Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Ni korta män

Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 13:39:27 följande:

Jag anser att det här väger tyngre än några kvinnor i din bekantskapskrets:

Women want taller men more than men want shorter women

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0191886913000020

Så klart du gör, för då kan du ju fortsätta använda din offerkofta och gnälla på att kvinnor inte vill ha korta män...

Kan du svara på fråga vad korta män ska göra för att få ett förhållande?
  • Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 14:03:09 följande:

Demografin oroar. Det är inte bara arbetslösa unga män som har svårt att hitta någon att bilda familj med. Även i det motsatta hörnet av äktenskapsmarknaden växer en grupp ofrivilliga singlar: kvinnliga akademiker.

Kvinnor har i alla tider letat efter män med högre social status än de själva, i dag betyder det längre utbildning och högre lön. Men kvinnor är överrepresenterade i dagens och framtidens akademikerkullar. Många akademikermän gifter sig lika gärna med kvinnor utan högskoleutbildning, och de kan, i avsaknad av biologisk klocka, ta god tid på sig att hitta den rätta. Därför saknas det lämpliga makar till många heterosexuella kvinnor som efter avslutad universitetsutbildning längtar efter att gifta sig och få barn.

Den ofrivilliga ensamheten ökar. Alltfler kvinnor kommer skaffa barn på egen hand ? inte för att de föredrar det utan för att de inte hittat någon matchande barnafader. De som inte kan tänka sig den lösningen kommer helt enkelt aldrig få de barn de önskade sig.

Akademikerkvinnor riskerar bli barnlösa

Jag har läst ganska många artiklar på det här temat nu. Alla slutar i harm eller pessimism och defaitism. Var, undrar jag, var är normkritiken när man behöver den? Vad är det som säger att kvinnor måste springa omkring och leta efter högstatushanar? Vad ska vi med all välfärd, jämställdhet och individualism om vi ändå beter oss som honapor drivna av instinkter? Nej, natur och gener och hjärna och allt det där kan inte bara ignoreras. Men de slutsatser vi drar av den mänskliga historien, kan de möjligen omprövas en aning?

Om jag utifrån egen erfarenhet, väninnors berättelser, litteratur och populärkultur får gissa lite, skulle jag säga att för många akademikerkvinnor är faktiskt inte status och inkomst det avgörande, inte egentligen. Det är däremot pålitlig karaktär, kulturella intressen och förmågan att föra intressanta samtal. Jag kan här och nu avslöja att ett antal högskolepoäng och ett så kallat kvalificerat arbete inte är en garanti för något av detta.

Samtidigt finns det i föreställningen om unga, manliga icke-akademiker något vi kan kalla ?de låga förväntningarnas klassförakt?. Det som säger att elektriker, montörer, väktare, takläggare, butiksbiträden, svetsare och lastbilschaufförer självklart bara ägnar fritiden åt träning, sport, fest eller datorspel. Självklart ser de bara actionfilmer på Netflix, självklart åker de bara på själlös charter, självklart älskar de bilar och är helt ointresserade av storslagen natur.

Är det verkligen så? Och om det verkligen är så, måste det förbli så?

Klassförakt mot arbetarmän

De flesta män med arbetaryrken kan läsa flytande, och äger komponenterna till ett fungerande inre liv. De behöver inte helt plötsligt skaffa säsongsbiljett till Kungliga Operan och låtsas längta efter premiären av La traviata, men inget hindrar dem att emellanåt plocka upp en bok och läsa lite skönlitteratur. Kanske googla fram en recension, se vad någon annan har tyckt. Eller börja prenumerera på en dagstidning. Inget hindrar dem att välja bort Ibiza och åka till Rom i stället, eller till Köpenhamn och gå på ett museum innan öldrickandet inleds.

Akademikerkvinnor borde rannsaka sitt reflexmässiga parningsbeteende, och fler män med arbetaryrken kanske kunde pröva det kvinnor i alla tider har ägnat sig åt: att försöka göra sig lite mer intressanta. Jag ser bara fördelar med att vi börjar gifta oss lite mer kors och tvärs i det här samhället.

Och hur ska det ske, vem ska bestämma vem akademikerkvinnor ska para sig med? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 15:13:48 följande:
    Jo, precis. Kvinnor gillar inte när män förklarar hur dom fungerar. Även när statistiken talar sitt tydliga språk.

Det känns som att många kvinnor tror att verkligheten är som på film. Där alla har lika stor chans att träffa någon.
    Du och andra i denna tråd visar väldigt tydligt att ni inte förstår hur kvinnor fungerar. Men jag ju kontra med att jag vet hur du och andra kortväxta tänker, att ni alltid skyller på er längd, när det i själva verket är annat som brister. 

Om du tror att alla kvinnor är som i statistiken, så tror du fel. Du vet inte ens om att det är skillnad på  önskningar och krav.

Men fortsätt använda din offerkofta, du får väl vänta på att akademikerkvinnorna inser att ni är dom som de ska gifta  sig med. Ja, om de bantar förstår, du ska ju inte behöva ha en kvinna som har mer än 18 i BMI. Lycka till!
  • Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 15:45:14 följande:

Företräder du ALLA kvinnor? 

