Inlägg från: Hoppas2022 |Visa alla inlägg
  • Hoppas2022

BIM Juni

StoraMy skrev 2021-05-09 23:03:42 följande:

Vi har inga barn sen tidigare. Har ni? Min sambo har inte varit redo förrän nu (tyvärr, jag har velat ha barn sen något år tillbaka). Jag har börjat äta multivitamin med bla folsyra i från apoteket och ska dra ner på tedrickandet. Vi brukar ha sex ca varannan dag redan som det är så jag hoppas ju att det vi gör ska vara tillräckligt. Jag tänker mycket på att livet får ju inte bli tråkigt heller om det skulle ta lite tid att få barn. Har svårt att förbjuda sambon att dricka några öl på helgen liksom! Det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa då! :)

Vi har tre barn. Första blev jag gravid oplanerat, andra tog det tre år och tredje tog det tio år.
  • Hoppas2022
    mamma8212 skrev 2021-05-14 14:26:01 följande:

Imorgon startar min period för att börja testa med ägglossningstest :)

Spännande! Jag tänkte börja på måndag :)
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-15 11:32:12 följande:

Vilken dag i cykeln ska man börja testa med äl tester?

Är idag på dag 6, och jag brukar ha min äl kring dag 15. När ska man börja testa? Och hur ofta? :)

Jag börjar testa några dagar innan beräknad äl nu. Förra månaden fick jag känningar av äl innan mensen slutat och började därför testa tidigt den månaden. Men denna månad verkar min kropp vara normal och jag förväntar att få äl runt cd 14. Börjar testa på måndag, då är jag på cd 11. Jag testar två gånger om dagen, förmiddag och kväll. Mest för att det är roligt och känns bra att ha koll :)
  • Hoppas2022

En föll bort så jag fixa till det :)

BIM lista

1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)

1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)

2/6 Syren93, 27 år (3e försöket, 1 missfall)

3/6 Wave Mother, 37 år (2a försöket)

4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)

5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)

5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)

6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket

7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)

7/6 mangelica, 29 år (1a riktiga försöket, barn nr 6)

8/6 DrLavernius, 27 år (2a försöket, första barnet)

27/6 ElinVanessa12, 27 år (1a försöket, första barnet)

• Hoppas2022
    Wave Mother skrev 2021-05-16 01:03:30 följande:

Oj, ursäkta! Mitt första inlägg, så jag lyckades klanta till det. Tack för att du fixade :) 

Det är lugnt, händer lätt här :) välkommen hit förresten! Såg att vi är jämngamla :) har du barn sen innan eller blir detta första?
  • Hoppas2022
    Wave Mother skrev 2021-05-16 11:03:45 följande:

Tack! 

Det blir första för mig, om det nu lyckas, vågar knappt tro på det :) Jag har aldrig försökt tidigare och tänkte att jag inte skulle få några barn av lite olika skäl, men man är tydligt aldrig för gammal för att ändra sig! 

Hur är det för dig, såg tidigare i tråden att du har en liten just nu? Har du flera sedan tidigare?

Jag har tre barn :) de är 17,12 och 1 år gamla.
  • Hoppas2022
    Lilila skrev 2021-05-17 19:31:49 följande:

Hejsan. Även jag har precis genomgått ett tidigt missfall (v7) och hoppas på ett nytt plus i juni. BIM 8/6. Har försökt i 8 månader nu, genomgått tre plus och tre tidiga missfall på den tiden. Så nu måste det gå bra!

Beklagar dina missfall! Har för mig att man kan få en utredning efter tre missfall? Är inte helt säker på saken men kan vara värt att kolla upp.
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-18 12:37:51 följande:

6 dagar till ägglossning idag, och jag tog mitt fösta äl test idag. Är på cd 9 bara och tycker jag fick ganska starkt test? Ska ju ha äl på dag 15 enligt NC appen. Vilket är min vanligaste dag för äl.

Någon som har erfarenhet av äl tester? Jag vet att det inte är positivt men tycker det är väldigt starkt för att bara va pp cd 9 ^^

Jag tror de går lite upp och ner i styrka så var det iaf för mig förra månaden. Jag hade nästan helt positivt test runt CD 7 eller 8. Sen gick det ner och var knappt synbart streck. Därefter fick jag en snabb stegring och äl på CD 13 om jag minns rätt.
  • Hoppas2022
    Lilila skrev 2021-05-17 23:36:48 följande:

Tack detsamma till dig!Tack för omtanken. jag har också läst att efter tre missfall i rad så får man göra en utredning. dock var jag aldrig i kontakt med vården vid det första missfallet så det finns inte registrerat någonstans. har försökt kontakta gyn för att få mer klara svar på vad som gäller men kan inte ens få en telefontid. måste försöka ringa direkt när de öppnar imorgon och hoppas på bättre lycka då.

Ok, tråkigt när det är så. Håller tummarna för att det blir din tur nu och att du slipper fler missfall och utredning.
  • Hoppas2022
    mangelica skrev 2021-05-18 14:46:39 följande:

Okey, då kanske jag kan va lugn då :P. Jag tar ett till ikväll bara för att va säker haha. Tur isomnafall att vi började baka redan för 2 dagar sedan haha, ute i god tid liksom haha xD.

Hur ofta får ni till det under era perioder ni försöker? Vi försöker få till det en gång om dagen vilket inte brukar vara några problem. Vi är väldigt uppspelta och har superkul när vi försöker haha. För typ 8 år sedan så läste jag att ma inte skulle ha för ofta, för att spermierna inte hunnit bli starka då. Och inte heller för sällan då dem blev för gammla. men nu hittar jag bara text om att man kan absolut ha sex varje dag, att kvalitén inte är sämre för det. Någon som vet?

Jag har läst allt möjligt om hur ofta man ska ha sex. Finns olika studier som säger olika men jag tror vart annan dag borde räcka. Vi är ju inte så unga längre plus så har vi en liten som inte sover så bra så det blir inte så ofta vi får till det. Förr hade vi sex var och vartannan dag, nu är det ungefär vart fjärde dag men vid äl så har vi dagen jag får utslag på äl testet och dagen efter.
Svar på tråden BIM Juni