Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

    Sveriges yngsta msterkock

    Nandez skrev 2021-04-19 19:14:24 följande:
    Det tror jag, dom älskar att laga mat, mor/farföräldrar har ju ingen rätt att anmäla barnbarnen till något.
    Inte minderåriga barn heller har rätt att göra det själv. Där måste dem ha målsmans tillåtelse.
  • Johannus
    No Logo skrev 2021-04-20 20:45:25 följande:
    Ska man ställa in alla tävlingar för barn i den ålder? Alla tävlingar innebär ju stress. Inga fotbollsmatcher, minimarathon, säck-kapplöpningar på fritids? Inom golf, ridning, etc tävlar man individuellt och inte enbart mot dem i samma årskull, borde det avskaffas?
    Nej så menar jag inte, men jag tycker och det är bara min tanke att barnen utsätts i tv med kanske miljon tittare och ska försöka prestera bäst och kanske inte klarar av det och blir ledsna då har dem inte mamma och pappa som finns där och tröstar just vid tillfället......Men som sagt det är min känsla och jag skulle inte utsätta mina barn för denna press. 

    Även vuxna som är med på Mästerkockarna känner ofta press och gråter så hur ska de kännas för ett bar.

    MEN  i alla fall NOG pratat om detta alla får göra som dom gör... JAG bryr mig inte om andras barn eller vad dem gör....Så om någon vill fortsätta att motsäga mig och min tanke om detta så håll det för er själva.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-04-21 21:08:07 följande:
    Nej,Ezra verkade ta det bra. Edvin så mer ledsen ut.
    Förstår Edvin......Hann inte se vad fel han gjorde, men förstår att folk inte förstår sig på norrbottningar och då är det bäst att skicka hem. Han var inte lika kaxig som det flesta andra....Ok Emma är från Norrbotten Luleå och hon har fått bra kritik, men jag hade sett att Edvin fått gå lite längre fram och visat hur en riktig Suovas ska smaka, eller torkat renkötts soppa.....Edvin hade haft massor av rätter som inte sörländska folket någonsin smakat.
    Hoppas att Emma har lite av dessa kunskaper.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-04-28 19:43:45 följande:
    Ja,det är klart. Men det är ju samma sak för alla.
    Det är ju en tävling.
    Ja helt klart är det samma tävling för alla..

    Jag ska lova att ligga lågt i denna diskussions grupp. Tittar med ett halvt öga på programmet.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-04-28 20:20:44 följande:
    Abborre är så gott
    Usch Abborre den har bara ben.....Som barn har man förätit sig på den fisken...
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-04-28 21:02:14 följande:
    Det var nästan lite väntat. Åtminstone med Gustaf. Det var lite för många misstag idag från hans sida.
    Hur gick det för han som älskar att laga kött? Och hade för mycket av smör på potatisen.?
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-04-29 09:07:06 följande:
    Det var väl den lite överviktiga killen?
    Lite storväxt, men kul kille. Verkar kunna detta med kött.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-04-29 19:42:09 följande:
    Jag vet vem du menar,men minns inte vad han heter. Men tror han blev kvar. 
    Tycker att lill killen Fredo är lite för kaxig för sin ålder, vissa kanske tycker han är kol, men jag tycker det är för mycket av en 9 åring.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-04-29 22:20:17 följande:
    Mycket ben men gott
    Jag har förätit mig som barn på Abborre och Gädda....Gillar själv att fiska, men gillar inte mera Abborre och Gädda..
    Mina favoriter i fisk är Lax, Öring, Röding, Harr och Sik.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-05-02 14:56:55 följande:
    Har ni någon favorit hittills?

    Jag tror på Emma, hon briljerar ju hela tiden. Hon skulle gärna få komma och laga mat till mig. Solig

    Ändå bra att två får lämna varje avsnitt, då blir det inte lika utsatt och ledsamt. Hittills har de som fått lämna tagit det himla bra, jag är lite spänd innan och rädd att någon ska bryta ihop. När Fredo kommer dit lär det bli känslosamt... det är vad jag tror. Jag kan inte tänka mig att han skulle vinna.
    Håller med dig.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-05-02 18:57:49 följande:
    Ja, visst är de!

    Jag äter visserligen inte kött själv, men jag tycker köttkillen är så cool. Så självsäker, och duktig.
    Ja han köttkillen är duktig i sitt kunnande.

    Emma är också duktig.
  • Johannus
    molly50 skrev 2021-05-05 20:08:29 följande:
    Känns nästan som lite höga krav på barnen. Men vi får se hur det går. De är ju duktiga.
    Jag håller med att det är höga krav på barnen....
  • Johannus

    Det är jobbigt att se när barnen stressat och jobbat hårt med mat dem aldrig lagat och så råkar det bli fel på kryddningar eller vad nu som blir fel....Stressen gör dem lessna...Huja.

  • Johannus

    Jag skulle bli helsikes stressad om jag var med i Mäster kock. Fattar inte att ungarna klarar av stressen/pressen.

  • Johannus

    Jag har bara tittat halvt om halvt på programmet. Gillade Eliot men han åkte ut.....Så den som jag vill vinner är Hon från Luleå....Emma....Den andra tjejen är också duktig.

Svar på tråden Sveriges yngsta msterkock