Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 18:47:14 följande:

Nätet är det vanligaste stället att träffa folk för att ha sex. Tinder är definitivt inget ställe man träffar seriösa partners på förutom i undantagsfall. Det är ju riktigt roande att du på riktigt letar partner där :)

Folk träffas på mängder av ställen förutom nätet. Degvätskan ju inte konstigt att kvinnor har väldigt specifika krav på Tinder, Badoo eller liknande - de drunknar ju i mess från puckon så man måste sålla kraftigt från början

Kvinnorna framstår som seriösa där i alla fall.

Frågar man dom så är det nästan ingen som har sagt att de bara är ute efter sex. En del skriver till och med i profilen att dom söker seriöst och inte ligg.
  • Anonym (Pelle)
    mammabitch skrev 2021-05-17 18:48:24 följande:

Eller också har man inte det om man inte vill att fokus ska vara på kroppen

Har hon inte det så är hon i 99% av fallen tjock.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-17 19:02:02 följande:

Kan inte låta bli att läsa dessa trådar. Blir lika förtjust varje gång jag ser Pelles signatur. Tar fram min mentala popcornskål och sitter och njuter av hans bitterhet. En slogan spelas i huvudet, "Pelle single for life". Tänk om vi i flera år till kan få njuta av hans misslyckande på dejtingmarknaden. 

Vad Pelle och många andra män inte förstår i den här tråden är att tjejer inte VILL gå ner i vikt för en man. Vi är inga offerkoftor och klagar inte över utbudet. Jag har själv pendlat i vikt och har haft BMI som klassats som både under- och överviktig. Detta pga av stress, depression osv. Jag kan erkänna att jag själv mår bättre av att vara smal. Men jag håller mig fit för MIN skull. Jag har aldrig oavsett vikt haft problem att få uppmärksamhet från män. Det finns INGEN anledning att gå ner i vikt för att öka utbudet för en man med skeva preferenser. 

Pelle har dock rätt i att det är svårare för korta män och att det finns en sjuk dubbelmoral mellan mäns längd/kvinnors vikt. Om vi tar Captain America som ett exempel. Där har vi en tanig liten pojk som förvandlas till en superhjälte. Han blir både längre och muskulös. Varför? Kan han inte bara bli starkare utan att ändra sitt fysiska utseende? Skulle det vara en film som handlar om en fet tjej som helt blir supersmal när hon omvandlas till superhjälte tror jag de flesta hade höjt sina ögonbryn. 

Min man är 190+ och vi är båda medvetna om att han har fått fördelar i livet som han antagligen inte fått som kort. Han har idag en chefsposition som han i stort sett glidit in på ett bananskal. Han extrovert/målinriktad/självsäker osv, så det  har klart också hjälpt. Men jag tror han hade fått kämpa mycket mer för at komma dit han är idag om han vore kort. Långa män inger någon slags auktoritet. 

Vi har även en kompis som är närmare 2m lång. Han är extremt flörtig som person. Men han behöver knappt kämpa. Han blir uppraggad på gymmet, i Ica kassan, mammor som pimpar ut sina döttrar osv.  Detta är tjejer som is stort sett följer med honom hem efter att de precis träffats. Jag är helt säker på att han hade fått ligga mer än medel även om han vore 1,65 cm. Detta pga av hans flörtiga personlighet och at han är så lätt att tycka om. Men jag tror knappast att tjejer hade ställt sig på rad. 

Pelle som är kort och introvert har det svårare på marknaden, han kommer väljas bort av många kvinnor. Jag tror det är en kombination av kort/introvert som gör det svårt för honom. För vi ser som sagt korta män överallt med partner. Sedan blir det inte lättare för honom när han begränsar sig till typ 1% av Sveriges befolkning. 

En kvinna som vet hur världen fungerar. Applåder.

Att tjocka kvinnor också får män är något som förvånar mig. Men det finns män som gillar alla möjliga kvinnor långa som korta och smala som feta. Medan kvinnors preferenser är väldigt enkelspåriga med att han ska vara lång.

Däremot har smala kvinnor det lättare att träffa någon. De är verkligen hett villebråd på Tinder. Galet.

Sen vad gäller din pojkvän och 2 meters kompis. Är det ju lätt att vara självsäker när man får allt på ett bananskal och vet att man är eftertraktat. Hade dom varit korta hade dom fått kämpa mycket mer som du säger och deras självkänsla hade fått sig en törn varje gång de blivit ratade.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-17 19:02:02 följande:

Kan inte låta bli att läsa dessa trådar. Blir lika förtjust varje gång jag ser Pelles signatur. Tar fram min mentala popcornskål och sitter och njuter av hans bitterhet. En slogan spelas i huvudet, "Pelle single for life". Tänk om vi i flera år till kan få njuta av hans misslyckande på dejtingmarknaden. 

