• Anonym (Osäker)

Älskarinna?

Jag är gift sedan 17 år tillbaka med två fina döttrar i sena tonåren som snart lämnar boet. Relationen till min fru är bra, men vi är inte ett kärlekspar längre utan mer som goda partners i "familj AB". Vi har i princip inget samliv längre, vilket absolut inte är någons "fel" utan det har runnit ut i sanden med tiden. Sex med någon man känner innan och utan är inte så spännande och givande. Jag tror vi känner på samma sätt, men vi har aldrig diskuterat detta.

Jag år som sagt nöjd med mitt förhållande, men kännder samtidigt att jag är för ung för att avstå från sex och spänning helt och hållet. Jag har träffat en jämnårig kvinna som också är gift med familj som jag chattar med och eventuellt kommer att träffa. Hon vill ha en "älskare" och är ej intresserad av att lämna sin make precis som jag ej vill lämna min fru då allt annat är bra. Ingen intresse konflikt, men såklart moraliskt förkastligt av oss båda om vi går vidare med detta och börjar träffas. 

Jag vet inte vad jag skall göra. Inget alternativ är bra. Har någon varit i en likanden situation? Vad gjorde du och hur gick det?

• Svar på tråden Älskarinna?
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (LJ) skrev 2021-05-07 13:40:56 följande:

En fast älskarinna låter krångligt. Ni bägge blir fast med varandra vare sig ni vill det eller inte.

Är det inte bara sex som är poängen? Ett engångsligg är nog bättre i så fall. Om du träffar en kvinna en gång, en kväll och har sex med henne och bara ni två vet om det, vem skadar det då? Ingen, utom möjligen ditt eget samvete.

Men enklast är väl att först fråga din fru: Du, kan vi börja ligga med varandra igen?

För att TS redan har påbörjat en flirt som han uppenbarligen är sugen på. Bådar inte gott tyvärr. Men i övrigt håller jag med dig. Bättre med ett ons. Men tyvärr handlar det inte alltid om sex. Utan många gånger tror iaf jag att det handlar om att bli sedd och lyssnad på. Att få känna sig åtrådd. Att få känna spänning. Att uppleva kicken.
  • Anonym (LJ)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-05-07 13:53:05 följande:
    För att TS redan har påbörjat en flirt som han uppenbarligen är sugen på. Bådar inte gott tyvärr. Men i övrigt håller jag med dig. Bättre med ett ons. Men tyvärr handlar det inte alltid om sex. Utan många gånger tror iaf jag att det handlar om att bli sedd och lyssnad på. Att få känna sig åtrådd. Att få känna spänning. Att uppleva kicken.
    Och allt det kan man få utan att behöva ligga med varandra. Det är bara fortsätta med chattandet. Vilket i sig kan vara värre än fysisk otrohet.
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (LJ) skrev 2021-05-07 13:56:41 följande:

Och allt det kan man få utan att behöva ligga med varandra. Det är bara fortsätta med chattandet. Vilket i sig kan vara värre än fysisk otrohet.

Tror jag med. Personligen skulle jag bli mer ledsen och förtvivlad över just en chattkontakt än ett ons.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-05-07 12:50:05 följande:
    Tror den bästa älskarinnan är den kvinna som redan lever i en fast och stabil relation. Med henne kan du leva ut allt det du inte får i din egna relation. Risken finns dock att känslor uppstår även fast ni har det bra på va sitt håll. Risken är dessutom väldigt stor.

