Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (lea) skrev 2021-05-18 00:10:06 följande:

Ja, både män och kvinnor har mer kroppsfett och väger mer nu än för 50 år sedan pga att våra matvanor har ändrats. Gäller för alla västliga länder.

Hur mycket du än önskar att det inte var så så är det så. Hjälper inte att gnälla.

Kanske hjälper jag någon att ta tag i sin vikt och bli hälsosammare.

Men ensam kan jag inte vända trenden. Jag vet att Ebba har tagit upp problemet i politiken men annars har inte mycket hänt.

Socker skatt mer idrott i skolan , osv. Men i slutändan måste folk sluta sitta stilla på rumpan hela dagarna och äta vettigare.
  • Anonym (Pelle)
    Friger skrev 2021-05-18 08:38:49 följande:

Håller med om din analys av BMI med reservationen att den varierar...

Jag har en BMI om ca 26-27 men är inte fet även om jag inte blåser bort så att säga. Arnold på din bild hade säkert ett BMI på en bra bit över 30. Men smällfet var han ju inte.

Samma sak med tjejer misstänker jag även om min första fråga sällan brukar vara: "Hur mycket väger du egentligen?".

Alltid enklare att vända sig inåt... Även om man tycker att världen har fel och är galen. Ibland kanske det stämmer. Så är det enklare att göra något åt sitt eget beteende/synsätt än att ändra på världen. Inte en vacker lösning, men praktisk.

Du är definitivt överviktig och tjock iaf.

Få kvinnor väger så mycket pga muskler.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Hen) skrev 2021-05-18 12:33:48 följande:

Både mitt ex och min nuvarande fru var mulliga när vi träffades men landade på 20-30 kg övervikt så jag har inget emot några kilo extra  Nu råkar jag vara en lång man med stor snopp som aldrig haft problem att etablera relationer men jag kan ändå sympatisera med mina mindre lyckligt lottade medbröder. De får verkligen kämpa lika mycket som tjocka kvinnor.

Självklart skriver ni som vill motbevisa detta och bedyrar allt mellan himmel och jord. Men då undrar jag hur stor andel av alla kvinnor som läser det här som INTE tycker som ni utan i tysthet föredrar en lång man med stor penis om de får välja?

Självklart sänker både män och kvinnor sina krav och nöjer sig med det de får om de anser att alternativet att leva ensam är värre.   

Det är väl standard att kvinnor tjockar till sig i förhållanden. De slutar att bry sig om sitt yttre.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-18 13:25:33 följande:

Du har inte direkt erfarenhet nog om förhållanden att ens uttala dig

Jag har vänner och bekanta i förhållanden. Alla har tjockat till sig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 13:28:50 följande:

Men varför är det inte normaliserat med korta män? Det är väl rätt normalt/vanligt att vara under 1,8m som man.

Varför ger de korta männen upp? Det är som du säger oattraktivt. 

Jag tror inte man ger upp. Men efter många försök tröttnar man och tappar förhoppningar.

Jag planerar för ett liv som singel resten av livet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-18 13:24:06 följande:

Blir de ratade pga att de är korta lär de dessutom ha skitkass personlighet och noll utstrålning. Majoriteten kvinnor sorterar inte bort enbart pga längd.

Du verkar inte ha så bra koll på kvinnor. På nätet ratar kvinnor män för allt möjligt. Längd ligger högt där uppe. Om inte högst när det handlar om utseendet.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 13:49:54 följande:

Om jag skall vara helt ärlig tycker jag det är fruktansvärt sorgligt att du skall känna så. Som sagt jag förstår att det finns orsaker som gör att självförtroendet är sämre hos korta män. Jag tror det börjar tidigt. Jag tänker bara tillbaka till när man gick i högstadiet. Det var inte precis de långa pojkarna som blev knuffade på. De kortare killarna kunde i stort sett flyga fram i korridoren. Men det var knappast flickorna som puttade på. Utan det var killar, så kallade "vänner" som busade med varandra. Klart det sätter sina spår även om de korta pojkarna där och då skrattade och spelade med. 

