• Anonym (Osäker)

Älskarinna?

Jag är gift sedan 17 år tillbaka med två fina döttrar i sena tonåren som snart lämnar boet. Relationen till min fru är bra, men vi är inte ett kärlekspar längre utan mer som goda partners i "familj AB". Vi har i princip inget samliv längre, vilket absolut inte är någons "fel" utan det har runnit ut i sanden med tiden. Sex med någon man känner innan och utan är inte så spännande och givande. Jag tror vi känner på samma sätt, men vi har aldrig diskuterat detta.

Jag år som sagt nöjd med mitt förhållande, men kännder samtidigt att jag är för ung för att avstå från sex och spänning helt och hållet. Jag har träffat en jämnårig kvinna som också är gift med familj som jag chattar med och eventuellt kommer att träffa. Hon vill ha en "älskare" och är ej intresserad av att lämna sin make precis som jag ej vill lämna min fru då allt annat är bra. Ingen intresse konflikt, men såklart moraliskt förkastligt av oss båda om vi går vidare med detta och börjar träffas. 

Jag vet inte vad jag skall göra. Inget alternativ är bra. Har någon varit i en likanden situation? Vad gjorde du och hur gick det?

• Svar på tråden Älskarinna?
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-05-07 10:41:45 följande:

Jag är gift sedan 17 år tillbaka med två fina döttrar i sena tonåren som snart lämnar boet. Relationen till min fru är bra, men vi är inte ett kärlekspar längre utan mer som goda partners i "familj AB". Vi har i princip inget samliv längre, vilket absolut inte är någons "fel" utan det har runnit ut i sanden med tiden. Sex med någon man känner innan och utan är inte så spännande och givande. Jag tror vi känner på samma sätt, men vi har aldrig diskuterat detta.

Jag år som sagt nöjd med mitt förhållande, men kännder samtidigt att jag är för ung för att avstå från sex och spänning helt och hållet. Jag har träffat en jämnårig kvinna som också är gift med familj som jag chattar med och eventuellt kommer att träffa. Hon vill ha en "älskare" och är ej intresserad av att lämna sin make precis som jag ej vill lämna min fru då allt annat är bra. Ingen intresse konflikt, men såklart moraliskt förkastligt av oss båda om vi går vidare med detta och börjar träffas. 

Jag vet inte vad jag skall göra. Inget alternativ är bra. Har någon varit i en likanden situation? Vad gjorde du och hur gick det?

Tror den bästa älskarinnan är den kvinna som redan lever i en fast och stabil relation. Med henne kan du leva ut allt det du inte får i din egna relation. Risken finns dock att känslor uppstår även fast ni har det bra på va sitt håll. Risken är dessutom väldigt stor.

Har egen erfarenhet då jag efter ett helt år med heta träffar plötsligt föll pladask. Strax där efter var vi tvungna att bryta just pga detta då det blev för stor belastning för oss båda.
  • Anonym (.)
    Friger skrev 2021-05-07 12:49:58 följande:

Absolut, chansen att det faller i god jord finns ju... Men jag tror oddsen är bättre att bara köpa en trisslott och skrapa fram några miljoner.

Tror TS borde känna sin fru så pass bra i det här läget att han har känsla för om det är okej att han provligger lite med andra tjejer eller inte.

Otrohet är inte vackert. Men jag förstår varför många är det ändå.

För att de tycker att de själva är viktigare än den de lever med, såklart. Kvinnan i det här fallet kanske träffar en ny man vid separation och blir jättelycklig?

Tror det handlar om att inte unna den man älskar att bli lycklig med nån annan. Dvs, man älskar sig själv långt mer än den man påstår sig älska.
  • Anonym (.)

Man bör också, som flera nämnt, vara medveten om att människan är biologiskt programmerad att binda sig känslomässigt till den man ligger med. Också därför många som slutar ha sex med varann glider isär.

Därav, fara att bli kär fast man inte tänkt det.

• Anonym (Lars)

Bjud in en extra het tjej i sänghalmen. det kan pigga upp speciellt dig då. Vem vet frugan kanske tänder på att se dig njuta tillsammans med en vacker yngre kvinna och få till en nytändning genom att se på när du tillfredsställer henne? Föreslå att ni bjuder in någon ung snygg tycker jag!

• Anonym (Lars)

... då kan ni leka rollekar också; exempelvis att hon är en arg fru som kommer på dig med hushållerskan eller så

• Friger
    Anonym (.) skrev 2021-05-07 12:55:09 följande:
    För att de tycker att de själva är viktigare än den de lever med, såklart. Kvinnan i det här fallet kanske träffar en ny man vid separation och blir jättelycklig?

Tror det handlar om att inte unna den man älskar att bli lycklig med nån annan. Dvs, man älskar sig själv långt mer än den man påstår sig älska.
    Visst, så kan det vara. Ofta är det ju så enkelt att man har en bra situation med hus, bil, jobb och barn och allt. Men vill ligga lite och känna spänning. Utan att riva upp himmel och jord så att säga.

Ofta är otrohet inte djupare än så.

Absolut är det en självisk synvinkel. Människan är en självisk varelse.
  • Anonym (.)

Men då bör den man lever med få veta att man sätter sig själv först, eller hur? Så att den kan få chans att välja? Plus risk för könssjukdom och förnedring att bli bedragen.

Har svårt att se att hus, bil, jobb skulle vara viktigare än att inte vara ärlig mot den man lever med? Allt det andra är materiellt, känslor hos en person kan vara irreparabelt.

• fornminne

Otrohet = fel. Öppet förhållande = helt ok, om alla inblandade är med på det. Du bör spela med öppna kort ts. Din fru kanske också vill träffa andra?

• Friger
    Anonym (.) skrev 2021-05-07 13:07:17 följande:

Men då bör den man lever med få veta att man sätter sig själv först, eller hur? Så att den kan få chans att välja? Plus risk för könssjukdom och förnedring att bli bedragen.

Har svårt att se att hus, bil, jobb skulle vara viktigare än att inte vara ärlig mot den man lever med? Allt det andra är materiellt, känslor hos en person kan vara irreparabelt.

Du är en fin människa. Det hedrar dig.

Grejen med att göra fel... Är att man gör just det. Fel.

Poängen med att vara otrogen är att man vill äta kakan och ändå ha den kvar. Det är en chansning. Men många kommer undan med det. Andra åker dit.

Men moraliskt är det en sport för folk med rymliga samveten.
  • Anonym (LJ)

En fast älskarinna låter krångligt. Ni bägge blir fast med varandra vare sig ni vill det eller inte.

Är det inte bara sex som är poängen? Ett engångsligg är nog bättre i så fall. Om du träffar en kvinna en gång, en kväll och har sex med henne och bara ni två vet om det, vem skadar det då? Ingen, utom möjligen ditt eget samvete.

Men enklast är väl att först fråga din fru: Du, kan vi börja ligga med varandra igen?

Svar på tråden Älskarinna?