Inlägg från: Bula2021 |Visa alla inlägg
  • Bula2021

Gravid efter IVF

Jenzia skrev 2021-05-20 16:01:02 följande:

Åhh du kommer säkert se ett hjärta slå den 31 maj!! Jag får ha tålamod till den 3 juni, första tiden som privat klinik ville ta emot oss och då ljög jag om mensstart två dagar tidigare. De gör inte ultraljud förrän tidigast v 8+0, men nu lyckades jag iaf få en tid 7+6, haha! En dag mindre att vänta iaf Och så är jag ledig dagen efter om vi skulle få negativt besked <3

Känns ju HELT orimligt och overkligt att kanske få se ett hjärta slå! Såg du svarade nån annan om stora bröstvårtor - japp, här med :) Sen måste jag även vila varje dag på lunch tros arbete från hemmet, så orimligt trött!!!
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-20 19:43:34 följande:

Inte så många dagar kvar nu! Det kommer vara sååå mäktigt att se det tickande hjärtat!

Jag har aldrig kunnat nappa, men nu somnar jag lätt om jag bara lägger mig ned i sängen, haha!

Undra hur lång tid det kommer ta innan man får mage? För de flesta är det väl efter v 15-16 med första barnet? Lääääängtar, det har jag sett fram emot mest av allt <3

Jag kan äta en rejäl portion pasta så får jag en fejkmage i några timmar :) Smidigt att ha pasta att skyll på sen också ;)
  • Bula2021
    Aya2019 skrev 2021-05-20 19:54:53 följande:

Tack :D började att gråta när jag såg lillen trodde det hade hänt något då :/

Jag var/ är fortfarande orolig att inte känna så mycket symtom men ultraljuden lugnar ner mig :DMan blir så osäker och förvirrad hur andra berättar om sina starka symptom. Men alla är inte lika :)

Bra att få höra ditt som motvikt! Jag känner absolut inget jag heller. Blir spännande nästa måndag när det är dags för tidigt ultraljud :)
  • Bula2021
    Always choklad skrev 2021-05-21 11:07:31 följande:

Nä de bidde ingenting på ultraljudet var en kemisk graviditet. Djävligaste är att kroppen kommer tro den är gravid ett par veckor till. Och imorgon fyller jag 40 grattis grattis. Nu lägger jag ned detta över sommaren min kropp och knopp måste vila. Hej svejs! Ä

Nej så ledsamt. Ta hand om dig!
  • Bula2021

Fy vad jag har mått tjyvens i dag. Inget uppenbart illamående men hängig, trött och ingen matlust, åt enbart jorgubbsyoghurt till lunch. Bara tanken på att behöva äta nån kvällsmat i dag gör mig äcklad. Samtidigt vet jag att jag måste, för äter jag för lite blir mitt blodsocker helt åt skogen och då blir jag illamående av det istället. Damned if you do, damned if you don?t :)

• Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-05-25 08:45:11 följande:

Känner också att man lätt hamnar i en dålig spiral där, de dagar jag inte är sugen på något äter jag mindre och får ännu mindre matlust och blir väldigt trött och låg. Har inte heller ett uppenbart illamående men äckelkänslor och lite hulkande kan det bli från min sida. Har också haft väldigt ont i huvudet igår och idag vilket jag hoppas är en slump och inget jag kommer börja ha nu!

Sambon har fått handla kräm av olika sort i dag (sån där på tetra, jordgubb, aprikos osv). Då får jag i alla fall upp blodsockret :) Lite samma läge i dag - som ett illamående men inga spyor. Man får vara glad för det lilla!
  • Bula2021

Har ni sett Carina Bergs program ?Vart fan är storken?? Herregud vilket storböl rakt igenom!!!

• Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-26 20:26:32 följande:

Självklart Krizty88. Åh, till en helt annan sak, som inte är det viktigaste men. Har ni gått upp i vikt under IVF processen och efteråt. Jag tänker inte på själva graviditeten egentligen. Alla som genomfört ivf vet ju om vilken process det är och att man tar det lugnare, dvs inte tränar lika mycket, tar det lugnare än tidigare och äter mer, dvs unnar sig. Själv så tränade jag en del innan, men ivf, gör att man känner sig uppblåst, öm, emotionellt slut,trött etc. Har gått upp 2 kg.. är så trött nu, så jag jobbar och kommer hem och vilar. Typ det jag orkar med just nu.

Jag har tränat ungefär lika under ivf som innan, men (hittills) har vi bara behövt göra en stimulering, äggplock och återföring, så det har ju gått väldigt fort för oss när vi väl kom fram till ivf-start. Jag håller även på med hästar som än så länge går bra.

I dag/i kväll har jag haft lite molvärk långt ner i buken. Hoppas det är goda tecken på tillväxt. Ultraljud på måndag och börjar bli lite nervös för det och vad det ska visa.
  • Bula2021
    Krizty88 skrev 2021-05-27 10:58:21 följande:

Nu är ultraljudet avklarat! ( blev ett VUL, trodde det men har läst flera som varit i samma vecka som jag som fått på magen)

Allt såg jättefint ut! Rätt storlek och ett pickande hjärta! <3 Lättnad!!

Får sluta med Lutinus nu också. Det känns bara skönt. Litar på kliniken där!

Åh vad härligt!! Jag hoppas på samma känsla och resultat på måndag när det är min tur. Så tråkigt att sambon inte får följa med :(

Jag har inte tagit Lutinus på över en vecka, hoppas det ser ok ut ändå.
  • Bula2021
    Frida123123 skrev 2021-05-27 15:29:51 följande:

Bula21:

Lycka till för dig med nu på måndag!

Ja det är tråkigt att ingen annan får följa med in. jag tänkte ha med mig sambo via Skype. Kanske är ett alternativ för er med?

Ja jag ska fråga om jag kan köra FaceTime bara på skärmen, eller så får jag fota och visa efteråt. Känns som att de måste fått den frågan vid VARJE ultraljud senaste året :D
Svar på tråden Gravid efter IVF