Har egen erfarenhet då jag efter ett helt år med heta träffar plötsligt föll pladask. Strax där efter var vi tvungna att bryta just pga detta då det blev för stor belastning för oss båda.
    Eller risken att henns gubbe får reda på det och kommer och gör "hembesök" hos dig med 2 polare, silvertejp och baseballträn,

Varför utgår moralisk handikappade människor alltid från att andra alltid ska reagera moraliskt och exemplariskt till deras egoism? Det räcker väl med att se till sig själv för att förstå att folk inte alltid kommer agera på ett schysst sätt?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (LJ) skrev 2021-05-07 13:56:41 följande:
    Anonym (Cissi) skrev 2021-05-07 14:07:01 följande:
    Tror jag med. Personligen skulle jag bli mer ledsen och förtvivlad över just en chattkontakt än ett ons.
    Fast är det inte ganska dumt att utgå ifrån vad man själv tycker om svek när man sviker andra? Rimligtvis borde man väl utgå ifrån vad den man bedrar kommer tycka om det man gör och inte från vad man själv tycker om det?

Bara för att man själv tycker båda är illa eller tycker det ena är värre än det andra så betyder väl inte det att ens partner kommer tycka likadant?

Det troligaste är väl att ens partner ber en dra åt helvete oavsett om man "bara" chattar eller har rena orgier med 3 samtidigt? Vem fan vill leva med en person man inte kan lita på?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Osäker) skrev 2021-05-07 10:41:45 följande:

Jag är gift sedan 17 år tillbaka med två fina döttrar i sena tonåren som snart lämnar boet. Relationen till min fru är bra, men vi är inte ett kärlekspar längre utan mer som goda partners i "familj AB". Vi har i princip inget samliv längre, vilket absolut inte är någons "fel" utan det har runnit ut i sanden med tiden. Sex med någon man känner innan och utan är inte så spännande och givande. Jag tror vi känner på samma sätt, men vi har aldrig diskuterat detta.

Jag år som sagt nöjd med mitt förhållande, men kännder samtidigt att jag är för ung för att avstå från sex och spänning helt och hållet. Jag har träffat en jämnårig kvinna som också är gift med familj som jag chattar med och eventuellt kommer att träffa. Hon vill ha en "älskare" och är ej intresserad av att lämna sin make precis som jag ej vill lämna min fru då allt annat är bra. Ingen intresse konflikt, men såklart moraliskt förkastligt av oss båda om vi går vidare med detta och börjar träffas. 

Jag vet inte vad jag skall göra. Inget alternativ är bra. Har någon varit i en likanden situation? Vad gjorde du och hur gick det?

Att säga gör det inte är ju totalt meningslöst för du kommer ju göra som du vill ändå och som alla som någonsin varit otrogna så kommer du intala dig själv att det aaaaadrig kommer komma fram alltså spelar det ingen roll hur vidrigt det man gör är... det man inte vet....etc, de vanliga självlögnerna.

MEN försök iaf mitt i all kåthetsiver förstå att du tar en risk att fucka upp ALLT och då menar jag precis ALLT ni lyckats åstadkomma under alla era år tillsammans. Dvs förhållandet, all vänskap, allt förtroende, alla fina minnen, huset, sommarstuga, bilar, gemensam ekonomi, precis ALLT kommer gå käpprätt åt helvete om du blir påkommen. Och ja det kommer även innebära att du får förklara dig inför era barn varför du behandlat deras mamma på det sättet och acceptera konsekvenserna det kommer få för din relation till dem.

Om du tycker allt det är värt att offra för "spänning" så får det väl bli så, ingen här kan ju stoppa dig. Men som sagt gör inte misstaget att tro att den risken inte finns. Bara för att andra kommit undan med det betyder inte att du oxå kommer göra det och då kommer priset du får betala för ditt/dina äventyr kännas ganska hög.

Om du känner att du inte är redo att avstå från sex och spänning men vill ändå behålla din partners förtroende och vänskap så det det nog kanske bättre om du försöker hitta något mer civiliserad och värdig lösning på det än svek, lögner och förnedring.
  • Anonym (Bra lösning för alla)

Under förutsättning att man verkligen klarar att sköta det på rätt sätt, bl a att man gör allt för att säkerställa att ingen blir sårad, så kan i många fall älskarinna/älskare vara det bästa för alla inblandade parter, eller åtminstone det mins dåliga.

