• Anonym (Varför)

    Varför ljuger han för mig?

    Varför ljuger han för mig? Varför erkänner han inte bara att han inte är kär i mig och inte vill ha ett förhållande? Han har fått så många chanser nu. Istället säger att han det beror på rädsla, rädsla att det ska skita sig. Men vill en kille verkligen ha en så spelar ju ngn rädsla inte någon roll. Vill en kille verkligen ha en tjej så gör han ju allt för att få henne. Less på killar som ljuger för en hela tiden.

  • Svar på tråden Varför ljuger han för mig?
  • Miss Skywalker

    Var glad att du slipper honom istället och kan träffa någon som varken är feg eller oseriös..

  • Anonym (Varför)
    Miss Skywalker skrev 2021-04-18 21:42:25 följande:

    Var glad att du slipper honom istället och kan träffa någon som varken är feg eller oseriös..


    Tror inte det finns några ärliga killar längre. Det ljuger för att doppa, säger att de är ute efter en seriös relation osv.
  • Anonym (Kvinna...)

    Spelar det egentligen någon roll om han säger rakt ut att han inte är kär och inte vill ha ett förhållande med dig? Du VET ju redan att det är så eftersom han visar det.

    Jag träffade en man för ett tag sen som sa rakt ut att han inte är kär i mig och aldrig kommer bli det, så ett förhållande med mig kommer han aldrig vilja ha. Men hans handlingar visade annorlunda och nu är han kär och vi har ett förhållande.

    Så du har två val, antingen fortsätta träffa honom och hoppas på att han blir kär eller gå vidare och träffa nån annan.

  • Anonym (Mia mos)

    Det är du som ljuger för dig själv, han vill INTE ha ett förhållande med dig, han vill ligga med dig, bara, och förmodligen massa andra tjejer. Jag tror du innerst inne vet det. Han ?ljuger? för dig för att inte såra dig eller bli av med ett säkert kort att ligga med.

  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-19 09:11:22 följande:

    Spelar det egentligen någon roll om han säger rakt ut att han inte är kär och inte vill ha ett förhållande med dig? Du VET ju redan att det är så eftersom han visar det.

    Jag träffade en man för ett tag sen som sa rakt ut att han inte är kär i mig och aldrig kommer bli det, så ett förhållande med mig kommer han aldrig vilja ha. Men hans handlingar visade annorlunda och nu är han kär och vi har ett förhållande.

    Så du har två val, antingen fortsätta träffa honom och hoppas på att han blir kär eller gå vidare och träffa nån annan.


    Vad var det för handlingar som visade så tydligt att han var kär i dig?

    På vilket sätt menar du att min dejt visar tydligt på att han inte är kär i mig?
  • Anonym (A)

    1. Man ljuger för att slippa undan obehagliga konsekvenser.

    2. Rädslan kan mycket väl överskugga kärleken. Allt beror på vilka erfarenheter man har.

    Jag har varit sådan och är det fortfarande bitvis. Min sambo har periodvis verkligen haft det kämpigt med mig. Men vi har klarat av det genom att vi pratat, pratat, pratat, pratat och pratat ännu mer om det. MED VARANDRA.
    Att man har tillräckligt mycket empati så att man kan visa varandra förståelse.

  • Anonym (Varför)
    Anonym (A) skrev 2021-04-19 09:24:21 följande:

    1. Man ljuger för att slippa undan obehagliga konsekvenser.

    2. Rädslan kan mycket väl överskugga kärleken. Allt beror på vilka erfarenheter man har.

    Jag har varit sådan och är det fortfarande bitvis. Min sambo har periodvis verkligen haft det kämpigt med mig. Men vi har klarat av det genom att vi pratat, pratat, pratat, pratat och pratat ännu mer om det. MED VARANDRA.

    Att man har tillräckligt mycket empati så att man kan visa varandra förståelse.


