• Anonym (Viola)

Killen dricker bara saft?!

Dejtar just nu en kille som till min stora förvåning nästintill enbart dricker saft. Han kan dricka ett glas juice på morgonen, men annars är det ca 1,5 liter drickklar saft varje dag. Dock föredrar han sockerfri som fun light/zeroh men då är det ju sötningsmedel och färgämnen ändå.

Tänker att det inte kan vara nyttigt att dricka så mycket "skräp" dagligen. Har frågat varför han inte vill dricka rent kranvatten, men han gillar inte smaken säger han. Enstaka gånger har han dock druckit eget bubbelvatten eller loka för att han tycker att det maskerar smaken av vanligt vatten, men helst är det saften som gäller.

Känns lite som barnfasoner. Vad säger ni andra? Kan väl ändå inte vara nyttigt för kroppen?

• Svar på tråden Killen dricker bara saft?!
  • Anonym (VVV (Våga Vägra Vuxendryck))

Så gött! Jag som trodde att jag var den enda 40+:aren som inte drack kaffe... Här där jag bor har vi tidernas vatten, så det blir ett antal liter i veckan. Och mjölk till middag. Mjölk ger starka barn! Eller var det "ben"?

Att dissa någon för att de dricker saft är ju som att dissa någon för att de kör...ja, säg...Volvo? Väljer man frivilligt att dricka saft (eller köra Volvo för den delen), så får man ju stå sitt kast och ta eventuella konsekvenser. Att vara i en relation och agera gentemot partnern som om den vore ett oförståndigt barn, då skulle jag nog själv höra vissa varningsklockor ringa och fundera över om en riktig tjänst som avlönad dagisfröken vore ett bättre alternativ...

• 19Richie88
    Anonym (Viola) skrev 2021-05-17 01:10:13 följande:
    Killen i fråga är i 30 års åldern. Han säger sig ha druckit såhär så länge han kan minnas.
    Då är vi ju lika gamla.. och inget säkert, jag menar absolut inget konstigt.. eller missar jag något här (helt utan att läsa vare sig tidigare eller nu senare kommentarer!?)
  • Anonym (ÖP)

Fler kvinnor skulle behöva sluta bry sig om vad alla andra tycker så slapp ni sitta där på restaurang med en tråkig sallad och en mineralvatten.

• Anonym (Konstigt)

Jag tycker också att det är konstigt att bara dricka saft. Själv dricker jag i stort sett endast vatten. Tycker det är äckligt med den där söt-sura smaken som finns i saft. Läsk har jag inte druckit på många år. Jag äter gärna godis så är ingen sockermotståndare. Tycker bara att det är onödigt att bälga i sig så mycket saft.

Min sambo dricker endast fun light och lightläsk och jag tycker det är hemskt. Det blir ett okynnes drickande också. Bara för att det är gott så bälgar han i sig flera liter om dagen. Jag mår illa när jag tänker på allt sötningsmedel. Det bara kan inte vara nyttigt.

Det värsta är att han släpar hem läsk o saft till vår dotter också. Dessutom tjatar han på henne att dricka det. Jag blir galen och har så klart sagt till. Det tråkiga är att hon egentligen tycker om att dricka vatten men nu har han helt förstört det med sitt tjatande om att dricka läsk. Gah!

Jag fattar att vi alla är olika och att vissa inte gillar vatten men jag tycker ändå att det är äckligt att bälga i sig så där mycket sötningsmedel och tillsatser när vi har ett så utmärkt dricksvatten i kranen.

• Elis73

Jag dricker också väldigt mycket funlight, men har aldrig funderat på att jag är konstig. Förrän nu Jag dricker vatten när jag tränar eller är väldigt törstig, men avskyr att dricka vatten till mat. Till mat vill jag ha saft, dricka, öl eller vin. Skulle hellre äta utan att dricka till, än att ta vatten till maten.

Annars äter jag väldigt nyttigt, har en hög utbildning, bra jobb och normalt socialt umgänge. Att min omgivning skulle förfasas över att jag dricker saft bjuder jag på. I min värld är det mer konstigt att navelskåda andra människor och dra generella slutsatser efter specifika detaljer.....

• Anonym (Vatten)

Bortsett från alkoholhaltiga drycker så dricker jag nästan uteslutande bara kranvatten (man 34år), tycker vatten är bland det godaste som finns.

Hade en tidigare kollega som inte drack vatten, utan det var saft, mjölk och dricka. Tyckte det var ett märkligt beteende men verkar helt klart vara vanligare än man tror.

• Anonym (A)
    Anonym (ÖP) skrev 2021-05-17 19:37:35 följande:
    Fler kvinnor skulle behöva sluta bry sig om vad alla andra tycker så slapp ni sitta där på restaurang med en tråkig sallad och en mineralvatten.
    Sant
  • backen15

Hade ju hellre sett att han dricker vanlig saft istället, det är absolut inte nyttigare med fun light/zero..

• Bastardised
    Steven01 skrev 2021-05-16 09:36:02 följande:
    Riktiga män dricker och äter vad dom vill och är inte som du beroende av att bli godkända av sin omgivning.

Vilken saftsort är din favorit, pojk?

• Anonym (J)

Betydligt mindre onyttigt än öl...

• Bastardised
    Anonym (ddd) skrev 2021-05-16 06:40:06 följande:
    Men nu drar du väl lite höga växlar ändå. TS har skrivit om EN sak killen gör. I övrigt vet vi inte ett smack om hur han är. 

TS, om du tycker saftdrickandet är konstigt så försök bjuda honom på annat när ni ses? Om han inte vill ha rent vatten (ja det kan ju tyckas konstigt men det finns faktiskt folk som tycker att vatten smakar "konstigt" - dvs inget, det är ju en (o)vana de fått för sig, så får du väl erbjuda mjölk, cider etc. Han dricker ju juice skriva du så uppenbarligen kan han dricka annat. Han gillar väl saften mer bara (inte så konstigt när det smakar sött). 
    Men du kan ju fråga vad han dricker på fest tex, eller om han ska grilla med polarna. 
    Sedan kan han säker dricka vatten om inget annat finns, annars törstar man ju till slut ihjäl. 

Män står man inte vid slasken och blandar BOB:s blandsaft som om man vore på ett barnkalas. 

• 19Richie88
    Bastardised skrev 2021-05-21 22:00:27 följande:

Män står man inte vid slasken och blandar BOB:s blandsaft som om man vore på ett barnkalas. 

BOB:s blandsaft" ..Is the shit! Haha. Gott,
    Riktigt kallt vatten,, och om saften är blandad med hög- precision ..så är det fan underskattat gott istället för att ta en fesljummen smuggelöl på en Lördagkväll vet ja.
Svar på tråden Killen dricker bara saft?!