Livet, kärleken och framförallt den sexuella lusten ändras under åren.
    Det kan finnas jättemånga orsaker till att man fortfarande vill hålla ihop äktenskapet, kanske att man fortfarande känner äkta kärlek för varandra, eller för barnens skull, att det är mest praktiskt för alla, och massor av andra argument.

Men för att livet överhuvudtaget ska vara meningsfullt för många av oss så behöver det också innehålla känslor av tillgivenhet, åtrå, lust och innehålla förförelse, fysisk närhet och inspirerande, spännande och skönt sex. För många av oss är det mycket viktigt att dessa känslor och upplevelser är ömsesidiga. Det fungerar alltså inte att ens partner bara "ställer upp".

Man måste ju också alltid komma ihåg att alla dessa ingredienser fanns i princip i alla relationer när man en gång ömsesidigt valde varandra till make/maka och när man gav sina kärlekslöften till varandra. 
    Att den ena parten sedan inte alls är intresserad av den delen i kärlekslivet, inte längre känner lust, de avgivna löftena gäller inte längre, gör ju att allt förändras i relationen.
    Det blir helt enkelt totalt nya förutsättningar och då måste självfallet livet och relationen också förändras. 
    Älskare/älskarinna kan vara den förändring som helt naturligt följer på denna totala förändring.

Känslor av tillgivenhet, förälskelse, åtrå, lust och förförelse, fysisk närhet, som ofta leder fram till tillfredsställande sex, kan för många av oss vara lika viktigt i livet som att hålla ihop äktenskapet.
    Om man kan få båda inom äktenskapet är givetvis bäst, men om det inte går så är vi många som måste välja att ordna det på annat sätt.

I en annan tråd kunde man nyss läsa att otrohet förekommer någon gång i fler än 50% av alla långa relationer. Så pass vanligt att det kanske inte måste betraktas som en så fruktansvärt big deal?

Många låtsas som, eller inbillar sig, att man då måste ha ett s k öppet förhållande. Men i de allra flesta fall är det givetvis och i verkligheten ingen möjlig väg att gå. I de allra flesta fall vill nog vare sig mannen eller kvinnan, eller barnen eller andra närstående, att man efter många års äktenskap ska börja ha ett öppet förhållande. Det bör väl alla klara att förstå?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Bra lösning för alla) skrev 2021-05-07 18:06:25 följande:

Under förutsättning att man verkligen klarar att sköta det på rätt sätt, bl a att man gör allt för att säkerställa att ingen blir sårad, så kan i många fall älskarinna/älskare vara det bästa för alla inblandade parter, eller åtminstone det mins dåliga.

Livet, kärleken och framförallt den sexuella lusten ändras under åren.
    Det kan finnas jättemånga orsaker till att man fortfarande vill hålla ihop äktenskapet, kanske att man fortfarande känner äkta kärlek för varandra, eller för barnens skull, att det är mest praktiskt för alla, och massor av andra argument.

Men för att livet överhuvudtaget ska vara meningsfullt för många av oss så behöver det också innehålla känslor av tillgivenhet, åtrå, lust och innehålla förförelse, fysisk närhet och inspirerande, spännande och skönt sex. För många av oss är det mycket viktigt att dessa känslor och upplevelser är ömsesidiga. Det fungerar alltså inte att ens partner bara "ställer upp".

Man måste ju också alltid komma ihåg att alla dessa ingredienser fanns i princip i alla relationer när man en gång ömsesidigt valde varandra till make/maka och när man gav sina kärlekslöften till varandra. 
    Att den ena parten sedan inte alls är intresserad av den delen i kärlekslivet, inte längre känner lust, de avgivna löftena gäller inte längre, gör ju att allt förändras i relationen.
    Det blir helt enkelt totalt nya förutsättningar och då måste självfallet livet och relationen också förändras. 
    Älskare/älskarinna kan vara den förändring som helt naturligt följer på denna totala förändring.

