Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Ni korta män

Anonym (Korfilm) skrev 2021-05-17 21:07:29 följande:

Då är du inte tjej utan tant.

Och? Jag identifierar mig inte direkt som nicket
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 21:11:17 följande:

Nej, brukar läsa varje dag i Aftonbladet. Kom och tänka på denna tråd och hur onödig artikel. Men tänkte samtidigt att den här aldrig skrivits om Ulf var normal lång eller lång.

Så du läser artiklar dagligen om längd? Ingen annan hade ens lagt det på minnet
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 21:17:09 följande:

När det gäller längd håller jag med dig. Eftersom du inte kan påverka den.

Däremot ser jag inte kroppspositivism som något bra om vi pratar övervikt. Det är inte bra att höja överviktiga till skyarna och framställa det som normalt och sunt. Särskilt inte när mer än halva befolkningen lider av övervikt. Det gör att man normalisera övervikt och det syns inte minst på familjeliv där överviktiga blir kallade hälsosamma och smala.

Nu har ju du en helt skev syn på vad som är normalvikt. Du tycker att alla som inte har ett BMI på typ 18 är överviktiga
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 21:33:09 följande:

Hälften av alla kvinnor är överviktiga trots normalt BMI. Det handlar om fettprocent.

Om du ska hänvisa till BMI får du ju gå efter BMI. Då är allt från 18-25 normalvikt. Att sedan du tycker att normalviktiga kroppar är överviktiga trots att de inte är det är irrelevant
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Korfilm) skrev 2021-05-17 21:46:26 följande:

Det obligatoriska försöket att försöka smäda, igen. Jag hade mitt på det torra och var inte "på jakt" men jag brukade roa mig med att titta på folk medan kunderna for omkring som kalvar på grönbete. Man identifierar panelhönorna ganska snabbt.

Du kollar på fel ställen. Det vimlar av singelkvinnor i mogen ålder som kan ligga hur mycket som helst när de känner gör det. Om du går på uteställen där det sitter 50-åriga kvinnor längs väggarna går du bor på rätt deprimerande ställen
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-17 21:49:11 följande:

Hahaha, det är ju precis detta som är så roligt. Det verkar inte som att det går in. Det blir en loop av samma diskussion i tråd efter tråd. 

Det är lite som Grotesco som sjöng "Det är bögarnas fel". Det blir sååå komiskt. Pelle går in i falsett och sjunger i tråd efter tråd "det är tjocka kvinnors fel". 

Skillnaden är att de tjocka kvinnorna får ligga, inte går runt och ser sig själv som offer och troligtvis har skitkul. Det har inte Pelle och co :)
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 21:58:03 följande:

Haha, det är ju sant...

Hade det funnits fler smala tjejer att välja på hade det varit enklare att finna en partner. Men idagens samhälle där större delen är överviktiga är det svårt.

Jag borde ha växt upp i början på 1900-talet istället. Vilket smörgåsbord jag hade haft. Dessutom hade jag varit av medellängd haha.

Vissa saker var bättre förr...

Din personlighet hade varit lika kass så du hade ändå inte fått ligga. Varför skulle de smala kvinnorna vilja ha dig?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 21:58:03 följande:

Haha, det är ju sant...

Hade det funnits fler smala tjejer att välja på hade det varit enklare att finna en partner. Men idagens samhälle där större delen är överviktiga är det svårt.

Jag borde ha växt upp i början på 1900-talet istället. Vilket smörgåsbord jag hade haft. Dessutom hade jag varit av medellängd haha.

Vissa saker var bättre förr...

Din personlighet hade varit lika kass så du hade ändå inte fått ligga. Varför skulle de smala kvinnorna vilja ha dig?
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 00:12:54 följande:

Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.

Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.

Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.

Man är inte ohälsosam om man har normelvikt. Du är ju helt fixerad. Varför i hela världen skulle någon ändra på sin kropp för att tex du gillar smala kvinnor? Newsflash - majoriteten kvinnor går inte runt och är på ett visst sätt för att attrahera män utan för att de trivs med att se ut så. Sedan finns det en del väldigt osäkra tjejer/kvinnor som tror att deras värde sitter i hur de ser ut. De flesta normala människor hakar inte upp sig så på utseende, de har förmågan att se betydligt fler egenskaper
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-18 00:12:54 följande:

Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.

Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.

Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.

Man är inte ohälsosam om man har normelvikt. Du är ju helt fixerad. Varför i hela världen skulle någon ändra på sin kropp för att tex du gillar smala kvinnor? Newsflash - majoriteten kvinnor går inte runt och är på ett visst sätt för att attrahera män utan för att de trivs med att se ut så. Sedan finns det en del väldigt osäkra tjejer/kvinnor som tror att deras värde sitter i hur de ser ut. De flesta normala människor hakar inte upp sig så på utseende, de har förmågan att se betydligt fler egenskaper
Svar på tråden Ni korta män