Inlägg från: Anonym (Panik och stress) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Panik och stress)

    PANIK inför dejt!!!

    Redan nu i helgen skall en kille komma hem till mig på dejt. Det är extremt viktigt för mig att jag gör ett så bra intryck som möjligt på honom då jag sjabblade bort det sist. Så jag behöver verkligen vara mitt allra bästa jag känner jag!

    Tiden bara flyger iväg och jag har panik över massa saker...  Har en slags checklista jag känner att jag vill bocka av, men vet inte om den är komplett?

    * Raka kön, armar, armhålor, ben rumpa.
    * Underkläder. Skall trosor och BH matcha? Inga trosor alls? Jag har fan inga bra trosor...det är pikachu, hjärtan, Batman, dödskallar...vita jag tvättat med något rött så de är rosafläckiga, vita jag tvättat med något blått så de är grådassiga...har typ ett par string som känns sexiga men blygdläpparna hoppar ut på sidan i grenen. Inga trosor alls?
    * Äger två klänningar, den ena är svart för begravningar och den andra passade när jag var överviktig.
    * Kjol eller byxor? Äger två kjolar, den ena är väldigt kort och rutig (Köpt för maskerad...men kanske blir för mycket om jag inte har trosor?) den andra är kort och svart men sitter åt bättre så funkar nog även utan trosor. Annars är det stretchjeans, leggings eller mysbyxor?
    * Upptill? Blus, topp, linne, kofta?
    * Håret uppsatt eller utsläppt?
    * Min mamma var över med mat så jag slipper laga och stressa över det...jättesnällt men det är massa Balkanmat. Killen är svensk, jag kan inte serbokroatiska....blir det konstigt med Balkanmat?
    * Har köp både vitt vin, rött vin, rosévin, öl, cider, mineralvatten, läsk och juice...men vet inte vad jag skall servera, kan jag säga att han får välja?
    * Städa, måste verkligen städa.
    * Har lite barnsliga hobbys och intressen. Han är lite äldre...skall jag gömma prylar/planscher med sådant? (World of Warcraft-saker)
    * Samma med gosedjur...jag vet jag är faktiskt vuxen men skall jag gömma dem?

  • Svar på tråden PANIK inför dejt!!!
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (Haha) skrev 2021-04-29 16:55:51 följande:

    Ta det lugnt. Var dig själv o ta på dig kläder som är liksom DU och som du är bekväm i


    Jag försöker ta det lugnt men kan inte. Känns som ingenting passar, det jag ser bra ut i ser jag också ut som en slampa i. Så se ut som en slampa eller vara ful? Alla kläder ligger nu på golvet i en hög så i min panik stökar jag ner när jag verkligen borde städa upp.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (H) skrev 2021-04-29 17:04:30 följande:

    Ta det lugnt! Det är en man, män tänker inte på hälften av allt du nojar över, särskilt inte om han tror att det kan bli sex.

    Kläder - det är en middag hemma hos dig så överdriv inte, ta framför allt något du trivs och passar i, en snyggare topp och byxor blir bra.

    Underkläder - det lär han inte ens notera. Om ni kommer så långt är det ungefär det sista han tänker på. Återigen, det är en man.

    Frisyr - ta det du är snyggast i.

    Gosedjur och gamerplanscher skulle jag nog plocka undan men det beror kanske på hur gammal han är.

    Mat - Vilken guldmamma! Balkanmat blir jättebra (mums). Säg att du har lagat allt själv så att han blir lite impad.


    Ok om han inte noterar det så tar jag inga trosor alls och en sport bh för tuttarna blir väldigt fina under en tröja i sport-bh.

    Frisyren blir har det slagit ner en atombomb?, slarvig hästsvans eller kanske inte lika slarvig hästsvans om jag inte vet innan. Hästsvans om jag inte får finnar av stress och utsläppt om jag får finnar?

    Han är en bit över 30. Så rätt gammal.

    Ja mamma är verkligen guld. 
    Anonym (Herregud) skrev 2021-04-29 17:05:46 följande:

    Det du ska göra är att lugna ner dig och slappna av... Jösses, jag blir stressad bara av att läsa din trådstart. Klä dig i det du känner dig bekväm och fin i. Ha håret som du tycker passar dig och outfiten, servera maten din mamma gjort, fråga vad han vill dricka, ha din inredning som du brukar ha det. Du kommer garanterat göra bort dig igen eller ge ett nervöst stelt intryck om du inte taggar ner lite. Gillar han inte dig som du är så är han inget för dig ändå, kom ihåg det. Ni ska ju lära känna varandra och se om ni passar ihop, det går inte om du förställer dig. Du kan inte göra dig till/ändra dig för alltid. Någon gång kommer du behöva visa vem du är och vad du gillar på riktigt, lika bra att göra det från början annars riskerar du bara att slösa både din egen och hans tid för att du varit fejk och han då fallit för någon som inte är du.