Känslor av tillgivenhet, förälskelse, åtrå, lust och förförelse, fysisk närhet, som ofta leder fram till tillfredsställande sex, kan för många av oss vara lika viktigt i livet som att hålla ihop äktenskapet.
    Om man kan få båda inom äktenskapet är givetvis bäst, men om det inte går så är vi många som måste välja att ordna det på annat sätt.

I en annan tråd kunde man nyss läsa att otrohet förekommer någon gång i fler än 50% av alla långa relationer. Så pass vanligt att det kanske inte måste betraktas som en så fruktansvärt big deal?

Många låtsas som, eller inbillar sig, att man då måste ha ett s k öppet förhållande. Men i de allra flesta fall är det givetvis och i verkligheten ingen möjlig väg att gå. I de allra flesta fall vill nog vare sig mannen eller kvinnan, eller barnen eller andra närstående, att man efter många års äktenskap ska börja ha ett öppet förhållande. Det bör väl alla klara att förstå?

Att gå bakom sin partners rygg kan ALDRIG vara det bästa för alla för om det vore så skulle man inte behöva gå bakom ryggen, ditt påstånde motsäger sig självt.

Även om din partner inte får reda på sanningen så lever personen fortfarnde i en lögn och manipuleras att vara kvar i föhållande med hjälp av undanhållande och lögner. Det kan aldrig någonsin kallas för "det bästa för alla". De enda som resonerar så är människor som själva är eller varit otrogna, ingen annan.

Det går aldrig att säkerställa att det inte kommer fram, man kan tro och önska men säker kan man aldrig vara. Det är alltid en risk oavsett vad man intalar sig själv.

Nej, ni måste inte välja otrohet, ni väljer otrohet för att ni vill det, för att det är den bekvämaste vägen för er själva, men den enklaste lösningen är inte ett måste.

Otrogna människor intalar sig alltid att otrohet är det vanligaste som finns eftersom det ger dem en möjlighet att normalisera svek och lögner, om "alla" gör det så är det ju inte fel försöker man få andra och sig själv att tro. Men faktum är att statistiskt sett så ligger otrohet runt 30-40% och av dessa så skulle de allra flesta aldrig acceptera att deras partner gjorde likadant.

Ingen intalar sig att man MÅSTE ha ett öppet förhållande eller skiljas, man påpekar att det faktiskt finns bättre alternativ än att svika, såra och förnedra sin partner för att få sex vilket i sig får ditt "man måste vara otrogen" argument att falla platt som en pannkaka... man måste inte, det finns andra alternativ. Det bör väl alla klara av att förstå?
  • Anonym (Akta dig)

Min man skaffade en älskarinna under ett år. Hon blev kär. Ringde mig i för att JAG skulle ta ut skilsmässa eftersom min man inte gjorde det. Jag förlät min man och hon hoppas fortfarande. Har varit kaos här dock under flera år då älskarinnan inte vill att det ska vara slut. Kontaktförsök. Drar man in en tredje part kan vad som helst hända. Du vet inte om hon är normal.

Mitt tips som den bedragna frun som har en man som jobbar på vår relation efter detta, är att du och din fru låtsas att ni inte känner varandra, typ rollspel. Det är samma rollspel du skulle behöva spela om du tar en älskarinna, dvs ljuga varje dag för din fru.

Är det inte bättre då att ljuga positivt?

Kör samma grej med frun som du skulle gjort med en älskarinna. Smsa kärleksförklaringar med dirty words. Stjäla tid med varandra på konstiga ställen, hm hm i bilen etc.

Bryt invanda rutiner! Lycka till!

• Anonym (Snäckan)
    Anonym (Lars) skrev 2021-05-07 12:57:59 följande:

Bjud in en extra het tjej i sänghalmen. det kan pigga upp speciellt dig då. Vem vet frugan kanske tänder på att se dig njuta tillsammans med en vacker yngre kvinna och få till en nytändning genom att se på när du tillfredsställer henne? Föreslå att ni bjuder in någon ung snygg tycker jag!

Extra tjej? Varför inte en extra kille? Kanske är det som behövs...?
Svar på tråden Älskarinna?