Däremot håller jag fast vid att du antagligen inte blir ratad enbart pga längd. I vissa fall är det antagligen så. Men i allt fler fall är det antagligen en kompnation av personlighet, intressen, självförtroende osv osv som gör att du väljs bort. 

Mitt råd är att jobba med dig själv och ge inte upp. Kämpa på så får vi hoppas att drömtjejen dyker upp och att hon även finner dig intressant. 

Kortare killar än jag hade det nog ändå tuffare. Jag vart aldrig mobbad för min längd eller något annat.

Det var först när jag började nätdejta jag upptäckte att kvinnor ratade korta killar. Tidigare hade jag aldrig tänkt att längd kunde vara så viktigt.

Nej, inte enbart. Har fått kontakt med en kvinna som är lika lång som mig nu.

Men mina förhoppningar är låga. Jag har inte alls haft något flyt med lika långa eller längre tjejer.

Jag misstänker och vet om att flera tjejer haft problem med att jag inte är längre.

Men sen finns det andra orsaker säkert också. Som kort måste man kompensera det och det gör väl inte jag riktigt.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 14:37:23 följande:

Men hur gjorde du innan du började nätdejta? Har för mig att du är kring 35 år. Jag är själv 32 år och när jag var runt 20 år upplevde jag inte att nätdejting var jättestort.

Jag har för övrigt aldrig varit aktiv på dejtingsidor. Jag skaffade en profil en gång som nybliven singel. Mestadels för att kolla "utbudet" och hann träffa en kille via nätet innan jag gav upp. Som tjej blev jag överöst med meddelanden och det var nästan lite stressigt. Jag tror många tjejer väljer att hålla sig utanför och hoppas att träffa män IRL. 

Jag förstår att det inte är så lätt att träffa någon utanför nätet. Jag hade tur och träffa min man när vi pluggade ihop på universitet. Hade jag blivit singel idag vet jag inte hur jag hade gått tillväga. Det känns som att man träffar färre och färre nytt folk ju äldre man blir. Tidigare var det alltid, bekantas bekanta osv osv. 

Men du kan inte försöka träffa någon på något annat vis? Då har du möjlighet att lära känna någon och visa dina goda sidor innan ni börjar deja. 

Jag är runt 35 och alla mina förhållanden har jag träffat via nätet från 20 års åldern.

Som kille blir man inte direkt uppraggad på ICA om man nu inte är 2 meter lång uppenbarligen?

Jag vet inte hur jag skulle träffa någon på annat vis. De enda stället är väl gymmet och där känner jag mig inte bekväm att ragga.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 17:55:21 följande:

Varför det??

För att jag vet att det finns korta män med bra själv förtroende förutom Hitler och liknande män!!

Här är ngr till som inte gråter över sin längd som occkså är kända för annat!!

Tom Cruises längd: 170,18cm

Robin Williams längd: 170,18cm

Javier Bardems längd: 170,18cm

Robert Downey Jr.'s längd: 170,18cm

Ben Stillers längd: 172,72cm

Jeremy Renners längd: 172,72cm

Mark Wahlbergs längd: 172,72cm

Don Cheadles längd: 172,72cm

Jason Stathams längd: 175,26cm

Johnny Depps längd: 177,8cm

George Clooneys längd: 177,8cm

Tyvärr, så får inte många film stjärnor vara korta på vita duken. Särskilt inte om man ska spela en action hjälte.

Robert Downeyr är känd för att använda skoinlägg.

www.cheatsheet.com/entertainment/iron-man-star-robert-downy-jr-is-reportedly-notorious-for-wearing-high-heels-while-filming.html/
  • Anonym (Pelle)

Trots att Gweneth är längre Robert.

Här får han förmodligen stå på en låda.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (CL) skrev 2021-05-18 19:01:52 följande:

Hej Pelle.....å du kallar fortfarande kvinnor flodhästar ser jag.

Det finns många flodhästar här i världen. Men Gweneth är inte en av dom. Hon är ju ideal kvinnan.

Jag tror "Hen" syftar på att kvinnan känner sig som en flodhäst om mannen är kortare. Sen kvittar det om hon är smal som Gweneth.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Hipposaurus) skrev 2021-05-18 20:23:12 följande:

Du blandar ihop mig och Pelle. Det är jag som skriver om flodhästar.