    Jag försöker slappna av. Men att vara mig själv kan jag inte...för då är jag sån här 24/7 tyvärr.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (*) skrev 2021-04-29 17:15:24 följande:


    Hon ska ju inte ha några trosor på sig, så ligga är väl det de ska göra. 
    Förhoppningsvis vill han ligga med mig. Jag vill gärna ligga med honom. Fast det stressar mig samtidigt...skulle nog få till en checklista till av frågor jag vill veta hur jag gör ett så bra intryck jag kan vad gäller det med.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (J) skrev 2021-04-29 17:22:39 följande:

    Svarta kjolen eller strechjeans med linne och kofta om du trivs bättre i det. Kör på hästsvans om du känner dig trygg i det. Trosorna är inte så noga om du inte tänkte klä av dig för honom? Men skippa de missfärgade vita.

    Maten blir jättebra! Drycken frågsr du om han vill ha vin och erbjuder vitt eller rött. Tackar han nej erbjuder du annan dryck.

    Spara en planch med WoW för det visar ju faktiskt ditt intresse, plocka undan gosedjuren.

    Sen var dig själv! Jag har typ samma intressen som dig och känner massa killar som älskar när tjejer visar att de gillar sånt :)


    Bra där om vinet. Vitt eller rött? istället för att rabbla upp alla alternativ. Eller skulle det vara dumt om han inte gillar vin?

    Jag gillar inte vin....eller öl. När det gäller alkohol så Red Bull+vodka. Men det passar nog inte nu :D Tänkte cider till mig. Eller vatten.
  • Anonym (Panik och stress)

    ...Kondomer förresten! Jag har p-stav...inte för att jag har ett sexliv utan ifall jag skulle skaffa mig ett sexliv. Men borde jag ha kondomer hemma?

  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (eee) skrev 2021-04-29 17:51:08 följande:

    Vad är ditt mål med dejten? Att ha sex enbart? Att få en relation?

    Vi måste veta mer om killen om vi ska kunna veta vad som blir bäst 


    Ha trevligt, lära känna varandra bättre, hångla, ha sex, bli kära, gifta oss, bli gamla tillsammans. Eller ja han är redan gammal men bli äldre tillsammans.

    Det är målet.

    Killen är en drömkille. Helt underbar på alla sätt och vis. , charmig, sexig, snäll, tålmodig och förstående (första "dejten" gick inget vidare. Vill någon träffa mig efter det är han en underbar människa)? Enda negativa är väl hans ålder. Men det spelar inte så stor roll.

    Men som ni ser är jag ett omoget nervvrak. Byta överkast och sängkläder behöver jag med.
    Anonym (Hold my beer) skrev 2021-04-29 18:05:34 följande:
    JA!! Sexuella sjukdomar får man även med p-stav.

    Är inte så orolig för det. Har man knappt inte ens haft sex innan så har man inga könssjukdomar så jag kan inte smitta honom med något, och han verkar inte vara den typen? P-staven har jag för att jag är barnslig och oansvarig och mamma, syster, pappa, psykiatrin är orolig för att jag skall bli gravid (jag är över 20 och bor själv )...så det är praktiskt och lugnar ner dem. Har inget sexliv alls men hoppas få ett. 
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (badrummet) skrev 2021-04-29 17:36:57 följande:

    Städa badrummet! Det är nåt av det viktigaste faktiskt. Där kommer han vara själv, är han nyfiken så kommer han kolla i sopkorgen t ex - se till att den är tömd. Inga äckliga handdukar, ja du fattar...fräscht badrum är viktigt. Mitt ex berättade om flera tjejer som han hade dissat pga just att de hade äckliga, ostädade badrum. (Det var dock inte därför det tog slut mellan oss, haha.)


    Badrummet. Tack! I sopkorgen där vill man inte titta så den skall tömmas. 
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (H) skrev 2021-04-29 18:29:41 följande:

    Håller med ovanstående om badrummet, se till att det är rent och fräscht.

