Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Ni korta män

Anonym (A) skrev 2021-05-18 08:04:58 följande:

Vad vann du? En offerkofta?

Hahaha :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 08:53:42 följande:

Du är definitivt överviktig och tjock iaf.

Få kvinnor väger så mycket pga muskler.

Du har helt fel. Fitnesstjejer och tjejer med mycket muskler har lätt den BMI:n utan att vara tjocka - och du har kanske lagt märke till att många håller på med styrketräning idag. Du länkade ju själv till en artikel om elitidrottare och fettprocent. Läste du inte artikeln du själv länkade till. Man kan inte gå efter BMI om man har muskelmassa, det vet alla att det inte stämmer då.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 09:01:09 följande:

Gäller även män som Pelle...

Precis. I allra högsta grad
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 08:53:42 följande:

Du är definitivt överviktig och tjock iaf.

Få kvinnor väger så mycket pga muskler.

Förresten - Fridger är inte kvinna
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (A) skrev 2021-05-18 09:37:55 följande:

Oj, bytt nick nu?

Verkar hända rätt ofta :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 11:32:02 följande:

Det är fler män som är singel p ga att de är korta än män som är i förhållanden trots att de är korta.

Är frågan känslig för kvinnor eftersom det ger en mindre smickrande bild av er annars så präktiga, polerade,  kvinnliga yta?

De är inte singlar pga att de är korta, det lär inte vara enda anledningen
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:10:23 följande:

Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades. Nu är det 20-30 kg övervikt vilket främst gör mig orolig för deras hälsa.

Kvinnor får godtyckligt rata män på helt subjektiva och godtyckliga grunder utan att någon reagerar. Istället kommer du och övriga kvinnor  med en massa egna iakttagelser som ni anser "bevisar" att jag har fel.

Tydligen är det känsligt att många kvinnor är så ytliga att ni vill förneka deras existens. Ja det finns kvinnor som tvingas nöja sig med en kort man och/eller liten penis men det bevisar enligt min mening INGENTING.

Kvinnor vill gärna verka liiite fiiinare och mer sofistikerade än män men i handling visar det sig att de är precis lika ytliga som grupp. Män som grupp är i alla fall ärliga med sin ytlighet. Att det sedan finns undantag bevisar heller ingenting

Vi kanske skulle normalisera korta män och små penisar när vi ändå är igång och normaliserar fetma?

Vem har inte normaliserat det? Det är helt normalt att vara kort och ha liten kuk, varför skulle det inte vara det? Däremot kommer inte alla att vara attraherade av det - man har olika preferenser och det är väl inget konstigt.
  • Anonym (Tjej)
    sextiotalist skrev 2021-05-18 12:20:46 följande:

Vi är en hel drös med kvinnor som inte ratar korta män.

I min värld så är korta män och små snoppar normalt. Ja, man får gärna normalisera detta

Och 90% av de som gnäller över korta män och små snoppar är just män.

Precis!
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 13:17:53 följande:

Och du talar för ALLA kvinnor även de som ratat dem p ga längd utan att säga det?

Blir de ratade pga att de är korta lär de dessutom ha skitkass personlighet och noll utstrålning. Majoriteten kvinnor sorterar inte bort enbart pga längd.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 13:22:50 följande:

Det är väl standard att kvinnor tjockar till sig i förhållanden. De slutar att bry sig om sitt yttre.

Du har inte direkt erfarenhet nog om förhållanden att ens uttala dig
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 13:32:05 följande:

Jag tror inte man ger upp. Men efter många försök tröttnar man och tappar förhoppningar.

Jag planerar för ett liv som singel resten av livet.

Det gör du nog rätt i
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 13:34:00 följande:

Du verkar inte ha så bra koll på kvinnor. På nätet ratar kvinnor män för allt möjligt. Längd ligger högt där uppe. Om inte högst när det handlar om utseendet.

