Inlägg från: Anonym (Tjej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tjej)

Ni korta män

Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 12:23:19 följande:

Men säg att du har BMI 30 och det är typ 5% av alla män som tycker en så tjock kropp är attraktiv. Vi säger också för sakens skull att du aldrig kan ändra din vikt.

Skulle du inte tycka att det var svårt då att hitta en vettig man om nästan alla ratade dig för din vikt.

Lite samma situation har du för en kort man. Skillnaden här är att om du gick ner i normal vikt så skulle du få en kanske 70% som gillar din normala kropp. Mannen som är kort är helt fast med sin längd och får leva med 5% som vill ha honom...

Det lär vara betydligt fler än 5% som inte har några problem alls med den storleken på kvinna
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (man 50) skrev 2021-05-17 14:16:27 följande:

Nja, nu tror jag du generaliserar ganska vilt här. Jag gissar att flertalet överviktiga kvinnor har komplex för sin vikt och skulle vilja vara smalare. Skillnaden är att för en kvinna är dålig självkänsla inte en deal breaker. De flesta män bryr sig inte så mycket om en kvinna har dålig självkänsla, medan för de flesta kvinnor är dålig självkänsla hos en man mycket oattraktivt. Sedan tror jag att Pelles kvinnoideal inte är representativt, många män inklusive mig själv föredrar lite kurvor. Men jag har också kompisar som bara gillar smala tjejer, så det finns alla varianter.

Jag tänkte mest på att Pelle klassar helt normalviktiga kvinnor som överviktiga. Nog kan kvinnor tycka att de har för många kilon men de går inte runt och skyller alla dina misslyckaden på dem eller låter det påverka hela livet. Det finns alla preferenser så det är ju inte så att man har svårt att hitta partners för att man har några kilos övervikt
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 15:15:39 följande:

Jag har aldrig sagt att det påverkar alla mina misslyckanden. Jag har ju haft 4 förhållanden. Så jag är ingen Incel.

Det är bara det att det är så mycket tuffare som kort att leva upp till kvinnors preferenser. Då de flesta gillar långa. Jag kan heller inte påverka min längd för att bättra på mina chanser. Som en kvinna kan göra genom att gå ned i vikt tex.

Oj fyra hela förhållanden, wow - alla med kvinnor som inte ville ligga med dig :). Du kan mycket väl vara en incel - du låter iaf som en och du är ju singel och har varit länge. Du skyller sina misslyckanden på din längd och det är enbart patetiskt.
  • Anonym (Tjej)
    sextiotalist skrev 2021-05-17 16:21:54 följande:

Det spelar ingen roll egentligen att jag skriver detta.

Sambon kommer från en släkt med korta personer (då även männen) ingen är över 175 cm. De är inte förmögna, ser bra ut, men sticker inte ut. De har aldrig haft problem med att få kvinnor. 

Jag är rätt säker på varför, de bryr sig inte om att de är kortare än snittet. 

Pelle kommer inte att ta till sig iaf. Jag känner också många kort män, ingen har haft problem vare sig med att få ligga eller med förhållanden.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Lång) skrev 2021-05-17 17:52:34 följande:

Var ser du dessa par? Och du får inte räkna folk som bara går vid varann för dom kan vara kompisar. Jag ser så gott som aldrig såna par. Kan så klart bero på att jag är lång och missar kortispar. =D

Om jag verkligen tänker till vet jag ev ett par som var föräldrar till en i dotterns basketlag som hade den kombon. I övrigt är det absolut noll. Inga av dom andra föräldrarna har den kombon och totalt är det säkert 40 olika föräldrapar jag haft att göra med via basket. Inga föräldrar från barnens skola heller. Går jag tillbaka till min egen skoltid för länge sen så minns jag inte att jag såg nåt sånt par vare sig i grundskolan, gymnasiet eller högskolan. Så för min del verkar dom nästan lika ovanliga som enhörningar.