    Fast ska du skippa trosor om du har byxor? Han kommer inte tänka på dina trosor så ta på dig dina mest neutrala.

    Kondom självfallet!

    Håller också med om att du verkar charmig. Själv är jag usel på att flörta och blir blyg och generad när jag är intresserad av en man och hittills har de män jag har träffat tyckt att det är charmigt som tur är.

    Han vill ju som sagt träffa dig igen så det är något med dig som han gillar. Med tanke på att han är äldre så kanske han styr upp situationen lite så att du inte behöver planera så mycket.


    Jag tänker att bättre inga trosor än Pikachutrosor. De enda bra snygga "vuxna" jag har kommer jag få gå och rätta till för de går upp i sidan bredvid så allt "hänger ut" och när ändå f.. är framme med de på så känns de kanske lite onödigt. De är jäkligt snygga när de sitter rätt men inte särskilt bekväma.

    Om jag har byxor utan trosor så ingen troskant, bekvämt, rumpan ser bra ut utan trosor som ger lite annan form på den ?(Jag har seriöst stått och speglat rumpan i olika kläder i olika vinklar med olika under för att jämföra vad den ser bäst ut i)...men risk att ge ett slampigt intryck om jag tar av mig byxorna och inte har trosor?
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (ku) skrev 2021-04-29 20:40:43 följande:

    Du har köpt x antal saker att dricka men inga trosor? Finns oftast enfärgade Pierre Robert på mataffären.


     


    I övrigt... det är meningen att han ska tycka om dig för den du är. Att dölja en massa saker om sig själv känns fånigt.


     


    Men kasta saker i huvudet på honom, det blir säkert bra. *nods head*


    Jag äger trosor. Vet att jag kan köpa enfärgade nya, men tack för infon. Vill ha som jag trivs och känner mig fin i, och som jag tror att han tycker jag är fin i. Dessutom som röven ser fin ut i, i byxor och utan.

    Funderar inte på att kasta saker i huvudet på honom, men tack, där fick jag en till sak att oroa mig för vad som kan gå fel. Kan addera det till trampa honom på tån, riva honom med nageln, råka skalla när jag försöker kyssa, krocka med tänderna när jag försöker kyssa, råka få hans penis för långt in i munnen och kräkas, bita honom i penis, prutta under sex, säga något dumt under sex, inte bli blöt, bli alldeles för blöt, vara för feg och inte våga, våga alldeles för mycket, att han inte vill ha sex, att jag börjar gråta om han säger nej... mm. mm.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (ku) skrev 2021-04-29 21:29:56 följande:

    Äger du trosor som du känner dig bekväm i så ha dessa då, varför skapar du ett problem av inget? Enkelt att köpa ett par trosor som inte har motiv och är lite snygga men vill man inte göra en insats så. Att inte har trosor känns mer konstigt än att ha batmantrosor.


    Varför skulle du börja gråta om han inte vill ligga?


     


    Ok. Om inte konstiga/barnsliga motiv är mer konstigt än att vara utan så har jag plötsligt en massa trosalternativ som är bekväma, röven ser bra ut i osv.

    Jag kan gråta för det mesta. Jag tänker ofta i termer av Om det där och det där hände, vad hade vart det absolut sämsta, fånigaste, dummaste, mest misslyckade jag kunde göra då? och så tror jag att det kan bli så.
    Anonym (Ema) skrev 2021-04-29 22:07:38 följande:

    Du får väl köpa ett par nya trosor om alla dina trosor har seriefigurer eller är missfärgade. Det är väl inget problem.

    Jeans och top blir väl annars lagom och bra!

    Städa, ja.

    Fattar inte det där med maten och att han är svensk och du inte kan "serbokroatiska"? Vad i hela friden har "serbokroatiska" med er dejt att göra?


    Mamma är från den regionen. Men jag kan inte hennes språk. Om jag då bjuder på mat därifrån (Jag vet inte vad de olika rätterna heter riktigt, blandar ihop namnen så jag kommer nog säga "Burek" om allt), ok jag övertänker nog ...och vet inte själv vad problemet med det skulle kunna vara. Men när jag skrev inlägget var det något...kanske kommer på det??

