• Anonym (Förvirrad)

    Förhållande med f.d kriminell

    Jag träffade A som vi kan kalla honom på tinder och sedan la vi till varandra i sociala medier men pratade inte, förens efter nån månad när han skickade ett meddelande till mig och då tog kontakten mellan oss fart. Vi klickade direkt och började ha videosamtal flera gånger om dagen och vi sågs för första gången en vecka senare. Vi bodde flera timmar ifrån varandra men han hade två lägenheter så jag fick bo gratis i en av dom. Jag misstänkte direkt att nått inte stod rätt till då han inte fanns någonstans på internet och google, körde en jättefin sportbil och dessutom är det ovanligt att ha två stora lägenheter för sig själv som singelkille i Stockholm. Jag frågade honom och han var ärlig med att han varit gängkriminell och suttit i fängelse flera år för grovt vapenbrott. Han kom ut för mindre än ett år sen. Han har blivit skjuten, fått en bomb placerad i bostaden och fått handgranater inkastade hos sig, senaste gången för 6 månader sen. När jag fick veta allt detta blev jag förfärad och rädd men jag hade redan fått känslor för honom och det rätt så rejält. Han är en underbar man, jag har aldrig mött nån som överöst mig med så mycket kärlek. Vi delar drömmar om framtiden och det känns som vi strävar mot samma mål. Sedan vi sågs första gången har det gått en månad nu. Vi har hunnit ses många gånger och han vill att jag flyttar och bor där på heltid med honom.

    Men, jag är rädd. Jag vet att A aldrig skulle göra mig illa. Jag är bara rädd pga. hans tidigare liv, att det är så pass nära i tiden som han blivit skjuten och allt det där. När jag tänker på mitt egna liv för 6 månader sen känns det som förra veckan. Han har fortfarande många vänner som är kriminella som han umgås mycket med och det får mig också orolig. Jag är så rädd för att det fortfarande finns en risk för att något ska hända honom, och mig om jag bor med honom. Han försäkrar mig om att det är lugnt och att han betalat för sina skulder och att han inte är en måltavla längre. Men jag är orolig och känner mig förvirrad och blind av kärlek.

    Det finns säkert många andra här som varit eller är i min situation och kan komma med råd. Är jag korkad och blind eller ska jag lyssna på hjärtat och fortsätta vara med honom? Jag överdriver inte när jag säger att jag älskar honom. Jag vill gifta mig och ha barn med A, men kan man leva ett svenssonliv med en man som honom?

  • Svar på tråden Förhållande med f.d kriminell
  • Anonym (Jag)

    Ja vill du riskera ditt eget liv ska du självklart flytta in hos honom. Jisses..

  • Anonym (o)

    Han hade när ni träffades två lägenheter och en sportbil med vad jag gissar en lite mer lyxig livsstil så... Hur kan han ha råd om han inte skulle vara kriminell? Oj såg nu att det inte ens var några månader sedan...


    Nej, det där slutar illa. Han är garanterat inte ute ur livet som kriminell och du sätter dig själv i fara. Att blanda in barn vore skäl för socanmälan. Skärp dig, gör slut och sörj vad du tror han är men han är inte vad du behöver.

  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (o) skrev 2021-04-18 10:48:33 följande:

    Han hade när ni träffades två lägenheter och en sportbil med vad jag gissar en lite mer lyxig livsstil så... Hur kan han ha råd om han inte skulle vara kriminell? Oj såg nu att det inte ens var några månader sedan...

    Nej, det där slutar illa. Han är garanterat inte ute ur livet som kriminell och du sätter dig själv i fara. Att blanda in barn vore skäl för socanmälan. Skärp dig, gör slut och sörj vad du tror han är men han är inte vad du behöver.


    Han utbildade sig i fängelset och har nu ett välbetalt yrke och jobbar 4-dagarsvecka så jag tror på honom när han säger att han försörjer sig och betalar allt med sin lön och inte alls sysslar med nått kriminellt längre.

    Men det där med socanmälan hade jag inte ens tänkt på. Jag undrar om hans bakgrund kommer innebära att vi garanterat kommer ha socialen på oss om vi skaffar barn :(
  • Drottningen1970

    Det spelar ingen roll att du är kär. Man MÅSTE inte agera på alla känslor, vilket man brukar lära sig nån gång i femårsåldern.

    Kärlek går över. Du har säkert varit kär förut och det har gått över.

