48 följande:

    Klart man kan vara kär utan att ge oralsex!

    Jag själv älskar att ge men min sambo sedan ett par år tillbaka, eller ja fästman då han faktist friade för någon månad sedan hatar att ge men tar dock gärna emot. Han har endast givit mig oralsex tre gånger under våra år tillsamman var av en va på hans eget initiativ. Men då jag är ug så passa det mig, att tjäna min herre, även om jag kan sakna det ibland. Han gillar inte kladd. I någon form. Även sin egen sperma ska tilläggas. Tungkyssar kan hända men bara i sexuellt syfte när han är riktigt kåt och då är han oftast i mig när han ge mig det. Även vanliga kyssar utan tunga är han sparsam med med pussar mig gärna på tex halsen eller kinden. Det är så han är bara. Men hela hans väsen utstrålar kärlek till mig. I hur han rör mig, hur han pratar till mig och vad han gör för mig. Vill väldigt gärna vara nära mig och han rör mig ofta, tex smeker mig på ryggen när vi sitter i soffan. Jag har aldrig känt mig så älskad och uppskattad av någon annan. Så visst kan man älska någon fast man inte vill utföra oralsex.


    I mina öron låter det extremt tråkigt. Är du verkligen helt nöjd med det?
  • Anonym (Maxi)
    Anonym (Beatrice) skrev 2021-04-14 00:16:02 följande:

    När jag är kär i någon , då vill jag göra allt med personen . Ni förstår vad jag menar.

    Har dejtat en kille ett tag som hävdar att han är kär i mig men vill inte gå ner på mig?

    Tycker detta är konstigt. I övrigt är han en passionerad älskare


    Är likadan själv. Har aldrig varit förtjust i det. Varför göra sånt man inte vill (om det inte är absolut nödvändigt)?
  • Anonym (Tobbe)
    Anonym (Maxi) skrev 2021-04-16 00:47:55 följande:
    Är likadan själv. Har aldrig varit förtjust i det. Varför göra sånt man inte vill (om det inte är absolut nödvändigt)?
    Och självklart är det aldrig nödvändigt. Sex ska vara en njutning, inte ett tvång.


  • Anonym (A 2)
    Underhill skrev 2021-04-14 14:20:08 följande:
    vad man gör och vad man känner är två olika saker. Självklart kan man vara kär samtidigt som man inte gillar orala lekar. Finns säkert något du inte gillar :)
    Just så är det
  • Anonym (Sillidill)

    Ha ha ha, många dumma frågor har man hört.

Svar på tråden Är man verkligen kär om man avstår oralsex