• Anonym (Stream)

    "Män" som bara legat med 1

    14 år sedan nu. Jag längtar efter att få vara nära en kvinna igen. Jag vill känna på henne, hångla, se hennes bröst. Jag minns knappt hur det känns längre Rynkar på näsan

    Vad är din inställning till herrar som bara haft en sexpartner, och att det var oerhört längesedan han hade sex?

  • Svar på tråden "Män" som bara legat med 1
  • Anonym (LK)
    Anonym (Stream) skrev 2021-04-18 10:49:15 följande:
    Jag känner att jag måste sätta ner foten här och komma med invändningar.
    Jag kan garantera, utan tvivel, att en man som bara legat med 1, är ett problem för många kvinnor. Oavsett anledning.
    Många kvinnor tycker inte att det är en man.
    Nä. Du kan ha gift dig med din ungdomskärlek och bara haft henne i 20 år. Sedan skiljer ni er. Det är inga problem.

    Däremot en man som gnäller och ömkar sig. Det blir problem.
  • Anonym (J)

    Bryr mig inte om det är frivilligt. Sen är det inte alltid frivilligt men man kanske som jag är vansinnigt kräsen.

  • Anonym (1234)
    Anonym (H) skrev 2021-04-18 11:23:27 följande:
    Och då uppenbart läst in det du velat se för att bekräfta din bild. Nej, kvinnor har sällan problem med att en man bara haft en sexpartner, de har problem med att män som bara haft en (eller ingen) sexpartner ganska ofta är socialt missanpassade och är fixerade vid tanken på sex och helt ointresserade av samspelet runt akten.
    Det är det här perspektivet som kanske sätter käppar i hjulet. Att tro att kvinnor tänker som du säger här; att en som inte får ligga är socialt missanpassad, att de bara tänker på sex och egen njutning. Jag hade det perspektivet om mig själv som oskuld och gjorde då allt för att inte framstå som sexuellt intresserad, som då ledde till inget sex, vilket gav mig intrycket av att vara socialt missanpassad, vilket tjejer som du uttrycker inte vill ha, vilket skapade ett kretslopp av ältande.
    Sen så fick man reda på att inget var sant. Inget. Många tjejer vill bli uppvaktade. Man är inte socialt missanpassad för att man har haft få och vill ha sex, och jag hade inga problem med att fokusera på min partners njutning för att jag hade haft få.

    Det kan dock uppstå andra problem kring relationen om den ena har käkat mer av kakan än den andra, men inget av det du nämnde.  
  • Anonym (Är ju positivt?)

    Om en man bara legat med en så antar jag att han träffade kärleken tidigt, blev tillsammans med henne bildade familj osv. men nu är skild.

    Det ser jag som positivt, han har varit trogen, är en relationstyp och inte en som vill ligga runt.

    Men jag hade vart jäkligt nervös. Är jag den andra kvinnan han ligger med i livet så kommer jag ju mätas mot hans exfru som han säkert legat med tusentals gånger så då måste jag verkligen anstränga mig. Blir en del press där. 

  • Anonym (H)
    Anonym (1234) skrev 2021-04-18 14:36:50 följande:

    Det är det här perspektivet som kanske sätter käppar i hjulet. Att tro att kvinnor tänker som du säger här; att en som inte får ligga är socialt missanpassad, att de bara tänker på sex och egen njutning. Jag hade det perspektivet om mig själv som oskuld och gjorde då allt för att inte framstå som sexuellt intresserad, som då ledde till inget sex, vilket gav mig intrycket av att vara socialt missanpassad, vilket tjejer som du uttrycker inte vill ha, vilket skapade ett kretslopp av ältande.

    Sen så fick man reda på att inget var sant. Inget. Många tjejer vill bli uppvaktade. Man är inte socialt missanpassad för att man har haft få och vill ha sex, och jag hade inga problem med att fokusera på min partners njutning för att jag hade haft få.

    Det kan dock uppstå andra problem kring relationen om den ena har käkat mer av kakan än den andra, men inget av det du nämnde.  


    Nu kanske det blev lite väl svart/vitt i mitt inlägg, eftersom jag är lite frustrerad öv TS oförmåga att ta till sig. Men problemet i sig är inte antalet sexpartner eller erfarenheten, som TS hävdar, utan hur man beter sig, vilket i förlängningen såklart kan bidra till fortsatt torka. Det är ju det jag försöker förklara för TS, saknar man förmåga till socialt och sexuellt samspel så hade det inte spelat någon roll om man rent teoretiskt fått till det med 100 kvinnor tidigare.

    Eller som i ditt fall, att man avstår från att försöka av en eller annan anledning, då uppstår sällan tillfällena och som du säger, ond cirkel.

    Så återigen oerfarna män är inte per automatik socialt missanpassade, men socialt missanpassade män har d0liga förutsättningar att attrahera en partner vilket ger att de ofta förblir oerfarna.

    Lite hönan eller ägget. Jag menar på att hönan kom först (mannens beteende mot kvinnor inverkar på hans sexliv) och TS menar på att ägget kom först (mannens sexliv påverkas av kvinnor orelaterat till hans beteende).
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Stream) skrev 2021-04-18 10:35:52 följande:

    14 år sedan nu. Jag längtar efter att få vara nära en kvinna igen. Jag vill känna på henne, hångla, se hennes bröst. Jag minns knappt hur det känns längre 

    Vad är din inställning till herrar som bara haft en sexpartner, och att det var oerhört längesedan han hade sex?


