• Anonym (Bay)

    Kvinnor kan säga vad som helst till män

    Och om han tar illa vid sig, så är han överkänslig. En riktig man ska tåla lite.
    Vad beror detta på?

  • Svar på tråden Kvinnor kan säga vad som helst till män
  • Anonym (meh)
    Anonym (Bay) skrev 2021-04-18 12:02:38 följande:

    Och om han tar illa vid sig, så är han överkänslig. En riktig man ska tåla lite.
    Vad beror detta på?


    Män kan säga vad som helst till kvinnor.
    Och om en kvinna tar illa vid sig så är hon känslig och instabil (kanske till och med hysterisk) Vad beror detta på?

    Jag vill med mitt inlägg belysa att alla kan säga liknande saker till alla människor. Ditt inlägg tolkar jag som att någon kvinna gjort så mot dig och du generaliserar. 
    Jag tycker det är underbart med män som vågar visa känslor, det måste alla människor göra om kommunikation ska fungera. 
  • Anonym (Hm)

    Jag har funderat på det med. Kanske tror kvinnor att män generellt är mindre känsliga, högre självförtroende och därmed tål mer. Eller är det för att feminismen gjort normaliserat att nedvärdera och klaga på män.

  • Anonym (C)

    Precis som att en kvinna förmodligen har pms och är hormonell om hon reagerar känslomässigt på något då.

  • Anonym (Moa)

    TS, du generaliserar alltför mycket. Det finns absolut en vida spridd uppfattning av att män ska tåla hårda ord (inte minst från andra män) men långtifrån alla skriver under på det.

  • Anonym (Moa)
    Anonym (meh) skrev 2021-04-18 12:09:32 följande:
    Män kan säga vad som helst till kvinnor. Och om en kvinna tar illa vid sig så är hon känslig och instabil (kanske till och med hysterisk) Vad beror detta på?  

    Anonym (C) skrev 2021-04-18 12:11:54 följande:
    Precis som att en kvinna förmodligen har pms och är hormonell om hon reagerar känslomässigt på något då.

    Ja, jisses. Det må vara förväntat att en kvinna reagerar på hårda ord, men hennes reaktion tas ändå inte på allvar.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2021-04-18 12:28:19 följande:
    Anonym (C) skrev 2021-04-18 12:11:54 följande:
    Precis som att en kvinna förmodligen har pms och är hormonell om hon reagerar känslomässigt på något då.
    Ja, jisses. Det må vara förväntat att en kvinna reagerar på hårda ord, men hennes reaktion tas ändå inte på allvar.

    Fast nu är det visst jag som generaliserar här.
  • Anonym (tramses den II:e)
    Anonym (Bay) skrev 2021-04-18 12:02:38 följande:

    Och om han tar illa vid sig, så är han överkänslig. En riktig man ska tåla lite.
    Vad beror detta på?


    Trams

    Istället för att komma med alla dessa 'varför är det ok att..' så byt bekantskapskrets för de flesta anser naturligtvis inte att dåligt beteende är ok oavsett.

    Det är alltså du som umgås med fel människor, det är du som bör agera och säga till dessa att 'nej så är det inte alls´.

    Man har alltså själv också ett ansvar även om största ansvaret ligger på dessa människor som beter sig fel.
  • Anonym (Bay)
    Anonym (tramses den II:e) skrev 2021-04-18 12:45:04 följande:
    Trams

    Istället för att komma med alla dessa 'varför är det ok att..' så byt bekantskapskrets för de flesta anser naturligtvis inte att dåligt beteende är ok oavsett.

    Det är alltså du som umgås med fel människor, det är du som bör agera och säga till dessa att 'nej så är det inte alls´.

    Man har alltså själv också ett ansvar även om största ansvaret ligger på dessa människor som beter sig fel.
    Jag säger ifrån. Gissa vad kvinnor svarar då?
  • AndreaBD
    Anonym (meh) skrev 2021-04-18 12:09:32 följande:
    Män kan säga vad som helst till kvinnor.
    Och om en kvinna tar illa vid sig så är hon känslig och instabil (kanske till och med hysterisk) Vad beror detta på?

    Jag vill med mitt inlägg belysa att alla kan säga liknande saker till alla människor. Ditt inlägg tolkar jag som att någon kvinna gjort så mot dig och du generaliserar. 
    Jag tycker det är underbart med män som vågar visa känslor, det måste alla människor göra om kommunikation ska fungera. 
    Precis. Många kvinnor skulle säkert intyga att de har fått precis motsatt intryck, dvs. att männen verkar komma undan med mycket, medans man som kvinna förväntas vara extra diplomatisk. Faktiskt, så skulle jag också tendera mot det! 

    Nej, TS, det är inte så. Du utgår ifrån EN person och generaliserar. 
  • Anonym (tramses den II:e)
    Anonym (Bay) skrev 2021-04-18 13:01:27 följande:
    Jag säger ifrån. Gissa vad kvinnor svarar då?
    Vet du hur många kvinnor det finns i Sverige? Men hur kvinnor är baserar du på den trash av människor du umgås med? varför umgås du ens med dåliga personer oavsett om det är män eller kvinnor?
Svar på tråden Kvinnor kan säga vad som helst till män