Sådär ser ju de flesta kvinnor ut idag.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-18 20:42:33 följande:

Ja eller så filmar dom ibland från speciella vinklar läste jag så mannen - iaf många ggr ser längre ut än vad han är...

Men inte alltid - tror jag har sett filmer med bla Tom Cruise där han var kortare, men det kanske var från när han var yngre - jag är inte 100% säker...

Men tycker det är lite fel - varför inte låta dom se så långa  ut som dom är 

som med tex Danny Devito -som alltid spelar kort och tjock!!

Du kan ju börja med sko inlägg Pelle

Ja, precis.

Jag kan tycka att det ser manligt ut med korta killar som har längre tjejer. Kvinnorna ser ut som fotomodeller brevid när dom är längre.

Tyrian Lannister var ju bästa karaktären i hela GOT. Trots att han var kortast.

Nej, jag kommer aldrig att börja med skoinlägg. Så osäker är jag inte.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Kvinnoliv) skrev 2021-05-18 23:04:47 följande:

Jag kvinnor bantar ju inte direkt för mäns skull när man ser sig omkring.

Blekfeta fläskberg i tights som vaggar runt på gator och torg.

Kvinnor behöver väl inte män på samma sätt idag. De behöver heller inte anstränga sig för att finna någon.

Så många kvinnor skiter väl i att ta hand om sig själva. De behöver helt enkelt inte.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjockisar) skrev 2021-05-20 15:03:41 följande:

"Visst, vi har en trend med övervikt, men det är fortfarande männen som "leder" detta. "

Frågan är vilka som hade varit i ledning om män hade utsattas för samma omfattande bantningshets som kvinnor?

Vi hetsas ju istället till att bli större.

Bara se hur de kallar mig klenis, späd osv här på familjeliv för att jag inte är överviktig och väger 80 kg.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Biobonus) skrev 2021-05-20 20:08:23 följande:

Du har fel om att man måste vara överviktig om man väger 80 kg vid 173 cm. Kroppsbyggnad spelar roll. Kraftig benstomme är inte en myt. Maken är 173 och väger 78 kg, väldigt låg procent kroppsfett (har deffat). Han vill nu lägga på sig några kilo muskler. Gör han det kommer han ändå inte att se ut som någon gymkille. Han har kraftig benstomme, breda axlar, stor bröstkorg, kraftiga handleder, breda höfter, stort huvud, etc

Du, Pelle, har nog en helt annan kroppsbyggnad? Smala höfter, smala handleder, hattmått 56?

Ja , visst har man olika kroppsbyggnad.

Mina bröder hade roligt åt mina smala handleder när jag var liten. Mitt huvud är medium men smala höfter.

Jag låg som sagt på 60-62 upp till runt 30. Sen gick jag upp till idag 68 kg på 3 år när jag började gymma.

Min bror som är ett par cm kortare har alltid vägt typ 10 kg mer.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Elisabet) skrev 2021-05-24 22:19:18 följande:

Och du sa att min man MÅSTE vara fet om han väger 78-80 kg med 173 cm "bara" i längd... BMI räknar inte in om du är kvinna eller man, har tyngre benstomme/skelett, muskler osv..

En otränad osund person med kulmage som är det farligaste ur hälsosynpunkt på vikt att ha - kan ha ett normalt BMI??

Medans någon som är riktigt vältränad med större benstomme och/eller mer muskler tex - kan ha ett BMI som visar på att dom är överviktiga!!

Alltså BMI är bara ett skitmått!!

Jag har håller med dig. BMI tar inte hänsyn till muskelmassa, fettprocent eller vart fettet sitter. Det är riktigt dåligt mått.

Min bror har alltid varit bred och muskulös. Tränar ibland två ggr om dagen. Men han är nog överviktig enligt BMI skulle jag tro.

Jag tror det är det är vanligare bland män att vara överviktig pga mycket muskler än för kvinnor dock. Då kvinnor generellt har mindre muskelmassa och svårare att bygga.

Det är därför hälften av alla kvinnor är överviktiga trots normalt BMI.
Svar på tråden Ni korta män