    Som partner/sexuell kontakt hade sådana män varit totalt ointressant för mig
  • Miss Sunny
    Anonym (Nej) skrev 2021-04-18 15:35:28 följande:
    Som partner/sexuell kontakt hade sådana män varit totalt ointressant för mig
    + 1
  • Anonym (Om)
    Anonym (Stream) skrev 2021-04-18 10:35:52 följande:

    14 år sedan nu. Jag längtar efter att få vara nära en kvinna igen. Jag vill känna på henne, hångla, se hennes bröst. Jag minns knappt hur det känns längre 

    Vad är din inställning till herrar som bara haft en sexpartner, och att det var oerhört längesedan han hade sex?


    Ditt problem är inte att du bara legat med 1 kvinna utan att du uppenbarligen vräker ur dig det innan hon ens har hunnit presentera sig. Det om någonting är avtändande. Är det brist på samtalsämne som gör att ni måste diskutera gamla sängkamrater?

    Av de sexpartners jag haft har jag inte vetat om hur många kvinnor de haft i sängen före mig, kanske nån haft 1 eller 30,spela roll liksom.
  • Anonym (Om)
    Anonym (Stream) skrev 2021-04-18 10:35:52 följande:

    14 år sedan nu. Jag längtar efter att få vara nära en kvinna igen. Jag vill känna på henne, hångla, se hennes bröst. Jag minns knappt hur det känns längre 

    Vad är din inställning till herrar som bara haft en sexpartner, och att det var oerhört längesedan han hade sex?


    Ditt problem är inte att du bara legat med 1 kvinna utan att du uppenbarligen vräker ur dig det innan hon ens har hunnit presentera sig. Det om någonting är avtändande. Är det brist på samtalsämne som gör att ni måste diskutera gamla sängkamrater?

    Av de sexpartners jag haft har jag inte vetat om hur många kvinnor de haft i sängen före mig, kanske nån haft 1 eller 30,spela roll liksom.
  • Anonym (G)

    Antalet sexpartners är irrelevant så länge det är fler än noll.

  • Anonym (???)

    Ingen, jag bryr mig inte, det är inte min business.

    Har kolleger och bekanta som varit singel i många år. Har ingen aning om de träffar någon för tillfälligt sex men i flera fall tror jag inte det. Det är alltså välfungerande personer där jag tror det gått flera år sedan de haft sex. Vad har jag med det att göra?

  • Anonym (Killsex kanske)

    Jag är bikille transa feminint klädd.

    Jag har träffat (hetro) män som är gifta med en sugga eller inte hittar tjej. När de träffar mej som är villig kåt och sexigare klädd än deras fruar varit så blir dom som helfrälsta. Att låta dessa sextörstiga smeka mina nylonben långsamt in under klänningen och ta för sig ger även en kick för mej.

    Även fått förmånen att få träna upp nybörjare i hur de ska förföra och ta hand om en flicka har gett dom en stor erfarenhet och självförtroende lyft som gjort dom modigare i å ragga tjejer.

  • Anonym (Per)

    Jag berättar aldrig om min sexhistorik. Varför göra det den man förför är ju helt galet. Det är ju den aktuella kvinnan som är den som man umgås med. Historia förblir historia. En som jag dejtade i vintras ville veta om tidigare sexerfarenheter. Hon berättade gärna sina. Jag vägrade och jag gjorde även slut.

    Nu är väl jag inte i samma sits som ts men sakfrågan är densamma. Jag är på 200 plus nånstans. Kanske mer.

  • Anonym (M35)
    Anonym (Stream) skrev 2021-04-18 11:16:26 följande:

    Jag ska väl även nämna att den manssynen inte bara är vanlig här på forumet, jag har stött på den IRL också. Mer än en gång.


    Bara för att det finns kvinnor som resonerar som du beskriver behöver inte nödvändigtvis betyda att det är representativ för kvinnor i allmänhet.

    Jag har också bara haft sex med en kvinna. Jag träffade henne när jag var i 30-årsåldern och hon brydde sig inte om att jag inte haft sex tidigare. Jag vet inte om hon heller representativ för kvinnor i stort men hon bekräftar i alla fall att det finns kvinnor som inte ser bristande sexuell erfarenhet som en dealbreaker.
  • Anonym (C)

    Jag förstår inte hur man kan dra likhetstecken mellan att bara haft en partner och vara sexuellt oerfaren. Att han bara haft en sexpartner kan ju betyda att han har haft ett längre förhållande, och det skulle jag se som att han är mer erfaren än om han hade haft engångsligg med två tjejer.

  • Friger

    Har aldrig fått frågan: "Hur många har du legat med?" innan jag haft sex med en ny tjej...

    Däremot frågan om hur många ungar jag har, där har jag lovat att återkomma med ett svar när jag räknat igenom.

    Som många skriver det är nog inte så viktigt hur många du legat med. Det är det ingen som vet. Det viktiga är: Mod, mod, mod.

    Det finns tjejer som tänder på ömhet
    Det finns tjejer som tänder på hårdhet
    Det finns tjejer som tänder närhet
    Det finns tjejer som tänder på att bli våldtagna

    Tjejer är som oss killar i vissa avseenden. Det är olika. Det finns tjejer till allt. Utom..

    Jag har inte träffat någon tjej som tänder på feghet och självömkan.

    Gå ut och: Försök, försök, försök... Förr eller senare träffar du någon som tänder på precis din sjuka läggning vad det än må vara! Lycka till!

Svar på tråden "Män" som bara legat med 1