Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Ni korta män

Anonym (Pelle) skrev 2021-05-16 18:04:57 följande:
    För hälsans skull. Vi har en fetma pandemi i bakgrunden av covid som ingen tycks bry sig om ...

Men ja det stör mig också att nästan alla är överviktiga på Tinder. Utbudet för mig blir försvinnande litet och de smala är det hett villebråd om...
    Finns många som har en hälsosam vikt, men du vill ju ha kvinnor på gränsen till undervikt (så ditt snack om hälsa klingar ju falskt...) så självklart är utbudet för dig litet. 

Nu är ju inte livet rättvist, så alla som inte ser ut som filmstjärnor får ju sänka sina krav, så är det för de flesta. 

Här kan du läsa vad kvinnor attraheras av

www.mabra.com/relationer/studie-det-attraheras-kvinnor-av-hos-man-och-hos-andra-kvinnor/6669585
  • Anonym (A)
    Anonym (Sammakrav) skrev 2021-05-17 08:54:16 följande:

Men det gäller inte korta män och eller män med liten kuk?

De kan sitta och ruttna tycker du?

Vilken konstig slutsats du drar. Ta av dig offerkoftan.

Man väljer sina egna preferenser, det gäller alla. Ibland har man preferenser som gör att utbudet är  litet, ibland har andra preferenser som gör att deras utbud är  litet. Självklart är vissa preferenser svårare/omöjliga att ändra på. Men det gäller alla, både män och kvinnor. Samtidigt är preferenser önskningar, och många gör avsteg från sina preferenser. De träffar någon som de blir kära i fast hen inte matchar önskemålen. 

Vad folk gör av sina liv är upp till dom. Vissa i tråden är övertygade om att det är deras längd som hindrar dom, ja då får dom ju tro det, och låta det vara. Men det är verkligen inte kvinnornas fel att de lever ett sämre liv.
  • Anonym (A)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-05-17 12:23:19 följande:
    Men säg att du har BMI 30 och det är typ 5% av alla män som tycker en så tjock kropp är attraktiv. Vi säger också för sakens skull att du aldrig kan ändra din vikt.

Skulle du inte tycka att det var svårt då att hitta en vettig man om nästan alla ratade dig för din vikt.

Lite samma situation har du för en kort man. Skillnaden här är att om du gick ner i normal vikt så skulle du få en kanske 70% som gillar din normala kropp. Mannen som är kort är helt fast med sin längd och får leva med 5% som vill ha honom...
    Fast det stämmer inte. Fler än 5% kan tänka sig och är de facto tillsammans med en kort man.

Så oddsen är mycket bättre än du tror. Ta av dig offerkoftan istället, så blir du kanske mer attraktiv.
  • Anonym (A)
    Anonym (Lång) skrev 2021-05-17 13:30:04 följande:
    Nu blev jag nyfiken... Var hittar du statistiken på att fler än 5% kan tänka sig vara ihop med en kort man? Och vad menar du med en kort man? Nån som är kortare än dom själva eller generellt nån som är under medellängd? För jag tvivlar på att 5% av kvinnor är ihop med en man som är kortare än dom själva. Känner inte till en enda kvinna i min umgängeskrets som har en man som är kortare än dom själva.
    En kort man enligt TS, dvs under 1,75.

Har ingen statistik, men jag lever i verkligheten, jag ser hur folk valt sina partners. Känner många som är korta som har partners.

Nu vet jag att verkligheten och vad andra skriver här i tråden inte biter på er som är övertygade om att korta killa inte har någon chans. Då får ni tro på det, inget jag bryr mig om. Man väljer själv hur man vill leva och tro på. Men skyll inte era åsikter och val på kvinnor. 
  • Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-17 13:37:52 följande:
    Ok, då får du visa mig statistik som styrker ditt påstående. Jag tror utifrån egna iakttagelser att det är högst 5% kvinnor som kan tänka sig en kortare man. 
    Jag skrev en kort man, inte en kortare man (dvs kortare än kvinnan). 

• Anonym (A)
    Anonym (Biologi) skrev 2021-05-17 13:48:41 följande:

"Men skyll inte era åsikter och val på kvinnor. "

Nu är det ju kvinnors vetenskapligt dokumenterade val av företrädesvis långa män som försvårar för korta män. Hade männen varit 190 cm som jag har de däremot inget att skylla på.

Kvinnors biologiskt betingade val av man utgör ett hinder för de män som har tillkortakommanden (om man skall vara lite fyndig) som de inte kan göra något åt såsom kroppslängd och penisstorlek. OM det är viktigt för kvinnan spelar det ingen roll hur självsäker, snäll, trevlig, omtänksam mannen är.

Män har INGA motsvarande krav som kvinnor inte kan göra något åt om de vill.

Försvårar?

Herregud, man väljer själv vem man vill bli tillsammans med. 

Visa gärna statistik som visar hur många korta män under 1,75 m som saknar partners. Inga länkar om vad kvinnor har som önskemål eller vilka preferenser de har. Utan statistik som visar hur det ser ut i verkligheten. IRL, inte på nätet eller dejtingsiter. 
  • Anonym (A)
    sextiotalist skrev 2021-05-17 16:21:54 följande:

Det spelar ingen roll egentligen att jag skriver detta.
    Sambon kommer från en släkt med korta personer (då även männen) ingen är över 175 cm. De är inte förmögna, ser bra ut, men sticker inte ut. De har aldrig haft problem med att få kvinnor. 
    Jag är rätt säker på varför, de bryr sig inte om att de är kortare än snittet. 

Men du förstår väl att du har fel, har du inte läst alla inlägg i tråden? Kvinnor väljer inte korta män, och männen i tråden vet det mycket bättre än både du och jag och alla andra kvinnor i tråden som sagt samma sak Flört

• Anonym (A)
    Anonym (Elefanten) skrev 2021-05-17 17:43:51 följande:

Om om 90% av alla kvinnor fördrar långa män så har jag som är 190 cm ett större utbud än min kompis som är 167 cm.

Sätt inte likhetstecken mellan föredra och att välja IRL.

Ja, många föredrar långa killar (som i att tycka det är snyggt, inte för att långa killar är bättre), men många väljer sedan korta killar. För att det är personligheten som spelar någon roll i det långa loppet...
  • Anonym (A)
    Anonym (Elefanten) skrev 2021-05-17 18:01:33 följande:

"För att det är personligheten som spelar någon roll i det långa loppet..."

Vilken trött gammal floskel...

Vadå, tror du på allvar att någon vill vara tillsammans med någon man inte gillar bara för att denne är lång?
  • Anonym (A)
    Anonym (Tjej) skrev 2021-05-17 18:13:16 följande:
    Så du känner ingen man som bryr sig om vad de ligger med? De vill inte ha en delaktig kåt partner som njuter och gillar vad hon gör. Det säger mer om dig och din bekantskapskrets
    Det räcker att mannen är lång, hans personlighet eller att han inte bryr sig om kvinnans njutning spelar ingen roll. Längden kompenserar för allt Flört
Svar på tråden Ni korta män