• Anonym (Förvirrad)

    Sambon vill inte ha sex men gnäller ändå

    Jag (kvinna) har en sambo (man) vars sexlust minskat drastiskt sedan vi flyttade ihop. Vi har nu helt slutat ha sex och han gnäller för att vi inte har sex trots att det är han som nekar mig. Han runkar dagligen när jag inte är hemma; även när jag är hemma, då runkar han med låst dörr istället. Jag har påpekat säkert tusen gånger att det inte är bra att fastna i porr så då man blir porrskadad och tillslut tappar man lusten till sex och en partner eftersom det är så bekvämt och går fort med handen. Bristen på sex leder till att jag känner mig oattraktiv och nu börjar jag också tappa lusten eftersom jag blir ledsen över att det är så bekvämt för honom att sitta och titta på andra kvinnor som blir påsatta på internet men att han inte ens 'orkar' röra mig. 


    Jag suger ofta av honom, flera gånger i veckan och erbjuder mig nästan dagligen eftersom jag hoppats på att han skulle få upp lusten med mig, men nä, det har inte alls fungerat. Han får utlösning och är sedan nöjd, ibland smeker han över min kropp lite med handflatan när jag utför oralsex på honom och då blir jag upphetsad, men det slutar såklart när han får utlösning.


    Jag kan inte onanera när han är hemma eftersom jag blir stressad av att jag inte är helt ensam, och när jag är ensam blir jag lätt distraherad och har svårt att bli våt. Jag blir illamående av porr, var nästan beroende av det som barn och ung tonåring eftersom jag exponerades för det redan i lågstadieåldern som tyvärr är vanligt idag också, och det har resulterat i att jag känner ångest och skuld om jag skulle kolla på det, så jag undviker det. Tyvärr har det också satt sig i att jag inte kan onanera för jag får sån ångest över det, men jag försöker ibland med leksaker, men blir fort uttråkad och det resulterar i att jag kan gå månader utan en enda orgasm. 


    Såklart är detta frustrerande, och jag förväntar mig inte att min partner ska ge mig njutning om han inte vill, men han har inte ens en gång erbjudit sig att röra mig eller gå ner på mig så som jag gör nästan dagligen på honom, och när jag tar mod till mig och ber om det så blir han obekväm och säger att han inte orkar eller att han kan göra det 'senare', vilket betyder nej.

    När jag frågar honom om vi inte kan ha sex eller jag försöker få honom upphetsad så får jag nobben direkt, särskilt då eftersom 'jag har ju redan kommit så jag har inte lust'. Oavsett vilken tid på dygnet jag frågar så är det fel tid, och jag skäms och känner mig så oattraktiv. 


    Vad som gör mig förvirrad är att han gnäller både oss emellan och tydligen hos sin psykolog också att vi inte har sex och att jag inte vill ha sex, men det är han som totalvägrat i månader om det inte varit för några enstaka gånger med snabbt in-och-ut med syfte att han ska få utlösning så fort som möjligt. 


    Han var inte såhär innan vi flyttade ihop, och även i början när vi flyttat ihop. Då kunde vi ha sex med förspel, passion och jag kände mig uppskattad och älskad. Vi bråkade mycket mindre än vi gör nu också; många av våra bråk är på grund av att jag känner mig utnyttjad när han ber om avsugningar när jag inte får något alls i gengäld, och att jag blir avundsjuk på honom som får njuta och komma.


    Det har gått så långt nu att jag fått sån ångest kring sex att jag utvecklat smärta i underlivet på grund av att jag spänner mig av stress och oro, så nu kan jag inte ens njuta av att föra in något, och inte ens njuta av de få gånger han planlöst legat med mig. Jag går självklart till läkare för detta, och det är tydligen en lång jävla process att bli normal igen i underlivet, och detta gör såklart att han desto mindre vill röra mig.


     


    Vad ska jag göra? Är jag för på honom vad gäller sex? Är jag en dålig partner? Bör jag uppsöka psykolog? Jag undrar om jag är sjuk i huvudet eller om det verkligen är så att han inte tänder på mig längre, eller om han är så bekväm i att vara porrskadad.


     


    Om någon har liknande erfarenheter får ni jättegärna dela med er, jag önskar mig inte vara ensam i detta. Det känns pinsamt att det ska vara såhär i en relation; sex är jätteviktigt för många människor och min sambo brukade säga att det var viktigt i en relation, men jag vet inte vad som hände? För mig är det inte världens viktigaste sak, men det är absolut viktigt att försöka ha ett sexliv som fungerar för båda. Absolut att onanera om den andra inte vill, men att onanera istället för sex och sen gnälla om det? Det går liksom över huvudet på en. 

  • Svar på tråden Sambon vill inte ha sex men gnäller ändå
  • Anonym (Teddy)

    Jag blir oerhört förvirrad av vad du skriver. Vad är sex enligt dig? Är inte avsugningar sex? Du ger alltså din sambo sex (alltså oralsex) nästan varje dag och sen blir du förvånad att han inte vill ha mer sex? Sluta med avsugningarna då. Han hinner väl aldrig bli sugen. Kräv sex som ger njutning åt er båda annars blir det inget oralsex åt honom. Det kan väl inte vara så svårt för dig att förstå.

  • Anonym (&&&)

    Sluta med avsugningarna. Be om att få bli slickad varje dag, ge inget tillbaka för det. Tillslut kommer han, om du aldrig ger avsugning eller liknande vilja att ha sex eller så kommer han spricka.

