Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

    BIM Juni

    Nu hoppas vi på många gravida i juni!

    Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

    Välkomna och Lycka till!!!

  • Svar på tråden BIM Juni
  • Hoppas2022
    Clearmoon skrev 2021-05-05 12:49:22 följande:

    Var med i BIM maj tråden men mensen kom som väntat...:( kör med natural cycles och köpt digitalt Lh test inför denna månad ?? ett tag kvar till ägglossning nu dock

    BIM lista

    4/6 Hoppas2022, 37 år (tredje försöket)

    1/6 Clearmoon, 27 år (andra försöket)


    Tråkigt :( vi får hoppas att det blir vår tur denna omgång! Har du barn sedan tidigare?

    Jag försöker optimera chansen så mycket som möjligt sen om något av det verkligen hjälper vet jag inte. Denna cykel fortsätter jag med B vitamin komplex, multivitaminer och omega 3. Jag tar apiforce mellan cd 1-7 och rosenrot från cd 1 fram till äl. Jag kommer använda äl stickor och pricka in sex dagen innan äl och dagen för äl. Jag hoppas verkligen att något av detta gör susen. Har total bebisfeber och läängtar efter graviditet och bebismys. Som tur är så har jag en 15 månaders som jag får gosa med om dagarna <3
  • Hoppas2022

    BIM lista

    1/6 Clearmoon, 27 år (andra försöket)

    4/6 Hoppas2022, 37 år (tredje försöket)

    6/6 Elin11989, 31 år (andra försöket)

  • Hoppas2022
    Elin11989 skrev 2021-05-06 21:08:38 följande:

    På första försöket både tempade jag, körde med stickor, apiforce, bisolvon, vitaminer, kändes kul till en början men sen kände jag bara stress mot slutet, efter ÄL. Funderar på att skippa allt detta försök för att undvika onödig stress så kanske man slappnar av mer eller vad tror ni? :)


    Välkommen :) Jag la in dig på BIM listan. Tråkigt med nytt försök men hoppas det tar sig denna gången. Jag tror om du blir stressad av det så är det nog bra att låta bli. Stress är ju inte bra men vitaminer är nog en god idé att fortsätta med. Har man sex 2-3 gånger i veckan så ska de flesta bli gravida inom sex månader så man behöver inte alla dessa hjälpmedel. Bara vitaminerna som är viktiga. Själv använder jag mig av dessa eftersom jag har fertilitetsproblem, jag anses vara infertil då det tagit tre år att få mitt andra barn och tio år att få mitt tredje. I och med min ålder och svårigheter att bli gravid så försöker jag optimera så gott det går för egen hand. Har du barn sen innan eller blir detta ditt första?
  • Hoppas2022
    Elin11989 skrev 2021-05-07 09:07:05 följande:

    Tack snälla! :)

    Jaa vitaminerna ska jag fortsätta med tänkte jag, eventuellt stickorna med men har inte bestämt mig än, vill inte känna mig stressad som sagt men å andra sidan kan det var skönt att få ÄL bekräftad. Ah okej men då förstår jag att du vill köra på med allt som finns, håller alla mina tummar att det tar sig snabbare för dig denna gång! Har dom kommit på någon orsak till infertiliteten? Jag har två barn, en på 11 och en på 9 sen blev jag plötsligt från ingenstans akutsugen på en sladdis ;) första och andra tog sig snabbt för oss men nu har jag fått för mig att jag kanske inte har samma tur, jag är ju lite äldre nu och har en ny man.

    Jag sitter och funderar på om jag fick ett tidigt missfall nu vid vårt första försöka, min annars väldigt regelbundna mens var nämligen 7 dagar sen och har betett sig annorlunda, inga spottings innan som jag alltid får, ingen PMS, tempen gick aldrig ner när blödningen kom och blödningen såg annorlunda ut plus att jag haft mer ont, jag testade några test av olika märken kring BIM och anade svaga plus på vissa av testen men såpass att de lila gärna kan ha varit spökstreck.. Hur vet man om det är tidigt missfall eller inte egentligen? Med första och andra så plussade jag efter BIM och mina symtom kom först i v 7


    Tack för tummarna :) vi gick på utredning men de fann inget fel på oss. Oförklarlig sekundär barnlöshet sa gyn.

