Ni korta män
Då är du inte tjej utan tant.
Då är du inte tjej utan tant.
Nej, brukar läsa varje dag i Aftonbladet. Kom och tänka på denna tråd och hur onödig artikel. Men tänkte samtidigt att den här aldrig skrivits om Ulf var normal lång eller lång.
När det gäller längd håller jag med dig. Eftersom du inte kan påverka den.
Däremot ser jag inte kroppspositivism som något bra om vi pratar övervikt. Det är inte bra att höja överviktiga till skyarna och framställa det som normalt och sunt. Särskilt inte när mer än halva befolkningen lider av övervikt. Det gör att man normalisera övervikt och det syns inte minst på familjeliv där överviktiga blir kallade hälsosamma och smala.
Hälften av alla kvinnor är överviktiga trots normalt BMI. Det handlar om fettprocent.
Det obligatoriska försöket att försöka smäda, igen. Jag hade mitt på det torra och var inte "på jakt" men jag brukade roa mig med att titta på folk medan kunderna for omkring som kalvar på grönbete. Man identifierar panelhönorna ganska snabbt.
Hahaha, det är ju precis detta som är så roligt. Det verkar inte som att det går in. Det blir en loop av samma diskussion i tråd efter tråd.
Det är lite som Grotesco som sjöng "Det är bögarnas fel". Det blir sååå komiskt. Pelle går in i falsett och sjunger i tråd efter tråd "det är tjocka kvinnors fel".
Haha, det är ju sant...
Hade det funnits fler smala tjejer att välja på hade det varit enklare att finna en partner. Men idagens samhälle där större delen är överviktiga är det svårt.
Jag borde ha växt upp i början på 1900-talet istället. Vilket smörgåsbord jag hade haft. Dessutom hade jag varit av medellängd haha.
Vissa saker var bättre förr...
Haha, det är ju sant...
Hade det funnits fler smala tjejer att välja på hade det varit enklare att finna en partner. Men idagens samhälle där större delen är överviktiga är det svårt.
Jag borde ha växt upp i början på 1900-talet istället. Vilket smörgåsbord jag hade haft. Dessutom hade jag varit av medellängd haha.
Vissa saker var bättre förr...
Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.
Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.
Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.
Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.
Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.
Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.