• Obalem

BF Januari 2022 ????

Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

• Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • EmelieE1996
    Link92 skrev 2021-05-27 13:02:52 följande:

Tack! Obeskrivligt skönt :) Ja jag gjorde det privat, kostade 800 kr.

Om man gör VUL tror jag man kan se det i v6, men inte alltid. Bäst att vänta tills minst v8 (alltså 7+0) sa de där jag var, och det var skönt att slippa göra ultraljudet vaginalt.

Jag har större bröst, ömma bröst och bröstvårtor, ibland lite värk runt livmodertrakten när jag rör mig snabbt från sittande till stående och blir ibland paniktrött på eftermiddagarna och måste sova lite. Vissa dagar ser jag väldigt svullen och gravid ut och vissa dagar syns det inte alls. Ibland är jag extremt törstig och vissa dagar kissar jag ofta. Mår aldrig dåligt eller så :) har haft exakt samma symptom till och från sedan jag plussade. Eller jag mådde illa dag 6+0 och 6+1 mellan frukost och lunch men tack och lov har jag inte känt så sedan dess :) Har också ovanligt stabilt humör haha, så inga humörsvängningar här än!

Jag förstår det :)

Okej, tack för info! Jag började må illa någon gång runt V 7-8 när jag väntade min dotter men det är ju så olika när och om man överhuvudtaget börjar må illa. Hoppas du slipper det! Jag är faktiskt lite rädd för att jag ska må så illa igen som jag gjorde förra gången, och särskilt nu under sommaren när det är så otroligt varmt vissa dagar.
  • Link92
    EmelieE1996 skrev 2021-05-27 14:39:38 följande:

Jag förstår det :)

Okej, tack för info! Jag började må illa någon gång runt V 7-8 när jag väntade min dotter men det är ju så olika när och om man överhuvudtaget börjar må illa. Hoppas du slipper det! Jag är faktiskt lite rädd för att jag ska må så illa igen som jag gjorde förra gången, och särskilt nu under sommaren när det är så otroligt varmt vissa dagar.

Ja jag frågade min mamma om hur hon mått med mig och hon kunde inte minnas att hon mådde illa mer än någon dag riktigt tidigt.

Nä usch det låter inte kul...men man hör ju att andras graviditeter varit helt olika så hoppas du får må bra denna gång :)
  • Katizi80
    Link92 skrev 2021-05-26 15:38:50 följande:

Jag var på tidigt ultraljud idag och fick både se och höra hjärtslag! Jag har trott att jag är 7+2 och hon trodde 7+3 så verkar ju stämma :) behövde inte göra VUL utan räckte att göra på magen!

Är så glad och mycket mycket mer avslappnad nu. Firade med köpa olika alkoholfria öl och vin på systemet haha, här ska testas!

Wow, så kuuuul. Jättegrattis!!
  • Katizi80
    Ericky skrev 2021-05-26 20:39:39 följande:

Känns så tråkigt att behöva lämna denna grupp, men idag är missfallet ett faktum med blödningar rikliga som mens och ordentlig mensvärk. Och fortsatt svaga gravtest.

Önskar alla er andra stort lycka till <3

Fy vad tråkigt. Har vart där, vet hur det känns. Hoppas du blir gravid snart igen!! <3
  • Katizi80
    NatMar005 skrev 2021-05-26 11:04:54 följande:

Hej på er!

Har övertalat mig själv att jag måste våga mig in här nu. Känner igen ett par stycken av er ifrån andra trådar så er har jag ju lite koll på. :)

Är i v6+5 med bf 21/1. Har 5mf, 1ma och 1 utomkveds i ryggen senaste mf månaden innan jag plussade nu. Bor i Halland, är 33 år och det är första barnet. Det här är 27:e försöket för oss.

Jag är livrädd och vågar ännu inte gå med i någon fb-grupp utan stannar gärna här tills jag passerat v12 känner jag. Det har jag inte gjort sedan 2017 nämligen.

Var på vul för ett par dagar sedan, allt såg bra ut och fick även veta att vi väntar tvillingar. Helt sjukt!!

Helt sjukt med tvilliingar! Grattis! Galet ju!! Haha. Hoppas det går bra :)
  • EmelieE1996
    Link92 skrev 2021-05-27 14:43:39 följande:

Ja jag frågade min mamma om hur hon mått med mig och hon kunde inte minnas att hon mådde illa mer än någon dag riktigt tidigt.

