Anonym (Ta fram popcornskålen) skrev 2021-05-18 13:49:54 följande:
Om jag skall vara helt ärlig tycker jag det är fruktansvärt sorgligt att du skall känna så. Som sagt jag förstår att det finns orsaker som gör att självförtroendet är sämre hos korta män. Jag tror det börjar tidigt. Jag tänker bara tillbaka till när man gick i högstadiet. Det var inte precis de långa pojkarna som blev knuffade på. De kortare killarna kunde i stort sett flyga fram i korridoren. Men det var knappast flickorna som puttade på. Utan det var killar, så kallade "vänner" som busade med varandra. Klart det sätter sina spår även om de korta pojkarna där och då skrattade och spelade med.
Däremot håller jag fast vid att du antagligen inte blir ratad enbart pga längd. I vissa fall är det antagligen så. Men i allt fler fall är det antagligen en kompnation av personlighet, intressen, självförtroende osv osv som gör att du väljs bort.
Mitt råd är att jobba med dig själv och ge inte upp. Kämpa på så får vi hoppas att drömtjejen dyker upp och att hon även finner dig intressant.
Kortare killar än jag hade det nog ändå tuffare. Jag vart aldrig mobbad för min längd eller något annat.
Det var först när jag började nätdejta jag upptäckte att kvinnor ratade korta killar. Tidigare hade jag aldrig tänkt att längd kunde vara så viktigt.
Nej, inte enbart. Har fått kontakt med en kvinna som är lika lång som mig nu.
Men mina förhoppningar är låga. Jag har inte alls haft något flyt med lika långa eller längre tjejer.
Jag misstänker och vet om att flera tjejer haft problem med att jag inte är längre.
Men sen finns det andra orsaker säkert också. Som kort måste man kompensera det och det gör väl inte jag riktigt.