• Anonym (Ph-värde)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
    Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.

• Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
  • Anonym (Mamma till 5)

Använder tvål och vatten någon gång ibland aco intimtvätt. Slidan är självrengörande men det är inte snippans yttre delar och ljumskar som har har lika svettkörtlar som man har under armarna.

• Anonym (olja)
    Kexsmula skrev 2021-05-01 20:48:30 följande:
    Jag har aldrig haft det så har ingen aning. Borde hon inte märkt det själv i sådana fall? Särskilt med ett tidspann på ca 6-7 år? Mycket märkligt. Visst var det synd om henne, men vi var väldigt unga då (från ca 15-22 år). Att säga till henne att hennes underliv luktade som satan själv var inget alternativ för mig åtminstone och jag är väldigt säker på att det inte fallit i god jord.

Man kan ju veta att man luktar illa utan att veta att det är en sjukdom som det går åt göra något åt. Det är nog rätt vanligt med långvariga tillstånd att man tänker att det bara är så det är och att det inte går att göra något åt saken. Om du inte ens kände till sjukdomen i fullvuxen ålder är det väl inte så konstigt att hon inte kände till den som tonåring?
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (förstör inte) skrev 2021-05-01 20:38:56 följande:

Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.

Mvh sexologen

Jag vill inte lukta NÅGONTING ifrån underlivet. Varken rosor eller stark könsdoft
  • Anonym (Samma överallt)
    Anonym (Ph-värde) skrev 2021-05-01 12:26:12 följande:

Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30

Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.

Har tvättat mig med vanlig duschtvål i hela mitt liv. Tvättar såklart inte upp i slidan - det är den som är självrengörande, inte vecken och blygdläpparna. Har aldrig haft svamp, klåda, obalans etc någonsin.

Jag tycker det är skitäckligt att tvätta med enbart vatten. De som gör det och hävdar att de inte luktar brukar lukta väldigt mustigt. Speciellt i kombo med att de inte använder schampo och vanlig deo. De luktar hårbotten och inte gott.
  • Anonym (Asan)
    Anonym (Ph-värde) skrev 2021-05-01 21:02:03 följande:

Jag vill inte lukta NÅGONTING ifrån underlivet. Varken rosor eller stark könsdoft

Exakt.

Förstår inte varför vissa tror att man använder intimtvål för att man annars stinker. Mitt underliv ska inte lukta något alls, helt luktfritt, vilket det blir av intimtvål. Används bara vatten så luktar det fortfarande kön.
  • Geminis

Nu använder jag Ciens parfymfria, allergitestade duschgel som fungerar perfekt. Liknande produkt är Aco intimtvätt (gel). En parfymfri duscholja fungerar också bra t ex Eucerins.

• Anonym (Ph-värde)
    Anonym (förstör inte) skrev 2021-05-01 20:38:56 följande:

Ingen. Utanpå tvättar jag av med kokosduschcreme från Bodyshop men resten får vara. Sluta förstöra era underliv, tjejer. Det är inte meningen att det ska lukta rosor och se ut som sviskon.

Mvh sexologen

Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 21:05:18 följande:

Har tvättat mig med vanlig duschtvål i hela mitt liv. Tvättar såklart inte upp i slidan - det är den som är självrengörande, inte vecken och blygdläpparna. Har aldrig haft svamp, klåda, obalans etc någonsin.

Jag tycker det är skitäckligt att tvätta med enbart vatten. De som gör det och hävdar att de inte luktar brukar lukta väldigt mustigt. Speciellt i kombo med att de inte använder schampo och vanlig deo. De luktar hårbotten och inte gott.

Precis såhär gör jag också och har alltid gjort. Det funkar inte att tvätta med enbart vatten, då luktar det starkt av kön efter några dar. Nä usch

Jag har också hittills använt vanlig tvål men jag skulle vilja testa en intimtvål och se om jag blir mindre torr
  • Anonym (Tvättis)

Sana intimtvätt. Förr använde jag Lactasyd, dvs den neutrala. Fanns inte nån speciell variant för intimtvätt förr. Lärde mig använda mig den av min mamma.

Ni som säger att det inte är bra att använda annat än vatten, varför är det dåligt? Om man inte rubbar PH-värdet så spelar det väl ingen roll? Och det borde man väl märka eftersom det skulle börja lukta illa?

• Anonym (Lux)

Har använt Deodoc intimtvål ända sedan den kom på marknaden. Mild, dryg, med fräsch doft, irriterar inte det minsta. Man känner sig ren och fräsch med den intimtvålen.

• Anonym (Apotek hjärtat)

Jag använde ACOs intimtvål och tyckte den var bra. Sedan ett tag har jag använt hjärtats intimtvål och den är också jättebra, så den rekommenderar jag starkt! Tvättat rent utan att torka ut eller irritera. Har själv känsliga slemhinnor och hud

Styr undan tvättoljan från båda märken, tyckte inte om dem alls.

Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?