• EpicF

Vabb

Anonym (Myran) skrev 2021-05-18 08:26:24 följande:

Jo jag fyller ju i att jag skulle jobbat 14h och att jag vabbar 14 timmar tex men får ändå bara 30%. Har pratat med dom och fått svaret att max ersättning per dag är 1066kr oavsett hur många timmar jag jobbar men blir ju som om jag jobbar två arbetspass på 1 dag(sett till antal timmar, har inte avdrag för rast då vi inte har någon rast utan bara måltidsuppehåll, att vi äter när vi har tid och kan behöva åka mitt i maten och få fortsätta att äta upp senare vid tillfälle)

Fast om max ersättningen är 1066kr per dag så kan du inte gör något åt att du jobbar flera timmar. Du får dela VAB på två dagar.
  • EpicF
    Anonym (Myran) skrev 2021-05-18 09:42:13 följande:

Men jag kan ju inte dela vabben på två dagar iallafall inte när jag jobbar dagtid(som var sist när jag vabba) för var bara borta på tisdagen och sen ledig onsdag så kollar dom det så kommer jag ju ha sökt vabb på ledig dag.

Men jobbar du under två dygn? Alltså att timmarna överskrider två dygn? För då kan du dela upp VAB på två dagar.
  • EpicF
    Anonym (Myran) skrev 2021-05-18 09:42:13 följande:

Men jag kan ju inte dela vabben på två dagar iallafall inte när jag jobbar dagtid(som var sist när jag vabba) för var bara borta på tisdagen och sen ledig onsdag så kollar dom det så kommer jag ju ha sökt vabb på ledig dag.

Då finns det inget du kan göra.
  • EpicF
    Egon den stora skrev 2021-05-18 14:41:40 följande:

Man blir inte polisanmäld för att ha gjort fel en gång.

Finns det något statligt system som är flexibelt? Ingen blir ju lurad.

Den risken finns faktiskt tyvärr.
Svar på tråden Vabb