    Ärligt talat är min förundran och mitt förakt för kvinnor som med öppna ögon medvetet kliver in i det som du är på väg att kliva in i oändligt.

    Borde finnas nån slags tvångslagstiftning som kan träda in.

    Kvinnor som har och inleder relationer med dessa män är lika ansvariga för detta enorma samhällsproblem som de kriminella männen själva.

    Om det dessutom är så illa att det finns barn med i bilden borde dessa omedelbart omhändertas.

  • Anonym (H)

    Jag hoppas innerligt att detta är en trolltråd men annars tar vi det enkelt och pedagogiskt:

    1. Bara en _fullständig_ idiot skulle tro att den här mannen har lagt av med gänglivet. Ingen kommer att tycka synd om dig när det går åt helvete för du vandrade rätt in i den här situationen som en stor vaggande korkad kyckling med en måltavla i pannan.

    2. En relation med den här mannen innebär att du utsätter dig själv, hela din bekantskapskrets och lilla mamma för fara. När någon av hans kriminella kolleger vill pressa honom är de första de går på familjen, särskilt hans dumma lilla svenska (?) flickvän som bryter ihop totalt när de knackar på dörren.

    3. En relation med den här mannen innebär dessutom att även du kommer att hamna på polisens radar. Polisen kartlägger gängkriminellas sociala nätverk och där finns du kanske redan nu. En väninna till mig fick ihop det med en man som inte aaaalls var kriminell själv utan bara (jösses) hans vänner. Någon månad senare ringde polisen och ville ta in henne som vittne för att hennes lilla darling satt i häkte. För en vanlig svensk medelklasstjej är det nästan traumatiskt när polisen ringer på ens privata mobil. Det är som sådant som du kommer att få uppleva.

    4. Man kan omöjligt älska någon efter så kort tid och framför allt inte veta att man vill bilda familj med random snubbe från Tinder. Vad lever du i för fantasivärld? Det här är inte en romantisk film om omöjlig kittlande kärlek med lyckligt slut. Det här är den skitiga verkligheten där din killes lägenheter och sportbil har finansierats av en ?business? som gör att mammor måste gå på sina smågrabbars begravningar och någon annans barn dör av en överdos på en offentlig toalett. Minns du den lilla nioåriga pojken som dödades när någon kastade in en handgranat i vardagsrummet där han låg och sov eller den 12-åriga flickan som sköts till döds när hon var ute med hunden eller mamman som blev skjuten med sitt nyfödda barn i famnen? Det är den branschen din pojkvän jobbar i och det kan mycket väl bli ditt barn eller du själv om du bildar familj (jösses) med den här mannen. Tänk på det när du med illa dold förtjusning kliver in i hans flashiga sportbil.

    Om jag var din mamma hade jag örfilat dig hela vägen hem för att du ens överväger tanken att inleda en relation med samhällets lägsta avskum. Var det så hon uppfostrade dig? Är det vad hon drömmer om för sin dotter?

    Skriver någon kvinna nu om sin kärlek till en gängkriminell så börja inte med en kletig tjejklubb för omöjlig kärlek. Alla kvinnor, utan undantag, som har ihop det med en kriminell har något skit i bagaget som gör att de är trasiga och har noll rationellt omdöme.

    Snälla säg att detta är en trolltråd, jag vill inte tro att en svensk kvinna med utbildning och normalbegåvning fortfarande, efter alla vidrigheter som gängkriminaliteten har lett till, ens överväger tanken. Skäms människa och vakna upp!

  • MammAmma

    Vadå "f.d"? Han är ju fortfarande helt insyltad i den livsstilen. Jag dejtade en kille som hade suttit inne i 2 år, för drygt ett år sedan. Men, det var 15 år sedan och han hade ordnat upp sitt liv sedan dess. När vi träffades var han en frånskild familjefar med stabilt liv. DET är en f.d kriminell.

    Det där låter som en dålig idé och ger du dig in i det där kan jag garantera att du allra senast om några år kommer att ångra att du inte drog dig ur i tid. Jag förstår att du fallit pladask för den här killen, men så jävla naiv får man inte vara.

  • Anonym (o)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 11:21:02 följande:
    Han utbildade sig i fängelset och har nu ett välbetalt yrke och jobbar 4-dagarsvecka så jag tror på honom när han säger att han försörjer sig och betalar allt med sin lön och inte alls sysslar med nått kriminellt längre.

