Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.
Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.
Använder tvål och vatten någon gång ibland aco intimtvätt. Slidan är självrengörande men det är inte snippans yttre delar och ljumskar som har har lika svettkörtlar som man har under armarna.
Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.
Mvh sexologen
Jag vill inte lukta NÅGONTING ifrån underlivet. Varken rosor eller stark könsdoft
Nu använder jag Ciens parfymfria, allergitestade duschgel som fungerar perfekt. Liknande produkt är Aco intimtvätt (gel). En parfymfri duscholja fungerar också bra t ex Eucerins.
Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.
Mvh sexologen
Har tvättat mig med vanlig duschtvål i hela mitt liv. Tvättar såklart inte upp i slidan - det är den som är självrengörande, inte vecken och blygdläpparna. Har aldrig haft svamp, klåda, obalans etc någonsin.
Jag tycker det är skitäckligt att tvätta med enbart vatten. De som gör det och hävdar att de inte luktar brukar lukta väldigt mustigt. Speciellt i kombo med att de inte använder schampo och vanlig deo. De luktar hårbotten och inte gott.
Sana intimtvätt. Förr använde jag Lactasyd, dvs den neutrala. Fanns inte nån speciell variant för intimtvätt förr. Lärde mig använda mig den av min mamma.
Ni som säger att det inte är bra att använda annat än vatten, varför är det dåligt? Om man inte rubbar PH-värdet så spelar det väl ingen roll? Och det borde man väl märka eftersom det skulle börja lukta illa?
Har använt Deodoc intimtvål ända sedan den kom på marknaden. Mild, dryg, med fräsch doft, irriterar inte det minsta. Man känner sig ren och fräsch med den intimtvålen.
Jag använde ACOs intimtvål och tyckte den var bra. Sedan ett tag har jag använt hjärtats intimtvål och den är också jättebra, så den rekommenderar jag starkt! Tvättat rent utan att torka ut eller irritera. Har själv känsliga slemhinnor och hud
Styr undan tvättoljan från båda märken, tyckte inte om dem alls.