    På vilket sätt har din sambo haft det kämpigt med dig?
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-19 09:23:15 följande:

    Vad var det för handlingar som visade så tydligt att han var kär i dig?

    På vilket sätt menar du att min dejt visar tydligt på att han inte är kär i mig?


    Han satte mig först i alla lägen. Ringde, messade dygnet runt och träffade mig all ledig tid oavsett om han bara hämtade mig för en snabb fika eller för weekends på olika hotell. Alltså verkligen inte bara sex utan han behandlade mig som en flickvän. Han kunde köra mig till jobbet på morgonen, komma dit och bjuda på lunch och sedan köra hem mig efter jobbet - allt på samma dag. Han var (är) lite svartsjuk och öppen med det. Han kommer ihåg allt jag berättar och vet vad jag gillar för mat, snacks, vin, läsk m.m När jag var sjuk köpte han massa mat + gjorde matlådor så jag skulle slippa laga mat och hängde kassarna på min dörr utan att vi pratat om det, alltså jag har aldrig bett om nånting. Varje dag sa han att han saknar mig och tänker på mig hela tiden. Svarar jag inte i telefon så åker han hem till mig (vi bor inte nära varandra) för att kolla att jag är okej. Han har låtit mig träffa alla hans vänner och barnen. Han tycker att han jagar mig och bad ibland om ursäkt för det. Men det var nu i helgen första gången han sa rakt ut att han är kär.

    Jag vet inte vad "din dejt" gör utan jag antog (kanske fel?) att han inte visar så mycket känslor eftersom du ställer den frågan?
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (A) skrev 2021-04-19 09:24:21 följande:

    1. Man ljuger för att slippa undan obehagliga konsekvenser.

    2. Rädslan kan mycket väl överskugga kärleken. Allt beror på vilka erfarenheter man har.

    Jag har varit sådan och är det fortfarande bitvis. Min sambo har periodvis verkligen haft det kämpigt med mig. Men vi har klarat av det genom att vi pratat, pratat, pratat, pratat och pratat ännu mer om det. MED VARANDRA.

    Att man har tillräckligt mycket empati så att man kan visa varandra förståelse.


    Håller med om nr 2. Min man har lovat sig själv att aldrig mer ha ett förhållande pga fruktansvärda tidigare erfarenheter. Han var (är?) otroligt rädd att bli sårad. Han har levt ensam de senaste 7 åren, inte ens dejtat. Men jag ville verkligen ha honom och lyckades till slut. Vi har haft ett gott öga till varandra länge men jag har varit upptagen. Visste inte om att han var intresserad av mig men förstod att han tyckte jag var snygg.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-19 09:42:48 följande:

    Han satte mig först i alla lägen. Ringde, messade dygnet runt och träffade mig all ledig tid oavsett om han bara hämtade mig för en snabb fika eller för weekends på olika hotell. Alltså verkligen inte bara sex utan han behandlade mig som en flickvän. Han kunde köra mig till jobbet på morgonen, komma dit och bjuda på lunch och sedan köra hem mig efter jobbet - allt på samma dag. Han var (är) lite svartsjuk och öppen med det. Han kommer ihåg allt jag berättar och vet vad jag gillar för mat, snacks, vin, läsk m.m När jag var sjuk köpte han massa mat + gjorde matlådor så jag skulle slippa laga mat och hängde kassarna på min dörr utan att vi pratat om det, alltså jag har aldrig bett om nånting. Varje dag sa han att han saknar mig och tänker på mig hela tiden. Svarar jag inte i telefon så åker han hem till mig (vi bor inte nära varandra) för att kolla att jag är okej. Han har låtit mig träffa alla hans vänner och barnen. Han tycker att han jagar mig och bad ibland om ursäkt för det. Men det var nu i helgen första gången han sa rakt ut att han är kär.

    Jag vet inte vad "din dejt" gör utan jag antog (kanske fel?) att han inte visar så mycket känslor eftersom du ställer den frågan?


