• Anonym (W)

    Min dotter är tillsammans med en 28 år äldre man

    Min dotter som blir 21 i år är tillsammans med en 49 årig man. Dom träffades tydligen via sociala medier. Han har två barn sen tidigare och den äldsta är en tjej som bara är två år yngre än min dotter. Han lämnade sin fru för min dotter och min dotter ska snart flytta in i hans hus.

    Det är ju en väldigt stor åldersskillnad mellan dom. Jag vet att min dotter vill ha barn, ska hon då skaffa barn med en så mycket äldre man som har barn sen tidigare? Herregud. Jag förstår verkligen inte vad dom ser i varandra när det skiljer såå många år. Hade hon varit typ 30 så hade det varit en annan sak men det är faktiskt väldigt stor skillnad på en person som är nästan 50 och på en som är 21..

    Tycker nästan att det känns lite äckligt att min dotter är tillsammans med en så mycket äldre man men det finns ju inget jag kan göra. Har påpekat mina åsikter men det uppskattas verkligen inte.

    Någon annan förälder som har varit med om samma sak?

  • Svar på tråden Min dotter är tillsammans med en 28 år äldre man
  • Anonym (Uuh)

    Inte ens jag som är 32 skulle vara tillsammans med en tjej på 21.

    25 är på håret men då ska det verkligen vara något speciellt mellan oss och klicka 110%.

    Men vi alla är ju olika.

  • Anonym (Shaw)
    Anonym (Shaw) skrev 2021-04-21 20:03:06 följande:
     Äldre män är mest ute efter sex enligt många här. Personligen så var jag mer ute efter bara sex när jag var yngre.  Sen när inget hände mellan oss, då ifrågasattes DET. Varför försökte jag inget? Jag var ju attraherad.
    Och slutligen: äldre män får inte upp den med unga tjejer. Har jag läst här.
    Jag glömde en sak, vi vill styra tjejen också.
  • Anonym (Shaw)
    Anonym (Uuh) skrev 2021-04-22 07:44:04 följande:

    Inte ens jag som är 32 skulle vara tillsammans med en tjej på 21.

    25 är på håret men då ska det verkligen vara något speciellt mellan oss och klicka 110%.

    Men vi alla är ju olika.


    Fast här på FL är det bara bra om man är och gör som dom flesta. Som majoriteten.
  • Anonym (Stina2)
    Anonym (Uuh) skrev 2021-04-22 07:44:04 följande:

    Inte ens jag som är 32 skulle vara tillsammans med en tjej på 21.

    25 är på håret men då ska det verkligen vara något speciellt mellan oss och klicka 110%.

    Men vi alla är ju olika.


    Vad duktig du är. Vi beundrar dig. Både mogen och fördomsfri.

    Precis, det är inget fel att inte vara som 99,9% av alla här på FL. Dessa 99,9% tar avstånd ifrån dessa 0,1% avvikande människor utan att på något sätt påstå att deras avvikande beteende på något minsta vis är fel .

    Är du med på boule? Hur nära är det närmsta du lyckats hamna med en partner i ålder? Du är en fullkomlig människa om ni fyllde år samma år inom en radie av två veckor. Själv hade jag en kille som var född tre dagar innan mig, vi kompletterade varandra fullständigt således och vi blev därmed ett. Vi brukade skoja om hur åldersskillnaden kunde bli ett problem men släppte det ganska snart. Så tokigt det kan bli.
  • Ess
    Anonym (Stina2) skrev 2021-04-22 06:35:34 följande:

    Jo men precis du har helt rätt, de bör ju självklart göra slut trots att de älskar varandra med tanke på att exet är bittert (hur du nu kan veta det? Hon kanske inte ens 1) ville vara med honom längre 2) själv var otrogen, du har ingen aning men visst du är rätt person att dra massa slutsatser kring detta)

    Det låter också sunt att denna ilska från exet i så fall skulle behöva spilla över på barnen så att även de kan bli arga och stå i vägen för att föräldrarna träffar någon ny.

    De borde också naturligtvis inse att det för alltid är det feta revir oavsett om hon flyttat därifrån och kanske köpt något eget, så kommer det alltid att vara inpinkat utav henne och därav bör den nya bo i ett litet uthus utanför tomten, en bit uppe i skogen. Och så länge mannen bor kvar i huset får han inte träffa någon annan heller.

    Självklart bör de även ta hänsyn till sura Britta, bittra Berit och sura Sara och verkligen göra slut en gång för alla så att de inte riskerar att bli ännu mer bittra. Hon bör även avstå ifrån att skaffa egna barn med bakgrund utav ovanstående hur mycket hon än vill ha barn. För att någon bitter människa på FL tycker det också. De barnen har inte rätt att finnas eftersom hon är för ung då?

    Vad skulle du sätta för åldergräns när det kommer till eventuell dejting? Vilka får dessa människor träffa för att det personligen ska kännas ok för dig?

    Ja jag slår vad om att denna unga kvinna och de flesta människor är mognare än vad VISSA människor härinne här som är gamla men inte utvecklats nämnvärt sedan högstadiet. Fråga dig själv vad du får ut av att sitta och dra slutsatser om folk du inte känner och trycka ner andra oprovocerat. Vad är det som sticker dig i ögonen med att se andra människor lyckliga?