Var i undersökningen står det att ALLA kvinnor föredrar en lång man framför en kort? 

Allt är inte svart eller vitt.

Men det räcker ju inte för er, att vissa tycker det är OK med en kort man. Ni vill ju  att alla ska tycka det. Det är ju det som ni tjatar om hela tiden, att så många väljer bort er. 

Nöj dig med de som vill ha en kort man, så problemet löst. Alla ville inte ha mig, men det räckte att min man ville ha mig.  
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 15:49:16 följande:
    Jag känner till min egna brister, tack. Och jag har inga utmärkande egenskaper som skulle kompensera för min brist på längd.

Många skriver att det finns korta män som får massor med kvinnor. Det tvivlar jag inte på. Men de får jobba mer för det än långa och de har andra egenskaper som kvinnorna anser vara attraktiva.

Förövrigt så blir det lite lättare för mig att jag söker smala tjejer. Just pga att det är akademiker kvinnor generellt som är smala också. Lågutbildade har större andel överviktiga.

Så jag sätter krokben på mig själv. Men jag vill ju inte vara tillsammans med någon som inte attraherar mig heller ?
    Så  du vill inte jobba mer för det, du vill inte sänka dina egna krav på undervikt?
    Man behöver inga speciella egenskaper som kort, de korta jag känner är som vanliga män. Men du tycker kanske det är för mycket begärt av dig, att vara trevlig, ren, ha ett jobb osv. 

Nej, du vill inte vara tillsammans med någon som inte attraherar dig, då förstår du hur vissa  kvinnor känner för dig.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-13 16:08:31 följande:
    Jag har ett jobb är renlig, duschar varje dag, inga gula eller bruna rester i mina kalsonger.

Hon behöver inte vara underviktig. Men hon behöver vara smal.

Är det höga krav tycker du ?
    Nej, men å andra sidan, om du kunde acceptera en kvinna med ett normalt BMI, så har du fler att välja medan.

Så i ditt fall är det nog inte längden, utan att du är så snäv i din kravspecifikation. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-13 16:20:01 följande:

Om ni kvinnor tycker att män skall acceptera tjocka kvinnor kan väl kvinnor bjuda till från sitt håll och acceptera korta män.

Precis som på fester är det kvinnorna som bestämmer musiken och männen som får anpassa sig.

Män förväntas sitta i soffan och titta på kvinnans TV-serier men vägrar titta på mannens.

etc...  

Jag har inte sagt att man måste acceptera en tjock kvinna, man väljer själv vilka krav man vill ha. Men Pelle vill inte ha en normalviktig kvinna, han vill ha en på gränsen till undervikt. Klart att det blir svårt att hitta någon med så specifika krav. Men naturligtvis får han ha de kraven. Men han ska ju inte skylla det på sin längd.
  • Anonym (A)
    Anonym (urk) skrev 2021-05-16 14:18:16 följande:

En sak är säker efter att ha läst den här tråden. Jag kommer att undvika korta män i framtiden. Inte pga själva längden utan pga alla underliga idéer och offermentaliteten som verkar uppstå hos korta män. 

Den här tråden har dessutom troligtvis gett mig svaret på varför de män jag träffat som varit under 165 haft såna enorma mindervärdeskomplex med tillhörande stora behov av att hävda sig på olika mindre attraktiva sätt. 

Håller med  dig, de gör inte så bra reklam för sig själva, de kortväxta i denna tråd. En stor offerkofta har de på sig.

De anser sig veta mer om kvinnor än vad kvinnor själv vet om  sig själva, de vägrar se hur det ser ut i verkligheten utan hänger upp sig på diverse undersökningar om önskemål från kvinnor. Det finns väl undersökningar om hur män vill att en kvinna ska vara, och det är i så  fall bara en liten del kvinnor som uppfyller de kraven. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Steffe) skrev 2021-05-16 12:55:34 följande:
    Svårt att argumentera mot detta. Nu kommer damerna i tråden börja tjata om att just DE ser dessa förhållanden i verkligheten och därför stämmer inte denna undersökning.
    En anledning till att kvinnor inte vill dejta kortväxta män kan ju vara det som kommer fram i tråden här. Dvs de kortväxta männens inställning och offermentalitet när det gäller längden. Vem vill ha en man som Pelle, som så uppenbart har komplex för sin längd, samtidigt som han själv aldrig skulle dejta någon som inte är på gränsen till underviktig. 

Du finner det inte roande att just Pelle gnäller på kvinnors preferenser när han själv har så snäva preferenser?
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-16 16:39:57 följande:
    Men är det konstigt att ha preferenser om att tjejen ska vara smal och hålla på med träning?

Medan du har preferenser om att killen ska vara en muskelknutte med stor kuk ?

Jag tycker inte att jag ställer särskildt höga krav. Särskilt när alla kvinnor kan gå ner i vikt och träna. En liten kuk eller för kort längd kan du inte göra nåt åt?
    Du får ha vilka krav du vill. Men felet du gör, är att du verkar tycka att kvinnor ska  gå ner i vikt och träna för din skull. Varför då? 
Svar på tråden Ni korta män