Var? På stan, på jobbet. Det är inte ett dugg ovanligt
  • Anonym (Tjej)

Var ser du dessa par? Och du får inte räkna folk som bara går vid varann för dom kan vara kompisar. Jag ser så gott som aldrig såna par. Kan så klart bero på att jag är lång och missar kortispar. =D

Om jag verkligen tänker till vet jag ev ett par som var föräldrar till en i dotterns basketlag som hade den kombon. I övrigt är det absolut noll. Inga av dom andra föräldrarna har den kombon och totalt är det säkert 40 olika föräldrapar jag haft att göra med via basket. Inga föräldrar från barnens skola heller. Går jag tillbaka till min egen skoltid för länge sen så minns jag inte att jag såg nåt sånt par vare sig i grundskolan, gymnasiet eller högskolan. Så för min del verkar dom nästan lika ovanliga som enhörningar.

• Anonym (Tjej)

• Anonym (Tjej)
    Anonym (Elefanten) skrev 2021-05-17 17:58:33 följande:
    "Vilken komiker ---Män har ju massor med krav som vissa tjejer inte kan eller vill göra något åt..."

Kvinnor har massor krav som mannen kan göra något åt. Många kvinnor har två krav som mannen inte kan gör något åt. Gällande längd och penisstorlek spelar det ingen roll vad mannen VILL för han har inget val oavsett om han är beredd att offra vad som helst.

Mannen har inga krav kvinnan inte KAN göra något åt om hon VILL.
    "Jag har märkt flera ggr förut hur killar valt mig-även om jag inte valde dom jämt!!
    och andra snygga kompisar flera av dom populära tjej kompisarna har varit mulliga med former som stora bröst..."

före många andra bland mina kompisar som har varit mindre "sexiga"  - när jag varit ute på krogen tex -förut nu är jag gift med en kort man på 173 cm..
    Så alla måste inte ha en lång kille och jag vet flera tjejer med korta killar!!"
    Fortfarande så motbevisar inte du och en par väninnors val av kort män ett smack eftersom ni tillhör undantagen. 
    "Ska tjejer banta - för eran eller Pelles skull- alla vill inte se underviktiga ut!!
    - sen är det inte alltid lätt att göra något åt det eller t.o.m omöjligt för vissa - pga vissa mediciner eller vissa sjukdomar!!"

Är man sjuk har man inget val vilket gäller både män och kvinnor.
    "Jo det spelar roll hur män är - självsäkra, snälla omtänksamma och att man har det  kul ihop är viktigt!!"
    Detta slipper kvinnor.
    "Sen om jag eller andra tjejer inte vill ha någon som är kass i sängen så är det väl upp oss!!."
    Män bryr sig sällan om hur kvinnan är i sängen så där är det tämligen kravlöst för kvinnor jämfört med män.
    Alla män jag har träffat och känner bryr sig om hur kvinnan är i sängen. Ingen vill ligga med någon som inte njuter och tycker det är kul. Ni offerkoftemän i denna tråden lever i en annan värld
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Elefanten) skrev 2021-05-17 18:01:33 följande:

"För att det är personligheten som spelar någon roll i det långa loppet..."

Vilken trött gammal floskel...

Personlighet spelar väldigt stor roll - man blir givetvis fångad/attraherad av det yttre men har mannen helt pantad personlighet så är han ointressant. Man blir ju inte ihop med en lång, snygg man som har alla attribut man nu gillar om han har en kass personlighet. Ni verkar ha så svårt att förstå att det är milsvidd skillnad på önskemål på tex en dejtingsida/undersökning och vad man faktiskt väljer IRL.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 18:04:47 följande:

Hur vet du att dom är par ? Kan lika gärna vara en syster, kompis eller släkting.

Om de håller hand och pussas tex är de troligtvis ett par. På jobbet träffar jag människor som jag vet är par
Svar på tråden Ni korta män