  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (Fyrabarnsmamma) skrev 2021-04-29 22:33:14 följande:

    Snälla, använd trosor. Och ingen kort klänning, då kan du lika gärna gå naken. Var naturlig, men snygg. Jag tycker att du förstör för dig själv innan dejten ens ägt rum med att du ska visa ditt underliv. Tycker att du ska fokusera på att lära känna människan istället för att du ska vara rakad i rumpan. Sex ska komma senare, du brukar väl inte beställa in dessert först när du går på restaurang? Första dejten ska vara en aptitretare, ge honom inte allt han vill=)

    Lycka till.


    Vi känner varandra litegrann sedan innan. Pratat lite på gymmet, i affären, när vi mötts ute. Haft en sorts dejt innan (men då gjorde jag ett väldigt dåligt intryck).

    Känner det mer som att han är aptitretaren på det sättet. Vet inte om han är attraherad av mig och ens vill men jag är väldigt attraherad av honom och vill väldigt gärna. Har tänkt på honom när jag *censur* säkert 100 gånger.

    Så jag vill göra ett så bra intryck som möjligt.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (Liinda) skrev 2021-04-29 22:39:37 följande:

    Du är så brutalt jävla rolig! Helfestlig! Har skummat igenom tråden men tror bara jag såg en till som uppfattade din humor.. känns inte som din panik egentligen är heeelt äkta, du har en så humoristisk underton. Och hade den varit äkta hade du definitivt hunnit handla nya trosor, etc etc. Med det sagt så; var dig själv, bjud på humor och skratt, balkanmat (som min mamma hade sagt; du ska väl inte prata med maten?), 28 olika drycker. Faller det på trosorna är han ändå inget att ha. Och glöm inte den obligatoriska uppdateringen av tråden!


    Jag skrattar ofta åt mig själv. Men gråter nog över mig själv minst lika ofta med. Ibland bägge delarna samtidigt. Så det är lite dubbelt.
  • Anonym (Panik och stress)
    Anonym (Ema) skrev 2021-05-02 22:15:16 följande:

    Och hur gick det??


    Kunde inte gått bättre trots att jag tabbade mig flera gånger! Han gick hem först i morse från lördags och vi skall ses imorgon igen.

    Skall skriva ihop lite längre kanske men är alldeles för adhd-glad just nu.
  • Anonym (Panik och stress)
    Martinetto skrev 2021-05-03 20:26:04 följande:
    Var det Pikachu-trosorna som gjorde skillnad?



    Valde missfärgade vita som blivit lätt grå string som en slags kompromiss :D Jag har ett par favoritbyxor...för hur röven ser ut i dem. De är stretch men liksom en slags mjuk stretch som inte plattar ut eller ändrar formen. Trosor under ändrar formen och blir en kant. Men att vara troslös är kanske slampigt? Så fick välja dem. Mina enda egentligt sexiga trosor som jag tycker jag ser bra ut i glider upp på sidan så då hade jag fått rätta till dem hela tiden och att dra sig i skrevet ger nog inget vidare intryck..

    Anledningen att detta är så viktigt är för att jag vet inte särskilt mycket om män, killar, dejting, sex osv. Men jag vet en sak att ju bättre en ser ut ju större tolerans har de för om en är störd i huvudet, Med tanke på hur jag är behöver jag därför alltså verkligen försöka se så bra ut jag bara kan...  Är bara logiskt. 
    Anonym (Man) skrev 2021-05-04 07:53:20 följande:
    Vad härligt för dig Uppdatera gärna från din lista med frågor hur du valde att göra..

    Ok om det är av intresse:

    Rakade av allt kroppshår. Även från mina stortår. Jag har tre strån som växer på ena, två på andra...lite som en hobbit med håriga fötter.

    Valde missfärgade vitgråa string och en pushup som gör så att det ser ut som tuttarna växer ut från nyckelbenen. Lite obekväm men ser bra ut. 
     Byxor och linne. Målade tånaglarna och har en gång hört av en vän (sort of) att jag har fina fötter och att jag borde sälja "feetpics"... så inga strumpor. Kanske inte skall ta råd från snubbar som jag spelar World of warcraft med egentligen, men jag chansade på det. 

     Då acnen var hanterbar valde jag hästsvans. Lägenheten städade så den har aldrig vart renare, och jag plockade inte bort planscher eller mjukdjur.
     
    Var jättenervös. Tittade mig i spegeln 500ggr på en halvtimme innan han kom...men allt gick jättebra trots att jag måste gjort minst tio dumma grejer jag nojat om att jag skulle göra men det har inte avskräckt honom ännu. För vi skall ses igen ikväll. 
Svar på tråden PANIK inför dejt!!!