    Men det där med socanmälan hade jag inte ens tänkt på. Jag undrar om hans bakgrund kommer innebära att vi garanterat kommer ha socialen på oss om vi skaffar barn :(
    Han har inte ens varit utan hotbild i ett halvår, umgås fortfarande med kriminella och nej dubbla lägenheter... Du riskerar ditt liv varje dag med honom.
  • Anonym (Sussi)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 11:21:02 följande:
    Han utbildade sig i fängelset och har nu ett välbetalt yrke och jobbar 4-dagarsvecka så jag tror på honom när han säger att han försörjer sig och betalar allt med sin lön och inte alls sysslar med nått kriminellt längre. Men det där med socanmälan hade jag inte ens tänkt på. Jag undrar om hans bakgrund kommer innebära att vi garanterat kommer ha socialen på oss om vi skaffar barn :(

    Du sparar inte ihop till två lägenheter och en sportbil på mindre än ett år, även om du är högavlönad. Du har fallit för en man som inte drar sig för att flasha med pengar som inte borde vara hans. Hur kan du tycka att det är attraktivt?
  • Anonym (H)

    Vad är det för fantastiskt jobb han har hittat? Kan du inte föreslå att du möter upp honom på hans jobb för en lunch? Skriv gärna vad han svarade här sedan.

    Killen ljuger dig rätt i ansiktet, fattar du verkligen inte det? Hur gammal är du egentligen?

  • Anonym (Förvirrad)

    Han ringer dagligen med videosamtal från arbetsplatsen med sina arbetskläder så jag vet med säkerhet att han inte ljuger om sitt jobb. Bilen och lägenheterna har han haft sen flera år så det är inget han köpt nu med sin lön utan det är sen förut.

    Men oavsett så får jag mig en rejäl tankeställare av alla ärliga svar i tråden. Jag har inte kunnat avgöra själv om jag överdriver som känner mig orolig eller om andra tycker det är befogat, nu får jag det ju bekräftat att min rädsla är på allvar. Usch vad jobbigt det är. Jag har träffat några av hans vänners flickvänner och fruar och alla har berättat för mig vilken underbar kille han är och att jag har tur som träffat honom. Men dom är kanske lika ?hemmablinda? som mig och inte ser klart. Vad vet jag. Det sista jag vill är att bli inblandad i skit med kriminella personer och bli en måltavla, eller hamna hos polisen.

    Det som skaver är att jag verkligen tror att han lagt av med skiten. Det känns så synd att mista honom bara för rädslan

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (H) skrev 2021-04-18 11:36:00 följande:

    Jag hoppas innerligt att detta är en trolltråd men annars tar vi det enkelt och pedagogiskt:

    1. Bara en _fullständig_ idiot skulle tro att den här mannen har lagt av med gänglivet. Ingen kommer att tycka synd om dig när det går åt helvete för du vandrade rätt in i den här situationen som en stor vaggande korkad kyckling med en måltavla i pannan.

    2. En relation med den här mannen innebär att du utsätter dig själv, hela din bekantskapskrets och lilla mamma för fara. När någon av hans kriminella kolleger vill pressa honom är de första de går på familjen, särskilt hans dumma lilla svenska (?) flickvän som bryter ihop totalt när de knackar på dörren.

    3. En relation med den här mannen innebär dessutom att även du kommer att hamna på polisens radar. Polisen kartlägger gängkriminellas sociala nätverk och där finns du kanske redan nu. En väninna till mig fick ihop det med en man som inte aaaalls var kriminell själv utan bara (jösses) hans vänner. Någon månad senare ringde polisen och ville ta in henne som vittne för att hennes lilla darling satt i häkte. För en vanlig svensk medelklasstjej är det nästan traumatiskt när polisen ringer på ens privata mobil. Det är som sådant som du kommer att få uppleva.

    4. Man kan omöjligt älska någon efter så kort tid och framför allt inte veta att man vill bilda familj med random snubbe från Tinder. Vad lever du i för fantasivärld? Det här är inte en romantisk film om omöjlig kittlande kärlek med lyckligt slut. Det här är den skitiga verkligheten där din killes lägenheter och sportbil har finansierats av en ?business? som gör att mammor måste gå på sina smågrabbars begravningar och någon annans barn dör av en överdos på en offentlig toalett. Minns du den lilla nioåriga pojken som dödades när någon kastade in en handgranat i vardagsrummet där han låg och sov eller den 12-åriga flickan som sköts till döds när hon var ute med hunden eller mamman som blev skjuten med sitt nyfödda barn i famnen? Det är den branschen din pojkvän jobbar i och det kan mycket väl bli ditt barn eller du själv om du bildar familj (jösses) med den här mannen. Tänk på det när du med illa dold förtjusning kliver in i hans flashiga sportbil.

