• Anonym (snart tokig)

KK - varför blir man inte kär?

Jag träffade en man (jag är tjej) och vi började dejta och hade vansinnigt bra sex. Tycker han också, och jag vet det definitivt. 

Jag är precis hans typ, och han är min typ. Han är väldigt attraherad och tycker att jag är både vacker och sexig. 

Men grejen är att han tycker inte att han är kär, jag är inte hans soulmate,  så det har blivit en KK-relation av det. Men jag vill ha mer. Grejen är att jag inte förstår varför han inte vill utveckla relationen för han vill ha en relation och när han hittar någon kommer han avbryta kk-relationen med mig. Det är så jobbigt. 
    Han säger dock att ingen han dejtar (för han dejtar rätt mycket) håller min klass. Och han är väldigt kräsen.

Jag rannsakar mig själv och fattar inte vad han inte gillar. Jag är social, verbal, rätt smart (har högre utbildning än honom) och rätt snabbtänkt. Vi har skitkul och gemensamma intressen. Vi gillar båda två att ha ett snyggt hem och jag tror att vi skulle fungera sjukt bra ihop utan särskilt mycket bråk och tjafs. 

Vi kramas och kysser varandra som om vi är i en relation - söker närhet, ligger sked, men ändå är det tvärstopp när det kommer utanför sängen/duschen/soffan. 

Ni som har/har haft KK-relationer; hur har de fungerat? Har du blivit kär i din KK? Har du lyckats få ihop det på riktigt? Har du haft en KK som blivit kär i dig? 

Varför blir du INTE kär i en KK? 

Berätta och ge mig perspektiv på detta för jag håller på att bli tokig. 

• Svar på tråden KK - varför blir man inte kär?
  • Holy93
    Anonym (snart tokig) skrev 2021-04-19 15:57:15 följande:

Den sista där - finns det någon tanke vad det var som gjorde att han inte var förhållande-material?

Jag brukar ofta bli bedömd som förhållandematerial. Lite svärmorsdröm tycker dom flesta (fast kvinnlig motsvarighet vad det nu kan kallas :) svärfarsdröm? ) Jag har varit sån som dom gärna vill visa upp och presentera. Duger som tjej liksom. Och det har ju denna kille också sagt - att han skulle vara jättestolt att vara med mig typ. 

Så för mig blir det svårt att "ta på" - vad det är han tycker att jag saknar. 

Well well, jag får försöka ha roligt och njuta och försöka hitta nån annan under tiden. 

Jag vet faktiskt inte riktigt, han hade ju liksom allt jag letade efter men kände att det inte var något som inte klickade just förhållandevis, kände mig lite för smart även om han hade bra jobb och så. Han påpekade även att jag verkade för smart haha.

Skulle också säga att jag är "svärfarsdröm", så det är ju inte svårt för oss att dejta eller hitta bra killar. Du hittar säkert någon annan som också vill ha det du vill :)
  • Tukt
    Anonym (snart tokig) skrev 2021-04-19 14:19:52 följande:
    har läst massor om anknytning och jag är väl ambivalent och han undvikande - vilket är en kombo som oftast attraherar varandra. 
    Bra, då har du nog svaret där någon stans. Tror det är det mest logiska, även om det kan vara mycket annat.
  • Anonym (Storgurka)

Ibland stämmer inte kemin. Han blir inte kär för att du har en viss utbildning eller bjäbbar tillbaka snabbt på frågor osv tex som du skriver.

Vet en sån kille som alltid håller på år efter år så med tjejer. Bor du i Gbg?

• Fjäril kär
    Anonym (snart tokig) skrev 2021-04-19 14:19:52 följande:

har läst massor om anknytning och jag är väl ambivalent och han undvikande - vilket är en kombo som oftast attraherar varandra. 

Att man attraherar varandra är inte samma sak som att automatiskt bli kär.

Ibland är det så enkelt att vissa negativa egenskaper lyser igenom och stör helheten så klicket uteblir. Alla har vi våra små egenheter och det är ibland det som avgör och blir ens dealbreaker.
  • Anonym (Har han)

Har han sagt det att han inte tycker att han är kär och att du inte är hans soulmate?

• Anonym (snart tokig)
    Anonym (Cecilia) skrev 2021-04-19 16:08:23 följande:
    Ja både dom och jag har haft förhållanden undrar åren och då har vi inte träffats alls. Vi ses bara när vi är singlar och vi kan dejta andra under tiden, men inget förhållande. Då bryter vi.