    Jag tycker du låter väldigt naiv.

    Alla punkter som både jag och phalenopsis har räknat upp, är faktiskt sådana som är mer regel än undantag.

    Du kan räkna med att exet kommer jävlas och påverka barnen iom han varit otrogen, hon kan mycket väl göra det även om det varit hon som initierade skilsmässan och var otrogen.

    Det är lika illa att flytta in i en redan revirpinkad bostad, hon kommer inte kunna ändra ett skit där utan protester.

    Jag tycker de ska ligga lågt en ganska lång period så att allt hinner lägga sig och både barn och vuxna kommer till ro i det nya.

    Ska de sedan flytta ihop så ska de göra det i ett nytt gemensamt boende.
  • Anonym (Stina2)
    Ess skrev 2021-04-22 09:09:44 följande:

    Jag tycker du låter väldigt naiv.

    Alla punkter som både jag och phalenopsis har räknat upp, är faktiskt sådana som är mer regel än undantag.

    Du kan räkna med att exet kommer jävlas och påverka barnen iom han varit otrogen, hon kan mycket väl göra det även om det varit hon som initierade skilsmässan och var otrogen.

    Det är lika illa att flytta in i en redan revirpinkad bostad, hon kommer inte kunna ändra ett skit där utan protester.

    Jag tycker de ska ligga lågt en ganska lång period så att allt hinner lägga sig och både barn och vuxna kommer till ro i det nya.

    Ska de sedan flytta ihop så ska de göra det i ett nytt gemensamt boende.


    Är ej naiv, har erfarenhet utav detta själv på flera olika sätt i flera olika konstellationer. Man är inte naiv för att man vägrar acceptera vissa handla sunkiga värderingar och normer.

    Anser att det är mer oroväckande att vuxna människor på ett forum sitter och rackar ner på helt okända människor pga ett visst antal variabler. Det är tvärtemot allt som definierar mental mognad.

    Jaha så för att någon annan beter sig dåligt bör de ta ett steg tillbaka och anpassa sig efter detta? Exet, de gamla arga släktingarna som vi inte ens vet om de existerar och deras barn? Är du på riktigt?

    Är exet bittert bör exet arbeta med sig själv om hon känner att hon behöver använda barnen som schackpjäser, och gambla med relationen till deras far, vilket är mycket mycket fult. Deras äktenskapliga problem har ingenting med barnens relation till pappan att göra. Eller borde rimligtvis inte ha. Det är en gammal föreställning som är sorglig att man håller fast vid. Att hennes Eventuellt sårade känslor skulle rättfärdiga detta orättvisa beteende som går ut över barnen är ingenting annat än trams. Varför skulle det var OK? Barnen blir förlorare i slutänden. Varför skulle alla andra anpassa sig efter exets sårade känslor menar du? Man är två om en relation. Det är ju inte ens säkert att så är fallet (att hon är arg), vi har ju ingen aning om hur deras äktenskap såg ut. Antagligen inte speciellt bra sista tiden.

    Och hur de inblandade vill bo eller inte bo angår ju bara dem och inte dig eller hur?
  • mari123
    Anonym (Stina2) skrev 2021-04-22 07:18:03 följande:
    Det var väldigt snällt menat. Vilken tur att du man lägga tiden på att fokusera på att leva sitt eget liv istället för att lägga sig i andras.
    Förstår inte meningen riktigt MEN detta är ju FL och här diskuteras väl högt och lågt...som en slags avkoppling? Folk tycker bu och bä och olika och det är väl intressant? BARA "go girl" och "styrkekramar" blir väl trist också?
  • AlexanderFionov
    "Och stjärnorna vandra och timmarna flyr
    Fredrik är gammal men månen är ny
    Fredrik är gammal men kärlek är blind
    "Åh, kyss mig igen " sa Cecilia Lind"





  • Anonym (Shaw)
    Anonym (Stina2) skrev 2021-04-22 11:21:56 följande:
    Är ej naiv, har erfarenhet utav detta själv på flera olika sätt i flera olika konstellationer. Man är inte naiv för att man vägrar acceptera vissa handla sunkiga värderingar och normer.

    Anser att det är mer oroväckande att vuxna människor på ett forum sitter och rackar ner på helt okända människor pga ett visst antal variabler. Det är tvärtemot allt som definierar mental mognad.
    Jag håller med. Finns många som saknar ödmjukhet och som tycker att folk ska passa in i en mall.
    Skådisarna Zach Braff och Florence Pugh har råkat ut för exakt samma näthat och folk som ska tala om för dom vad fel de har.
  • Anonym (Shaw)
    mari123 skrev 2021-04-22 11:22:15 följande:
    Förstår inte meningen riktigt MEN detta är ju FL och här diskuteras väl högt och lågt...som en slags avkoppling? Folk tycker bu och bä och olika och det är väl intressant? BARA "go girl" och "styrkekramar" blir väl trist också?
    Så du tycker att det är ok med personangrepp och påhopp? Finns riktigt vidriga saker som vissa skriver. Men det kanske är avkopplande att läsa?
Svar på tråden Min dotter är tillsammans med en 28 år äldre man