    Om jag var din mamma hade jag örfilat dig hela vägen hem för att du ens överväger tanken att inleda en relation med samhällets lägsta avskum. Var det så hon uppfostrade dig? Är det vad hon drömmer om för sin dotter?

    Skriver någon kvinna nu om sin kärlek till en gängkriminell så börja inte med en kletig tjejklubb för omöjlig kärlek. Alla kvinnor, utan undantag, som har ihop det med en kriminell har något skit i bagaget som gör att de är trasiga och har noll rationellt omdöme.

    Snälla säg att detta är en trolltråd, jag vill inte tro att en svensk kvinna med utbildning och normalbegåvning fortfarande, efter alla vidrigheter som gängkriminaliteten har lett till, ens överväger tanken. Skäms människa och vakna upp!


    Superbra skrivet!


    Höll med dig om allt i din text. Vill bara påpeka en grej. Att hans "buisness" är möjlig är lika mycket statens fel. De är lika stora om inte större mördare (indirekt) och äckliga hycklare! Allt för pengarna i grunden, precis som ts pojkvän.


    Avkriminalisera droger samt legalisera cannabis Nu säger jag bara! 

  • Drottningen1970
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 13:42:35 följande:

    Han ringer dagligen med videosamtal från arbetsplatsen med sina arbetskläder så jag vet med säkerhet att han inte ljuger om sitt jobb. Bilen och lägenheterna har han haft sen flera år så det är inget han köpt nu med sin lön utan det är sen förut.

    Men oavsett så får jag mig en rejäl tankeställare av alla ärliga svar i tråden. Jag har inte kunnat avgöra själv om jag överdriver som känner mig orolig eller om andra tycker det är befogat, nu får jag det ju bekräftat att min rädsla är på allvar. Usch vad jobbigt det är. Jag har träffat några av hans vänners flickvänner och fruar och alla har berättat för mig vilken underbar kille han är och att jag har tur som träffat honom. Men dom är kanske lika ?hemmablinda? som mig och inte ser klart. Vad vet jag. Det sista jag vill är att bli inblandad i skit med kriminella personer och bli en måltavla, eller hamna hos polisen.

    Det som skaver är att jag verkligen tror att han lagt av med skiten. Det känns så synd att mista honom bara för rädslan


    Vad säger din familj och dina (förhoppningsvis) vanliga vänner?

    Varför litar du inte på din magkänsla??

    Självklart går hans vänner och deras flickvänner hans ärenden när han försöker få dig på kroken.

    Vad tror du de ska säga...
  • Anonym (Lämna nu)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 11:21:02 följande:
    Han utbildade sig i fängelset och har nu ett välbetalt yrke och jobbar 4-dagarsvecka så jag tror på honom när han säger att han försörjer sig och betalar allt med sin lön och inte alls sysslar med nått kriminellt längre.

    Men det där med socanmälan hade jag inte ens tänkt på. Jag undrar om hans bakgrund kommer innebära att vi garanterat kommer ha socialen på oss om vi skaffar barn :(
    Välbetalt yrke med hans bakgrund? 

    Förstår du inte att han ljuger för dig?
  • Anonym (Lämna nu)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 13:42:35 följande:

    Han ringer dagligen med videosamtal från arbetsplatsen med sina arbetskläder så jag vet med säkerhet att han inte ljuger om sitt jobb. Bilen och lägenheterna har han haft sen flera år så det är inget han köpt nu med sin lön utan det är sen förut.

    Men oavsett så får jag mig en rejäl tankeställare av alla ärliga svar i tråden. Jag har inte kunnat avgöra själv om jag överdriver som känner mig orolig eller om andra tycker det är befogat, nu får jag det ju bekräftat att min rädsla är på allvar. Usch vad jobbigt det är. Jag har träffat några av hans vänners flickvänner och fruar och alla har berättat för mig vilken underbar kille han är och att jag har tur som träffat honom. Men dom är kanske lika ?hemmablinda? som mig och inte ser klart. Vad vet jag. Det sista jag vill är att bli inblandad i skit med kriminella personer och bli en måltavla, eller hamna hos polisen.