Jag har före det varit gift i 15 år och det var via den bekantskapskretsen och dom hobbys min man och jag hade som gjorde att jag träffade dessa män. Min man och jag var tokkära i alla år vi var gifta och det som finns mellan mig och kks är ingenting alls i närheten av det jag och min man hade. Milsvid skillnad på det.

Och vi umgås inte ofta i vardagen alls utan det går månader emellan och ibland till och med ett helt år mellan. Vi träffas oerhört sporadiskt. Så vi har absolut inget som ens påminner om förhållande eller dejting. Det är bara när vi ses som vi kan hålla hand och gå ut och ta en glass efter sexet eller vi bestämmer att vi äter middag ihop, har sex, sover över och har ännu mera sex och sen åker jag hem och sen dröjer det typ ett halvår till nästa gång. Vi har knappt ens kontakt emellan där. Träffas vi genom vår bekantskapskrets så är det ungefär samma tidsspann där. Vi följs åt på Facebook och kan givetvis höras av om något särskilt inträffar och bry oss om varandra som nu tex när en av oss fick Coronavirus... men det är ju för att vi är kompisar i grunden. Men det finns ingenting som ens påminner om kärlek.

Det du skriver är så otroligt intressant och ställer min värld lite på ända. 

Om det är så, så vet jag inte om jag någonsin varit kär. Det du skulle kalla kär alltså. Jag kanske har "låga" krav, jag vet inte - jag tycker att det verkligen räcker med det du skriver; att man bryr sig om varandra, har attraktion och superbra sex och har trevligt ihop. För mig är de ingredienserna lika med kärlek tror jag.

Så för mig; Attraktion + vänskap = kärlek
    Däremot kan jag ju känna vänskap för massor av killar som jag inte är attraherad av. Men är jag attraherad och det är en bra person så blir jag alltid kär. Eller det jag trodde var kärlek iaf. 

Känns som om det finns en dimension dit jag aldrig kommit då... jag vet inte ens hur jag skulle känna mer än så. 

Har du känt sådär fler gånger än med din man? 
    Brukar det komma direkt - den kärleken, eller växer den fram?

Tack för dina svar, de gör mig kanske inte klokare just nu - men det ger mig ändå ett enormt perspektiv

• Anonym (snart tokig)
    Anonym (Har han) skrev 2021-04-19 18:30:00 följande:

Har han sagt det att han inte tycker att han är kär och att du inte är hans soulmate?

japp så det är väl lönlöst. Men man har ju hört att kärlek kan växa fram. 
  • Anonym (snart tokig)
    Anonym (Storgurka) skrev 2021-04-19 17:35:46 följande:

Ibland stämmer inte kemin. Han blir inte kär för att du har en viss utbildning eller bjäbbar tillbaka snabbt på frågor osv tex som du skriver.

Vet en sån kille som alltid håller på år efter år så med tjejer. Bor du i Gbg?

Nej bor inte i Göteborg. Men de finns väl överallt. 
    Jag har väl som sagt bättre utbildning men bjäbbar emot? Det gör jag aldrig. Snarare tvärtom då - jag får nog ta på mig att jag inte höjer min röst och säger ifrån. Och sånt kan ju såklart också vara fel. 
  • Anonym (Har han)
    Anonym (snart tokig) skrev 2021-04-19 19:54:52 följande:

japp så det är väl lönlöst. Men man har ju hört att kärlek kan växa fram. 

Hmm jag hade blivit skitledsen av att få höra det och skulle förmodligen inte orka ha kontakt med personen längre. Hade tvingat mig själv att gå vidare
  • Anonym (Storgurka)
    Anonym (snart tokig) skrev 2021-04-19 20:00:44 följande:

Nej bor inte i Göteborg. Men de finns väl överallt. 

Jag har väl som sagt bättre utbildning men bjäbbar emot? Det gör jag aldrig. Snarare tvärtom då - jag får nog ta på mig att jag inte höjer min röst och säger ifrån. Och sånt kan ju såklart också vara fel. 

Ja, de gör ju det... blir energitjuveri i längden från hans sida oavsett om det sker på omedveten basis.

Jo, bortse från högskolepoäng, tror inte det spelar roll här. Ställ lite krav på honom och fråga rätt ut. Kan vara bra för då kanske han först kissar på sig lite och vill tänka men sedan kommer fram till att ni ska bli någonting ändå eller så kissar han på sig lite och erkänner igen att han bara är kåt och då har du ditt svar.
Svar på tråden KK - varför blir man inte kär?