Fast verkligheten är fortfarande inte Tinder.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 13:29:52 följande:

Jag har vänner och bekanta i förhållanden. Alla har tjockat till sig.

Din bekantskapskrets- de kanske har gått upp några kilo och trivs. Att gå upp lite innebär ju inte att bli gravt överviktig. Man kanske har fått ett par barn etc.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 14:21:31 följande:

Kortare killar än jag hade det nog ändå tuffare. Jag vart aldrig mobbad för min längd eller något annat.

Det var först när jag började nätdejta jag upptäckte att kvinnor ratade korta killar. Tidigare hade jag aldrig tänkt att längd kunde vara så viktigt.

Nej, inte enbart. Har fått kontakt med en kvinna som är lika lång som mig nu.

Men mina förhoppningar är låga. Jag har inte alls haft något flyt med lika långa eller längre tjejer.

Jag misstänker och vet om att flera tjejer haft problem med att jag inte är längre.

Men sen finns det andra orsaker säkert också. Som kort måste man kompensera det och det gör väl inte jag riktigt.

Så du har noll självkänsla och en bitter offerkofteman pga att du inte lyckas träffa någon på Tinder etc? Hur kan man bli så överraskad och ta åt sig åt att det är ytligt på ställen som bara handlar om yta?

Du borde jobba med din självkänsla och personlighet- det är ett stort problem - längden är en bisak även om du inte vill inse det. Du hade inte fått mer napp som lång
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 15:15:07 följande:

Du framstår som en smula naiv. Prova att lägga upp en profil som "man" med bra text och bilder så vet du hur osynliga mannen har det. Du kan skicka ett par välformulerade mejl varje dag i flera månader utan ett enda svar trots att jag bor i en av Sveriges större städer. I mitt fall gick det så långt att jag gjorde en felanmälan men det var ju inget tekniskt fel. De enda meddelanden jag fick var från horor och reklam.

Det positiva var att jag vann en vadslagning med en kvinnlig bekant som påstod att hon kunde fixa en dejt om dagen eftersom jag hade så bra bilder och text så vi bytte konto. Efter  två veckor hade hon kammat noll och jag hade fixat fem dejter varav en fortfarande efter 8 år är sambo med henne.

Majoriteten människor träffas ju dock inte på typ Tinder. Självklart är det ytligt där.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 16:07:47 följande:

Jag är runt 35 och alla mina förhållanden har jag träffat via nätet från 20 års åldern.

Som kille blir man inte direkt uppraggad på ICA om man nu inte är 2 meter lång uppenbarligen?

Jag vet inte hur jag skulle träffa någon på annat vis. De enda stället är väl gymmet och där känner jag mig inte bekväm att ragga.

Så du är 35 år och har aldrig lyckats träffa någon irl? Alla dina fyra förhållanden har du hittat på nätet och de kvinnorna gillade inte att ligga med dig och de funkade inte? Du inser inte själv att du har betydligt större problem än längden?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (listan på idealmannen) skrev 2021-05-24 13:41:17 följande:

Orkar inte läsa igenom alla nästan 70 sidor av tråden. Det räckte med de första 15. 

Min lista på min idealman var långt ifrån vad som sedermera blev min partner för snart 20 år sedan.

På pappret skulle han vara över 185 (jag är själv 172), behövde inte vara vältränad men i vart fall inte otränad, vara mörkhårig och helst ha blå ögon.

Den jag föll för var 176, lätt överviktig, visserligen mörkhårig men med melerade ögon.

Skulle jag ha fyllt i någon undersökning då så är det fortfarande idealmannen jag utgår ifrån. Vad som sen sker i det verkliga livet spelar liksom ingen roll. Det är så sjukt många andra pusselbitar som behöver falla på plats förutom den ytliga.

Flingen innan den jag föll för var 170, blåögd och blond och lite mer vältränad än det som sen blev min partner. 

Precis så är det. Verkligheten är något helt annat
Svar på tråden Ni korta män