Inlägg från: Anonym (Pelle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pelle)

Ni korta män

Anonym (Tjej) skrev 2021-05-12 23:24:23 följande:

Min man är kort för att vara man, han är nog typ 168. Han har aldrig haft problem att få tjejer. Jag är längre, hans exfru är nog 178 typ. Har ett gäng killkompisar som är korta, ingen är singel pga sin längd.

Det är inte längden som gör att vissa korta män inte får partners, det är att de har komplex, ser sig själv som offer och vill ha något att skylla på. Grymt osexigt.

Om man tror att verkligheten är som på Tinder eller liknande som någon skriver så är det ju tragiskt. Självklart skriver kvinnor beskrivning på någon sorts idealman där. Det innebär inte att de egenskaperna är det viktigaste om det klickar.

Men hade du haft ett helt smörgåsbord av män i alla längder och storlekar så hade du aldrig swipat höger på dig man eller hur ?

Du hade swipat på hunken som skrivit 190 cm i sin profil?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-12 23:30:34 följande:

För att det är jäkligt oviktigt för de allra flesta.

Inte direkt. 190+ ska dom vara.

• Anonym (Pelle)

Den här undersökningen talar sitt tydliga språk.

Redan vid 173 cm diskvalificeras han av 32 % av kvinnorna direkt. 30% anser att en man i denna längd får jobba mycket hårdare och ha andra kvaliteter som långa inte har.

Det alltså en extremt tuff marknad för korta män redan på 173 cm när 62% dissar honom.

Ju attraktivare kvinnorna är desto mer kräsen är hon.

• Anonym (Pelle)

Den här undersökningen talar sitt tydliga språk.

Redan vid 173 cm diskvalificeras han av 32 % av kvinnorna direkt. 30% anser att en man i denna längd får jobba mycket hårdare och ha andra kvaliteter som långa inte har.

Det alltså en extremt tuff marknad för korta män redan på 173 cm när 62% dissar honom.

Ju attraktivare kvinnorna är desto mer kräsen är hon.

www.familjeliv.se/forum/thread/70212711-kvinnor-viktighetsgrad-gallande-mans-kroppslangd

• Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 12:29:21 följande:

Och du tror inte att samma sak gäller för attraktiva män, att de också är kräsna?

Hur attraktiv tror du din attityd och syn på din längd är?

Jo, det är klart att dom är.

Särskilt om det har längden på sin sida.

Min längd är inget jag pratar om i dejting. Hade jag varit lång hade jag satt det i min profil dock. Då får man 2-3 ggr fler matcher.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 12:30:08 följande:

Tycker du en undersökning på FL är seriös?

Alla undersökningar om längd får ungefär samma resultat. Att det spelar stor roll för kvinnorna.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (A) skrev 2021-05-13 12:54:15 följande:

OK, då frågar jag så här, om nu det du skriver är sant, att kvinnor väljer bort korta män (under 1, 75 m), vad ska man göra åt det?

Vad ska en kort man göra för att hitta en partner?

Dom kan sänka sina krav. Gå på tjocka/feta/fula kvinnor som inga andra män vill ha.

Dejting är en summa av alla egenskaper. Som kort kan du kompensera genom att vara populär, kändis , rik osv.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Nap) skrev 2021-05-13 13:00:22 följande:

Man kan också tänka sig att korta personer bör undvika att föröka sig. Själv kommer ingen ärva min korta gener, vilket till viss del inte är självvalt visserligen.

Fast är alla korta i din släkt då ?

Min pappa är 184 cm. Så jag tror att om jag fick en kille skulle han lika gärna kunna bli bra mycket längre än mig.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-13 13:26:04 följande:

Det verkar ju inte bara vara din längd som är ett problem

Att jag har krav på en kvinna som kort ?
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 14:59:12 följande:

Välkommen till Kvinnolivs forum. För varje vecka du lyckas vara kvar på forumet med den attityden utan att få kontot spärrat får du en poäng.

5 poäng = 1 öl

Jo, precis. Kvinnor gillar inte när män förklarar hur dom fungerar. Även när statistiken talar sitt tydliga språk.

Det känns som att många kvinnor tror att verkligheten är som på film. Där alla har lika stor chans att träffa någon.
Svar på tråden Ni korta män