Nä usch det låter inte kul...men man hör ju att andras graviditeter varit helt olika så hoppas du får må bra denna gång :)

Tack, hoppas du får må lika bra som din mamma gjorde och att du nu kan njuta lite av graviditeten :)
  • Jojjans
    Link92 skrev 2021-05-27 09:08:55 följande:

Ja jag var så nervös innan! Jag har svårt att släppa vår "otur" (försökt i två år och fått ett tidigt missfall) så var helt säker på att hon inte skulle se några hjärtljud men det var väldigt tydligt! Hoppas verkligen du får liknande besked nästa vecka och kan känna lite avslappning iochmed det. Får din partner följa med?

BM sa att nu när vi sett hjärtslag så är den höga missfallsrisken innan v12 i princip 0. Känns otroligt skönt!

Jag har inte frågat om partner får förfölja med. Han är föräldraledig med äldre barnet och jag jobbar heltid så bokade ul väldigt nära mitt jobb så jag kan smita dit på lunchen utan att någon misstänker nåt.

Jag försöker att inte vara för negativ/cynisk men ett plus för mig är verkligen inte lika med ett barn. Och även om jag såklart skulle bli lättad av ett pickande hjärta och ett fint KUB sen så kommer jag inte vara lugn förens mer än halva graviditeten gått. Min första graviditet fick vi bästa tänkbara resultat på KUB och massa fina bilder på vårat kommande barn. 2 veckor senare gick vattnet oförklarligt och vi förlorade honom. Det är oerhört liten risk att det skulle hända igen, men oron kommer alltid finns med mig.
  • annaveronika84
    Jojjans skrev 2021-05-28 07:14:00 följande:
    Jag har inte frågat om partner får förfölja med. Han är föräldraledig med äldre barnet och jag jobbar heltid så bokade ul väldigt nära mitt jobb så jag kan smita dit på lunchen utan att någon misstänker nåt.

Jag försöker att inte vara för negativ/cynisk men ett plus för mig är verkligen inte lika med ett barn. Och även om jag såklart skulle bli lättad av ett pickande hjärta och ett fint KUB sen så kommer jag inte vara lugn förens mer än halva graviditeten gått. Min första graviditet fick vi bästa tänkbara resultat på KUB och massa fina bilder på vårat kommande barn. 2 veckor senare gick vattnet oförklarligt och vi förlorade honom. Det är oerhört liten risk att det skulle hända igen, men oron kommer alltid finns med mig.
    Samma här! Hade också gjort KUB och allt såg bra ut. Sen kom jag in på ul bara några dagar innan jag hade RUL för att jag hade haft lite smärta samt fått bakteriell vaginos och då hade fostret avstannat i v16. Försöker intala mig att risken är extremt liten att det händer igen men har man varit med om det tidigare finns oron där ständigt. 
  • Link92
    Jojjans skrev 2021-05-28 07:14:00 följande:

Ja jag är inte naiv och vet såklart att vad som helst kan hända ändå. Men jag försöker att inte oroa mig då det inte är något varken jag eller fostret tjänar något på. Vad som än händer så kan jag inte påverka det, men det är skönt att se att hjärtat har börjat slå iallafall.
  • Jojjans
    annaveronika84 skrev 2021-05-28 07:24:57 följande:

Samma här! Hade också gjort KUB och allt såg bra ut. Sen kom jag in på ul bara några dagar innan jag hade RUL för att jag hade haft lite smärta samt fått bakteriell vaginos och då hade fostret avstannat i v16. Försöker intala mig att risken är extremt liten att det händer igen men har man varit med om det tidigare finns oron där ständigt. 

Vad ledsen jag är att det hänt dig också.

Jag fick en jättetydlig vattenavgång men gynakuten vägrade ändå ta emot mig förens jag ljög och sa att jag hade jätteont. Det visade sig att fostret fortfarande levde och mådde bra men dom sa direkt att det inte skulle kunna fortsätta utvecklas utan vatten.

Fick ni någonsin reda på vad som var orsaken?
    Link92 skrev 2021-05-28 07:29:42 följande:

Ja jag är inte naiv och vet såklart att vad som helst kan hända ändå. Men jag försöker att inte oroa mig då det inte är något varken jag eller fostret tjänar något på. Vad som än händer så kan jag inte påverka det, men det är skönt att se att hjärtat har börjat slå iallafall.

Förlåt, menar inte alls att du skulle vara naiv. Det var bara ett svar på frågan om min partner, att jag nog inte känner att det tidiga ultraljudet är så stor grej men kommer kämpa så mycket jag kan för att få ta med honom på RUL.

Jag försöker ha samma inställning som dig, att händer det så händer det och jag kan inte påverka det ändå. Acceptans inför att jag får njuta så länge det varar. Men jag har också svårt att tänka på ett litet embryo med pickande hjärta som en bebis än tror jag.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????