Vad Pelle och många andra män inte förstår i den här tråden är att tjejer inte VILL gå ner i vikt för en man. Vi är inga offerkoftor och klagar inte över utbudet. Jag har själv pendlat i vikt och har haft BMI som klassats som både under- och överviktig. Detta pga av stress, depression osv. Jag kan erkänna att jag själv mår bättre av att vara smal. Men jag håller mig fit för MIN skull. Jag har aldrig oavsett vikt haft problem att få uppmärksamhet från män. Det finns INGEN anledning att gå ner i vikt för att öka utbudet för en man med skeva preferenser. 

Pelle har dock rätt i att det är svårare för korta män och att det finns en sjuk dubbelmoral mellan mäns längd/kvinnors vikt. Om vi tar Captain America som ett exempel. Där har vi en tanig liten pojk som förvandlas till en superhjälte. Han blir både längre och muskulös. Varför? Kan han inte bara bli starkare utan att ändra sitt fysiska utseende? Skulle det vara en film som handlar om en fet tjej som helt blir supersmal när hon omvandlas till superhjälte tror jag de flesta hade höjt sina ögonbryn. 

Min man är 190+ och vi är båda medvetna om att han har fått fördelar i livet som han antagligen inte fått som kort. Han har idag en chefsposition som han i stort sett glidit in på ett bananskal. Han extrovert/målinriktad/självsäker osv, så det  har klart också hjälpt. Men jag tror han hade fått kämpa mycket mer för at komma dit han är idag om han vore kort. Långa män inger någon slags auktoritet. 

Vi har även en kompis som är närmare 2m lång. Han är extremt flörtig som person. Men han behöver knappt kämpa. Han blir uppraggad på gymmet, i Ica kassan, mammor som pimpar ut sina döttrar osv.  Detta är tjejer som is stort sett följer med honom hem efter att de precis träffats. Jag är helt säker på att han hade fått ligga mer än medel även om han vore 1,65 cm. Detta pga av hans flörtiga personlighet och at han är så lätt att tycka om. Men jag tror knappast att tjejer hade ställt sig på rad. 

Pelle som är kort och introvert har det svårare på marknaden, han kommer väljas bort av många kvinnor. Jag tror det är en kombination av kort/introvert som gör det svårt för honom. För vi ser som sagt korta män överallt med partner. Sedan blir det inte lättare för honom när han begränsar sig till typ 1% av Sveriges befolkning. 

Det här stämmer in ganska väl på de säger.

www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/kaEKVv/180-killar-far-vara-hur-korkade-som-helst
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-17 19:01:35 följande:

Och skriver mannen inte sin längd är han i 99% av fallen kort. 

Det är ju ganska logiskt.

Man får färre matchningar om man skriver ut sin längd som kort och tvärtom som lång.

Samma med kvinnor. Tjocka får färre matchningar.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 20:34:40 följande:

Haha, det är ju extremt roligt hur du misstolkar skriven text precis hela tiden

Jag misstolkade inte. Jag påpekade felaktigheter även om du hade rätt i mycket.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 21:00:14 följande:

Du måste verkligen lägga tid på att leta fram saker som du kan koppla till längd. Resten av oss går inte runt och lägger direkt vikt om hur långa människor är. Det brukar jag inte ens reflektera över om inte någon är extremt kort eller extremt lång

Nej, brukar läsa varje dag i Aftonbladet. Kom och tänka på denna tråd och hur onödig artikel. Men tänkte samtidigt att den här aldrig skrivits om Ulf var normal lång eller lång.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-17 21:10:44 följande:

ja, och som att fotografen inte valde att Ulf skulle stå på på trappsteget över Ebba? Så uppenbart planerat. Varför kunde inte Ebba stå på steget och se ett huvud längre ut än Ulf? 

Av en slump hade vi fotografering på jobbet idag. Min chef är kort och självklart sa fotografen att hon skulle ta bilderna underifrån så att han såg "större" ut. Medan vi kvinnor tog hon bilderna ovanifrån. Hahaha, så komiskt när man tänker på det. Kvinnor vill tydligen se "små" ut medan män vill se "stora" ut. 

Varför kan inte alla få se ut som de gör? Kort, lång, tjock, smal, stor näsa, liten näsa, osv osv. Varför skall allt förfinas eller döljas efter någon norm? Kroppspositivism borde gälla allt som har med utseendet att göra. 

När det gäller längd håller jag med dig. Eftersom du inte kan påverka den.

Däremot ser jag inte kroppspositivism som något bra om vi pratar övervikt. Det är inte bra att höja överviktiga till skyarna och framställa det som normalt och sunt. Särskilt inte när mer än halva befolkningen lider av övervikt. Det gör att man normalisera övervikt och det syns inte minst på familjeliv där överviktiga blir kallade hälsosamma och smala.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 21:27:44 följande:

Så du läser artiklar dagligen om längd? Ingen annan hade ens lagt det på minnet

Nej, om du läser så är artikeln skriver idag för 2 timmar sen. Så ganska lätt att hålla det i minnet.
Svar på tråden Ni korta män