  • Anonym (Snus)

    Jag tycker det låter otroligt jobbigt att ha det som du ts!

    Innan jag träffade min man hade jag en relation med ett ex som jag tänkte på när jag läste om din situation. Fast jag slutade erbjuda avsugningar.

    Jag tror verkligen att du måste sätta dig själv framför sambon! Du är värd att känna dig åtrådd och älskad i din relation!

    Jag är gravid i v. 31, vätskefylld, otymplig och det är inte direkt som att random män vardagsflirtar med mig när jag ser ut såhär. Men min man tycker att jag är sexigast på planeten. Jag behöver bara titta på honom med lurig blick för att han ska bli helt till sig o slita in mig i sovrummet. Vi har varit gifta i 6 år, o har redan 2 barn så det är inte som att det bara är nyförälskelse som gör att vi har sex dagligen, utan att båda värdesätter vardagspassion och mår bättre av att ha ett aktivt sexliv. Jag tycker att det är så det ska va! Att du förtjänar det samma. En partner som vill ta varje möjlighet till sex för att stärka relationen, inte en som bara har fokus på sin egen njutning. Du borde helt enkelt fly och försöka hitta någon du funkar bättre sexuellt med. Sex är viktigt.

  • Anonym (Sätt gränser)

    Men varför suger du av honom utan att få något tillbaka? Sluta med det, säg att du gärna har sex med fokus på bådas njutning men att du är klar med att vara ett runkhål åt honom.

    Och när han klagar på att ni inte har sex, säg åt honom att han får börja jobba för att faktiskt ha det innan han gäller på dig om det.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (&&&) skrev 2021-05-22 04:58:55 följande:

    Sluta med avsugningarna. Be om att få bli slickad varje dag, ge inget tillbaka för det. Tillslut kommer han, om du aldrig ger avsugning eller liknande vilja att ha sex eller så kommer han spricka.


    Haha tror du verkligen på det där själv? En man som inte får sex eller avsugningar spricker inte, och det är inte alls nån garanti för att han försöker få mer sex med ts. Antagligen kommer han gnälla ännu mer eller så kommer han börja runka mer på egen hand, eller så kanske han är otrogen efter en längre tid, det finns alla möjliga varianter. Men det är som sagt ingen garanti att han vill ha sex med ts för det. Dessutom, att hålla på med manipulation eller kräva sexuella tjänster är bara sjukt.
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Teddy) skrev 2021-05-22 03:31:06 följande:

    Jag blir oerhört förvirrad av vad du skriver. Vad är sex enligt dig? Är inte avsugningar sex? Du ger alltså din sambo sex (alltså oralsex) nästan varje dag och sen blir du förvånad att han inte vill ha mer sex? Sluta med avsugningarna då. Han hinner väl aldrig bli sugen. Kräv sex som ger njutning åt er båda annars blir det inget oralsex åt honom. Det kan väl inte vara så svårt för dig att förstå.


    Om jag inte suger av honom så runkar han så det blir ju inget gemensamt oavsett?
  • Anonym (Förvirrad)
    Anonym (&&&) skrev 2021-05-22 04:58:55 följande:

    Sluta med avsugningarna. Be om att få bli slickad varje dag, ge inget tillbaka för det. Tillslut kommer han, om du aldrig ger avsugning eller liknande vilja att ha sex eller så kommer han spricka.


    Fast han vägrar ju när jag ber om att bli slickad.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-05-22 12:10:51 följande:
    Om jag inte suger av honom så runkar han så det blir ju inget gemensamt oavsett?
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-05-22 12:11:41 följande:
    Fast han vägrar ju när jag ber om att bli slickad.

    Du måste skilja på päron och apelsiner här. Avsugningar är en sak, du har rätt att säga nej om du inte vill det. Att bli slickad är en annan sak, han har rätt att säga nej till det också. Om han runkar så är det upp till honom. Om ni ska försöka ha ett gemensamt sexliv verkar det inte bättre än att ni måste gå i terapi så att ni kan börja kommunicera på ett vuxet sätt, istället för att han skuldbelägger dig.
  • Vila365

    Sug honom inte till han kommer? Sug lite, sätt dig på hans ansikte låt honom jobba lite, sen glider du ner och rider?

    Sex föder sex, så ju mer ni knullar, desto mer kommer ni (han i detta fall) vilja knulla..

  • Tecum
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-05-22 12:10:51 följande:
    Om jag inte suger av honom så runkar han så det blir ju inget gemensamt oavsett?
    Precis, du gör alltså inget fel som försöker få den närhet du kan. Att spela svår hjälper honom bara att slippa ha sex med dig.
    Svårt läge, har du någon teori om varför han förändrat sig så?. Porr har han förmodligen alltid tittat på så det är knappast skälet. I mina öron låter det som att han tappat attraktionen till DIG, inte lusten, för då hade han inte runkat så mycket. Har du svårt att få orgasm så han känner prestationsångest? Ni bråkar mycket, har något annat förändrats, jobb, ekonomi, hälsa? Att bara strunta i din njutning är mycket illavarslande och tyder på att något hänt med honom.
    Har inget bra råd annat än terapi och kommunikation, grundproblemet verkar ligga i själva förhållandet snarare än i sexlivet. Det positiva är att hans sexlust finns kvar, om än inte till dig. Det borde inte vara omöjligt att få till en förbättring. Men om inget händer bör du fundera på separation, livet är för kort för att levas utan sex.
Svar på tråden Sambon vill inte ha sex men gnäller ändå