    Det som skaver är att jag verkligen tror att han lagt av med skiten. Det känns så synd att mista honom bara för rädslan


    Hur har han kunna betala för två lägenheter medan han satt i fängelse i flera år?
  • Egon den stora
    Anonym (A) skrev 2021-04-18 16:57:11 följande:

    Ja vad brukar gängkriminellas pengar komma ifrån...


    Det var nog en retorisk fråga till ts, men i vilket fall som helst, även om det otroliga har hänt att han lämnat det gamla livet bakom sig så finns det ju en överhängande risk att gamla bekantskaper dyker upp upp kanske har krav att komma med.

    Då vill man inte hamna i vägen.
  • Anonym (H)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-04-18 13:42:35 följande:

    Han ringer dagligen med videosamtal från arbetsplatsen med sina arbetskläder så jag vet med säkerhet att han inte ljuger om sitt jobb. Bilen och lägenheterna har han haft sen flera år så det är inget han köpt nu med sin lön utan det är sen förut.

    Men oavsett så får jag mig en rejäl tankeställare av alla ärliga svar i tråden. Jag har inte kunnat avgöra själv om jag överdriver som känner mig orolig eller om andra tycker det är befogat, nu får jag det ju bekräftat att min rädsla är på allvar. Usch vad jobbigt det är. Jag har träffat några av hans vänners flickvänner och fruar och alla har berättat för mig vilken underbar kille han är och att jag har tur som träffat honom. Men dom är kanske lika ?hemmablinda? som mig och inte ser klart. Vad vet jag. Det sista jag vill är att bli inblandad i skit med kriminella personer och bli en måltavla, eller hamna hos polisen.

    Det som skaver är att jag verkligen tror att han lagt av med skiten. Det känns så synd att mista honom bara för rädslan


    De här flickvännerna och fruarna har helt andra referensramar än du, förstår du inte det? Han kan verka jättegullig nu men vad händer om ni blir osams eller om ni blir ännu mer involverade och han inte kan acceptera att du en dag vill göra slut? Då lär du få se sidor av honom som du inte ens kan föreställa dig. Eller ännu värre, hur tror du att det är att hamna i en vårdnads eller umgängestvist med en man som har hans bakgrund och kontakter?

    Du vet bara vad han är dömd för och inte vad han kanske har gjort mer. Han kan mycket väl ha skadat någon allvarligt och t.o.m. dödat någon, vem vet? Du förstår inte allvaret och vidden eftersom du sannolikt inte har befunnit dig i den här typen av miljöer förut. Hur vet du att han inte har vapen hemma eller t.o.m. på sig?

    Det är enormt svårt att ta sig ur gängkriminalitet, det är därför flera kommuner har särskilda avhopparverksamheter för personer som vill göra det, och ofta innebär det att du måste klippa helt med din familj och vänner och bo på hemlig ort. Att han bara skulle ha lagt av utan problem är extremt osannolikt.

    Även om han mot all förmodan har lagt av så får man många fiender som gängkriminell. Karolin Hakim som sköts ihjäl när hon höll sitt nyfödda barn i famnen var nyutbildad läkare. Hon var inte kriminell men hennes man är f.d. kriminell (om man nu ska tro på det) och han var egentligen måltavlan. Han tappade barnet när han sprang från skotten (gullig kille verkligen), Karolin rusade fram för att lyfta upp sitt barn och dödades direkt.

    Det är den världen den här mannen kommer ifrån och högst sannolikt fortfarande är en del av. Det skulle kunna vara du och kanske någon släkting till dig som stryker med när en fiende från förr bestämmer sig för att avrätta din kille. Behöver jag räkna upp alla oskyldiga som bara kom i vägen för kulorna i sådana uppgörelser?

    Och allvarligt talat, mista honom? Du känner honom knappt. Ge det några månader så kommer du att undra vad du såg hos den här mannen. Det är bara en förälskelse som passerar. Du kommer att gå vidare och träffa en normal man som du inte behöver oroa dig för något av det här med.

    Skulle du trots alla varningar fortsätta träffa honom så se för guds skull till att aldrig bli gravid med honom. Om du blir det, gör abort. Det är en sak om du vill leka med elden men gör inte så mot ett barn.
Svar på tråden Förhållande med f.d kriminell