    Underbart med en sladdis <3 mina två äldre barn älskar sin lillebror jättemycket.

    Hmm svårt att veta om tidigt missfall, det är möjligt att det kan vara eftersom din cykel påverkats men det kan även vara andra orsaker. Har du använt preventivmedel och slutat med det nyligen?
  • Hoppas2022
    StoraMy skrev 2021-05-07 09:38:33 följande:

    Hej! Hoppas det är okej att jag lägger till mig i BIM-listan. Jag och sambon ska äntligen börja försöka nu, känner mig överlycklig! Jag kör på NC för att ha någorlunda koll på ägglossningen. Jag kommer troligtvis att ha BIM två gånger under juni.

    BIM lista

    1/6 Clearmoon, 27 år (andra försöket)

    1/6 StoraMy, 33 år (första försöket)

    4/6 Hoppas2022, 37 år (tredje försöket)

    6/6 Elin11989, 31 år (andra försöket)


    Välkommen! Jaa det är så härlig känsla när man bestämt sig för att börja försöka :) Jag kommer troligtvis med ha BIM två gånger i juni. Men hoppas såklart det enbart blir en gång och att jag blir gravid nu på tredje försöket :D
  • Hoppas2022
    Hallonglass91 skrev 2021-05-08 16:53:49 följande:

    Hej!

    Jag hoppar också in här och lägger till mig i listan. Vi ska försöka för ett första barn nu för tredje gången. Första försöket resulterade i ett missfall i vecka 12. Efter liten paus pga väntan på efterkontroll osv så försökte vi igen nu i maj, så nu i juni blir det också tredje gången gillt hoppas jag precis som du skrev @Hoppas2022

    1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

    1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

    4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

    6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

    7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)


    Beklagar ditt missfall <3 hoppas det blir tredje gången gillt för er nu!
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-09 12:11:01 följande:

    Hej, hoppar in här. Har Bim senast på tisdag, men ser mörkt ut denna månaden tyvärr.

    Detta blir vårat andra försök till bebis nummer 6. Vi va med i bim Maj tråden med men då vi kom på det så sent så visste jag inte om jag hade haft ägglossning eller inte, så detta blir första riktiga förberedda försöket haha xD.

    Jag har ju såklart fortfarande lite hopp om att mensen inte kommer dyka upp, men tror tyvärr den kommer göra det.

    1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

    1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

    4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

    5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

    6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

    7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

    8/6 mangelica, 29 år (2a försöket)


    Ännu finns lite hopp kvar, håller tummarna för att du plussar nu i dagarna! Annars får du plussa i juni :)
  • Hoppas2022
    StoraMy skrev 2021-05-09 20:15:39 följande:

    Desto mer jag läser om ägglossning och hur ägget fäster desto mer maktlös känner jag mig, haha. Skulle vilja ha något konkret man kan göra för att förbättra chanserna att ägget ska bli befruktat NU. Inte långsiktiga saker som stressa mindre etc. Känns mest som att det är en slump alltihopa. Vad gör ni för att öka chanserna? Slutat med alkohol? Koffein? Ligga med benen uppe i vädret efter sex? ;)


    Jag känner igen mig haha. Har läst allt om ägglossning och önska med att det fanns något mer konkret som till 100% fungerade. Jag nämnde lite här tidigare vad jag gör. Äter vitaminer, B-komplex med folsyra, apiforce, rosenrot och omega3. Använder äl test och ligger ner en timme efter sex. Min man tar vitaminer och zink. Jag dricker en cappuccino om dagen, det ska inte påverka. Tror det var tre koppar kaffe man kan dricka per dag utan att det påverkar. Vi gör allt detta eftersom vi haft svårt att bli gravida. Jag tror det viktigaste är att få i sig vitaminer och folsyra. Majoriteten av dem som försöker få barn blir gravida inom sex månader när de har sex 2-3 gånger/vecka. Är det ert första barn eller har ni barn sen innan?
Svar på tråden BIM Juni