    Ja så mkt gör inte min dejt för mig. Men han har skjutsat mig till jobbet och hämtat mig på samma dag. Han har åkt enkomt till Ikea för att jag ville ha ngt därifrån. Han har överraskat med blommor bara sådär, senast nu i påskas. Vi har inte setts nu på ett tag då båda varit sjuka, men han har ringt mig varje dag, ibland två ggr på en dag. Han ville ha med mig när han skulle köpa ny säng så att jag också skulle tycka den var skön att sova i. Han har frågat om jag skulle vilja flytta in hos honom på prov. Men jag vet inte, han gör ju inte lika mkt som din kille :/
  • Unhappy
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-18 22:25:59 följande:

    Tror inte det finns några ärliga killar längre. Det ljuger för att doppa, säger att de är ute efter en seriös relation osv.


    Det finns hur många ärliga killar som helst som vill ha en relation bara att du har haft oturen att träffa fel person, en av dom oärliga. Det är bara att slicka såren och komma igen.
  • Anonym (Kvinna...)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-19 09:49:20 följande:

    Ja så mkt gör inte min dejt för mig. Men han har skjutsat mig till jobbet och hämtat mig på samma dag. Han har åkt enkomt till Ikea för att jag ville ha ngt därifrån. Han har överraskat med blommor bara sådär, senast nu i påskas. Vi har inte setts nu på ett tag då båda varit sjuka, men han har ringt mig varje dag, ibland två ggr på en dag. Han ville ha med mig när han skulle köpa ny säng så att jag också skulle tycka den var skön att sova i. Han har frågat om jag skulle vilja flytta in hos honom på prov. Men jag vet inte, han gör ju inte lika mkt som din kille :/


    Vill han att du ska provbo hos honom så är han verkligen seriös.

    Min gör mer för mig än någon annan någonsin gjort. Jag är närmare 50 så ingen ungdom, han ett år yngre.

    Det där med sängen var ju väldigt fint tycker jag. Måste han säga orden? Alltså är det viktigt för dig att höra att han är kär trots att han verkar ha svårt att säga sånt?
  • Anonym (A)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-19 09:28:58 följande:
    På vilket sätt har din sambo haft det kämpigt med dig?
    Läs nr 2 igen.
    Vad är det du inte förstår?
    Du pratar om rädslor så jag svarar på det.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (A) skrev 2021-04-19 10:08:32 följande:

    Läs nr 2 igen.

    Vad är det du inte förstår?

    Du pratar om rädslor så jag svarar på det.


    Ja men jag undrade på vilket sätt det hade visat sig. Ville ha exempel.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Kvinna...) skrev 2021-04-19 09:57:15 följande:

    Vill han att du ska provbo hos honom så är han verkligen seriös.

    Min gör mer för mig än någon annan någonsin gjort. Jag är närmare 50 så ingen ungdom, han ett år yngre.

    Det där med sängen var ju väldigt fint tycker jag. Måste han säga orden? Alltså är det viktigt för dig att höra att han är kär trots att han verkar ha svårt att säga sånt?


    Tror du han är seriös? Tycker du inte att han visar för lite känslor? Tror du inte han bara ljuger då?
  • Anonym (A)
    Anonym (Varför) skrev 2021-04-19 10:11:41 följande:
    Ja men jag undrade på vilket sätt det hade visat sig. Ville ha exempel.
    Det tillför inget i sak utan du får fundera över på vilket sätt DU har det kämpigt med din sambo och projicera det på mig och min sambo.

    Min poäng är att rädslor mycket väl överskuggar kärlek. Jag gissar att det är den allra största orsaken att människor separerar.

    Titta bara på svaren du får i tråden: majoriteten skriker  "Dumpa svinet"
    Det om något handlar om rädslor, rädsla att visa sig vara empatisk, rädsla att rannsaka sig själv och sin egen relation, rädsla att inte vara älskad.
Svar på tråden Varför ljuger han för mig?