• Anonym (Rule)

    osmakligt prata sex innan man träffats

    "kan ni män förstå man inte pratar om sex innan man ens träffat en individ? är ganska osmakligt"

    Ovan är ett citat från en kvinna på en dejtapp.

    En fråga som jag vill ställa är:

    varför pratar kvinnor om sex innan man ens har träffat varandra?

  • Svar på tråden osmakligt prata sex innan man träffats
  • Anonym (H)

    Utgår du från att alla kvinnor resonerar likadant? Eller vad är din utgångspunkt?

  • New  Dawn

    Tex för att de vill veta vilken inställning, och vilka preferenser, killen har när det gäller sex.


    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Hotelliggaren

    Tycker nog det är lite olika beroende på läget. Har man bara chattat lite en dag eller så och sen snabb kaffe på stan är det kanske inte läge, men i de fall man håller kontakt kanske i veckor så tycker jag det är självklart att man gör det. Man behöver ju checka av om man är kompatibla öht om det ska vara värt att skriva prata så länge.

  • Anonym (Rule)
    New Dawn skrev 2021-05-02 11:56:53 följande:

    Tex för att de vill veta vilken inställning, och vilka preferenser, killen har när det gäller sex.


    det är bara osmakligt om män pratar om sex, innan man ens har träffats?
  • New  Dawn
    Anonym (Rule) skrev 2021-05-02 12:01:52 följande:

    det är bara osmakligt om män pratar om sex, innan man ens har träffats?


    Det är nog fler kvinnor än män som tycker det är osmakligt.

    Jag tycker många män är osmakliga i sitt sätt att prata om sex, och det är ju bra om man är ute efter någon. Då vet man direkt vilka man kan välja bort.
    Jag ensam har ansvar för hur jag väljer att tolka det jag ser
  • Anonym (She's just not that into you)
    Anonym (Rule) skrev 2021-05-02 12:01:52 följande:
    det är bara osmakligt om män pratar om sex, innan man ens har träffats?
    Du fattar inte... Just den kvinnan vill inte prata om sex, många kvinnor vill inte prata om sex, många kvinnor tycker att det är helt ok. Det kan bero på vad de är för slags människa eller vad de är ute efter (sex eller relation). Det kan också vara så enkelt att hon inte ville prata om sex med just dig. Det kan vara minst lika osmakligt om kvinnor pratar om sex innan man träffats.
  • Anonym (Rule)
    Anonym (She's just not that into you) skrev 2021-05-02 13:10:38 följande:
    Du fattar inte... Just den kvinnan vill inte prata om sex, många kvinnor vill inte prata om sex, många kvinnor tycker att det är helt ok. Det kan bero på vad de är för slags människa eller vad de är ute efter (sex eller relation). Det kan också vara så enkelt att hon inte ville prata om sex med just dig. Det kan vara minst lika osmakligt om kvinnor pratar om sex innan man träffats.
    Kvinnor har frågat mig hur många jag har legat med, vad jag gillar, hur stor jag har.
  • Joyho

    Om jag nån gång blev singel och skulle träffa nån jag gillar via nätet eller nån app så skulle jag definitivt diskutera sex innan vi träffas. Sex är viktigt för mig och jag vill försöka undvika att hamna i ännu ett förhållande utan sex. Känns meningslöst att inleda nåt nytt om man inte är kompatibla ens från start.

  • Anonym (???)
    Anonym (Rule) skrev 2021-05-02 11:43:07 följande:

    "kan ni män förstå man inte pratar om sex innan man ens träffat en individ? är ganska osmakligt"

    Ovan är ett citat från en kvinna på en dejtapp.

    En fråga som jag vill ställa är:

    varför pratar kvinnor om sex innan man ens har träffat varandra?


    Citatet du skrivit är konstigt, det verkar fattas ord? Menas det att det är osmakligt att inte prata sex innan, eller att det är osmakligt att prata sex innan - jag fattar faktiskt inte. 

    Din egen fråga är också otydlig. Svar: jag vet inte om kvinnor pratar sex innan de träffats (ja, för så tolkar jag din mening, men gissar att du menar om en man och en kvinna ska träffas) 

    Det jag kan tycka är bra att göra är att sondera terrängen lite om vad det är man gillar, det kan man göra innan man träffas om samtalet går den vägen.  Om jag chattar med en man som berättar att han är dominant och vill bestämma över mig, då vet att jag har han nog inte är rätt för mig. Lite info är inte fel. Man märker på sätten en person uttrycker sig kring sex, vad de är ute efter även om de inte skulle avslöja en massa  detaljer. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Rule) skrev 2021-05-02 13:46:18 följande:

    Kvinnor har frågat mig hur många jag har legat med, vad jag gillar, hur stor jag har.


    Du struntade i att svara på min fråga, var den obekväm?

    Du tror alltså att det en eller några säger eller skriver betyder att alla kvinnor tycker så?
Svar på tråden osmakligt prata sex innan man träffats