• Anonym (Ph-värde)

Vilken intimtvål använder ni kvinnor?

Som rubriken; vilken intimtvål använder ni andra kvinnor?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-05-01 12:30
    Jag var lite snabb med att posta inlägget. Jag söker efter en intimtvål som ger ett bra Ph-värde.

• Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?
  • Anonym (Ingen)
    Anonym (Ph-värde) skrev 2021-05-01 18:12:06 följande:
    Den var ny, men det tror jag inte tar bort någon lukt ifrån underlivet samt torkar ut. Hoppas bara du inte använder samma trasa till ansiktet som därnere haha :)
    Jodå, den tar bort lukt. Oftast räcker det med vatten, men någon gång då och då använder jag mikrofibern för att ta bort smegma (det är väl inget annat som kan lukta? Svett är ju vattenlösligt). Använder samma trasa, men byter varje dag och rengör ansiktet först. 
  • Anonym (Linna)

Min gynekolog rekommenderade olja, ACO tvättolja. Var skeptisk först, men den är verkligen bra. Iaf för mitt underliv.

• Anonym

Lactacyd duschtvål utan parfym. 
    Tvättar mig varannan eller var tredje dag

• Anonym (Samma överallt)
    Anonym skrev 2021-05-01 22:41:44 följande:

Lactacyd duschtvål utan parfym. 

Tvättar mig varannan eller var tredje dag

Skämtar du? Tvättar du dig inte varje dag? Alltså folk är ju rent vidriga
  • Anonym
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 22:50:32 följande:
    Skämtar du? Tvättar du dig inte varje dag? Alltså folk är ju rent vidriga
    Finns ingen anledning att tvätta sig varje dag
    Anonym skrev 2021-05-01 22:57:53 följande:

Finns ingen anledning att tvätta sig varje dag

Jo, det är helt normal basal hygien att tvätta underlivet/röven iaf dagligen. Det lär man sig redan som barn. Man svettas, har flytningar, kisse/bajsar - det är slidan som är självrengörande, röv och hudveck/blygdläppar är det inte. Så äckligt att inte tvätta sig.
  • Anonym (BM)
    Kexsmula skrev 2021-05-01 19:44:52 följande:

Skulle aldrig tvätta underlivet med bara vatten, där ska ju min mans tunga vara sedan och inte fasen vore det kul att lukta tonfisk då. Min man är ingen katt. Hade en vän när jag var yngre som var (ö)känd för sitt stinkande kön trots att hon duschade varje dag. Hennes pojkvänner (tre st oberoende av varandra) beklagade sig till min dåvarande pojkvän om hur hon stank rutten fisk där nere och vi fick några goa garv på hennes bekostnad. Tänkte nog att så illa kan det inte vara, tills en dag då vi lekte sanning eller konsekvens. Det var illa... Kommer ihåg stanken än idag! Fick hålla mig från att spy. Usch.

Det kan lukta rutten fisk om man har svamp. Men inte av att enbart tvätta med vatten.
  • Anonym
    Anonym (Samma överallt) skrev 2021-05-01 23:03:17 följande:
    Jo, det är helt normal basal hygien att tvätta underlivet/röven iaf dagligen. Det lär man sig redan som barn. Man svettas, har flytningar, kisse/bajsar - det är slidan som är självrengörande, röv och hudveck/blygdläppar är det inte. Så äckligt att inte tvätta sig.
    Nej, då förstör man huden och får irritationer i underliv
    Varannan dag räcker
  • Anonym (Ph-värde)
    Anonym (Linna) skrev 2021-05-01 22:36:39 följande:

Min gynekolog rekommenderade olja, ACO tvättolja. Var skeptisk först, men den är verkligen bra. Iaf för mitt underliv.

Tack för tipset :)
    Anonym skrev 2021-05-01 23:27:17 följande:

Nej, då förstör man huden och får irritationer i underliv

Varannan dag räcker

Nej, det är bara äckligt. Man förstör inte huden av normal hygien
Svar på tråden Vilken intimtvål använder ni kvinnor?