BF Januari 2022 ????
Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!
Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D
Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3
Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!
Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D
Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3
Förstår hur du menar och tänker. Vi berättade för svärföräldrarna igår, mors dag och allt, men de reagerade inte direkt med att bli överlyckliga vilket gjorde mig och minnsambo väldigt ledsna..
Så otroligt tråkigt särskilt när vi har kämpat så som vi har gjort och de vet om det. Vi får bara glädjas åt att så många andra är lyckliga för vår skull men visst skaver det..
Vilka härliga reaktioner, absolut kan man resa framöver!
Men håller med om att det känns som att allt är förstört bara för att man har berättat, konstig grej egentligen, varför skulle det ha en påverkan, är väl bara sitta lugnt och se - kan ju inte så mycket annat göra!
Jag hade en del rosa flytningar förra veckan, dessa har avstannad men det har många andra symtom också... förutom matthet och tröttheten.
Samma för mig, får hoppas att det är spökveckorna, som du säger!
Jag har inga smärtor eller blödningar *pepparpeppar*
men det känns ju konstigt, ibland glömmer jag nästan bort att jag är gravid...
För mig, som har haft extremt svaga symptom hela tiden, så börjar det nu sakta bli mer och mer. Men verkligen svagt fortfarande. Minns inte hur det varit tidigare graviditeter..men hade för mig att det kändes mer tidigt.
Just nu vecka 6+5 och har ömma bröstvårtor och är mest extremt trött! Men det är man ju alltid med en 20-månaders som vaknar flera gånger per natt... och det börjar lite smått komma ett illamående på morgonen, att jag blir lite yr och obehaglig i magen om jag inte äter snabbt nog när jag är hungrig, särskilt på morgonen.
Nu har jag varit på ul och det fanns ett hjärta!!
Dom behövde inte göra vul utan kunde kolla på magen och såg direkt ett litet pickande där. Vid mätning var jag endast i 6+2 istället för 6+5 men det tror jag inte helt på. Vi får se när det är dags för KUB helt enkelt.
Men sån lättnad att iallafall veta att det är nåt där inne ännu <3
[quote=81160300][quote-nick]Jojjans skrev 2021-05-31 12:28:50 följande:[/quote-nick]
Dom behövde inte göra vul utan kunde kolla på magen och såg direkt ett litet pickande där. Vid mätning var jag endast i 6+2 istället för 6+5 men det tror jag inte helt på. Vi får se när det är dags för KUB helt enkelt.
Men sån lättnad att iallafall veta att det är nåt där inne ännu
Ååhh!! Jaaa. Jag har samma positiva besked. Gick in nästan gråtandes och hade ont i magen, beredd på dåligt besked. Men det visade sig att allt såg bra ut. Lilla hjärtat tickade på som bara den. Hehe. Beräknad 15/1. Jag är helt chockad. Men klart, man kan ju inte andas ut än, men glad att jag kommit så här långt :))
Åh spännande! Hoppas verkligen det går bra! Jag hade velat haft mer illamående men får bara någon attack då och då, men trött lite yr och ömma bröst. Men vi får se på tisdag!
Hej alla :)! Har läst igenom hela tråden, grattis till er som har plussat! Plussade i fredags 28/5 :). Hade en blödning 16-17 maj, dock väldigt lite blod men då mensen har varit knasig senaste tiden så tänkte jag inte mer på det. Började må illa förra veckan och valde då att testa mig, var dock bombsäker att det inte skulle vara något plus. Första plusset någonsin, har försökt i 2 år. BF 23 januari. Ska till barnmorskan för inskrivning nästa vecka 8/6. Håller tummarna för att allt går som det ska!
Men sån lättnad att iallafall veta att det är nåt där inne ännu <3
Ååhh!! Jaaa. Jag har samma positiva besked. Gick in nästan gråtandes och hade ont i magen, beredd på dåligt besked. Men det visade sig att allt såg bra ut. Lilla hjärtat tickade på som bara den. Hehe. Beräknad 15/1. Jag är helt chockad. Men klart, man kan ju inte andas ut än, men glad att jag kommit så här långt :))
Hej alla :)! Har läst igenom hela tråden, grattis till er som har plussat! Plussade i fredags 28/5 :). Hade en blödning 16-17 maj, dock väldigt lite blod men då mensen har varit knasig senaste tiden så tänkte jag inte mer på det. Började må illa förra veckan och valde då att testa mig, var dock bombsäker att det inte skulle vara något plus. Första plusset någonsin, har försökt i 2 år. BF 23 januari. Ska till barnmorskan för inskrivning nästa vecka 8/6. Håller tummarna för att allt går som det ska!