Krizty88 skrev 2021-07-03 08:30:25 följande:
Heeeej!
Jag gjorde likadant, firade vecka 13 med vaccin! För mig är det en självklarhet och jag har svårt att tro att jag vet bättre än sjukvården i den frågan så litar gott på dem. Jag är inte heller i någon fb-grupp men vi blev så få här så aktiviteten var inte direkt så hög :)
Jag har gjort nipt! För att jag inte kunde bli erbjuden kub i Sthlm som jag tror jag nämnde innan, under 35 och hamnade i barnmorskebristen. Så valde att göra nipt då det kändes som jag ändå ville veta och förbereda mig utefter svaret. Valde även att ta reda på kön så vet alltså det redan nu vilket känns helt galet :D
Hur mår du nu?!
Coolt med könet redan! Jag vill nog inte veta kön tror jag. Känns lite spännande att få reda på det vid födseln :)
Var gjorde du nipt? Nån klinik eller sånt där kit man beställer hem och sedan lämnar blodproverna på en ansluten klinik?
Jag började med Postafen innan sänggående i förrgår så i går var FÖRSTA DAGEN på typ 1,5 månad som jag inte varit illamående och därmed kunnat äta frukost! Haleluljah! Frånsett illamåendet känner jag mig som vanligt. Något större bröst och andfådd i trappor eller om jag går och pratar samtidigt. Men i övrigt väldigt ogravid :) Ser därför fram emot kub-ul och hoppas att allt ser bra ut!
Hur mår du?