Inlägg från: Anonym (Flyttar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Flyttar)

    Flytta med nybildad familj

    Hej,

    Jag har tre barn med mitt ex på snart 10, 16 och 17 år. Även två bonusbarn snart 14 och 17.

    De har bott hos oss varannan vecka.

    Min man och jag har sedan fått två gemensamma barn, nu på 3 år och 9 månader.

    Av olika anledningar har det varit en lång och jobbig tid senaste åren och tre av barnen som bor varannan vecka har olika diagnoser. Vi har stöttat och gjort allt för alla.

    Plötsligt ville ändå min son på snart 17 och min mans dotter på snart 14 bara bo hos sina andra föräldrar. Vi accepterade det. Det är dem utan diagnos.

    Efter det kommer de ibland men hör sällan av sig.

    De kände sig inte nog sedda kan man säga kort och gott.

    Vår 3 åring är orolig och tycker det är jobbigt sedan syskonen plötsligt "försvann " och en del andra kommer varannan vecka.

    Nu till poängen, vi kommer flytta med våra små barn, 100 mil norrut.

    Våra ex kommer bli galna. Vi har en advokat som hjälper oss. Men vi mår inte bra och måste bryta detta.

    Har någon gjort liknande resa?

    Det innebär att vi inte kan träffa våra barn med exen lika ofta. Jag vill ha med min 10 åring men exet kommer sätta stopp bara för att jävlas med mig.

    /S

  • Svar på tråden Flytta med nybildad familj
  • Anonym (Flyttar)

    1 h med flyg och barnen kommer komma så ofta det går.

    Mitt ex en icke närvarande pappa. Jag har gjort ALLT för barnen i alla år.

    För att vara en fortsatt bra mamma till alla mina fem barn är detta nödvändigt.

    Typiskt att det blir massa påhopp direkt här....

  • Anonym (Flyttar)

    Och barnen mår INTE bra av varannan vecka längre...

  • Anonym (Flyttar)

    Ja, det blir som för långt att skriva....för att få med allt på ett korrekt sätt.

    Men utmattnigar i botten, vi har SLITIT för alla barn men främst de med diagnoser medan exen "chillat" och höjt de utan diagnoser (som plötsligt valt att bo där).

    Vi vill ju ta med alla barn men det går inte just nu.

    Mina yngsta är också mina barn och att se hur dåligt min 3 åring mår av detta är illa!!!

    Vi har gjort ALLT för hela familjen. Och kommer fortsätta göra allt men på distans eller flyga mellan.

  • Anonym (Flyttar)

    Men just nu är vi inte bra och starka föräldrar.

    Våra tonåringar med diagnoser (högfungerande autism) förstår oss och behöver bo på ett ställe.

    Min 17 åriga son har redan valt bort mig och detta trots att jag gjort ALLT för honom hela hans liv. Jag som vabbade, jag som var med honom på sjukhus, skolan, köpt kläder osv...men hans manipulerande pappa (narcesist) har nu "hjärntvättat honom"... för hans pappa har på ett halvår INTE stöttat honom i att åka till sin mamma. Och jag har inte gjort honom något...

    Diagnoser ja, allt kommer från våra ex.

    Våra gemensamma barn har ingenting....

    Min 10 åring vill jag rädda för vi har gjort ALLT för henne medan pappan gör inte mer än husrum, mat och kläder typ. Lämnar henne försent på skolan och tvättar inte håret OSV. Hon kommer vilja komma med mig. Och jag hoppas hennes pappa släpper henne.

    Kan inte få med allt...men klart jag våndas men vi måste bryta detta och se till att må bra själva för att kunna vara bra föräldrar.

  • Anonym (Flyttar)

    Men just nu är vi inte bra och starka föräldrar.

    Våra tonåringar med diagnoser (högfungerande autism) förstår oss och behöver bo på ett ställe.

    Min 17 åriga son har redan valt bort mig och detta trots att jag gjort ALLT för honom hela hans liv. Jag som vabbade, jag som var med honom på sjukhus, skolan, köpt kläder osv...men hans manipulerande pappa (narcesist) har nu "hjärntvättat honom"... för hans pappa har på ett halvår INTE stöttat honom i att åka till sin mamma. Och jag har inte gjort honom något...

    Diagnoser ja, allt kommer från våra ex.

    Våra gemensamma barn har ingenting....

    Min 10 åring vill jag rädda för vi har gjort ALLT för henne medan pappan gör inte mer än husrum, mat och kläder typ. Lämnar henne försent på skolan och tvättar inte håret OSV. Hon kommer vilja komma med mig. Och jag hoppas hennes pappa släpper henne.

    Kan inte få med allt...men klart jag våndas men vi måste bryta detta och se till att må bra själva för att kunna vara bra föräldrar.

  • Anonym (Flyttar)

    Så ONÖDIGT när ni skriver att "varför skaffade ni gemensamma barn när ni har barn med diagnoser "...

    Mötte stora kärleken och innan levt ett hemskt liv med exet..

    Och vi ville få barn ihop och då utan diagnoser...vilket vi fick!

  • Anonym (Flyttar)

    Ok...

    Ni gör allt för att inte förstå...

    Detta är min mans hemort.

    Alla barnen älskar att vara där. Vi hade ett annat hus tidigare där som sommarställe.

    Nya huset är STORT och precis vid havet. På landet.

    Nu bor vi i en storstad och inte råd med större...

    Men det är så många olika saker som påverkar...

    Jag är dålig på att skriva ner det här...

    Och jo våra barn vet om detta.

    Vi har pratat med exen tidigare men då blev det ramaskri.

    Därför kontakt med advokat för att veta våra rättigheter.

    Går inte att diskutera saker med exet...

    På detta nya ställe kan jag hjälpa barnen mycket mer och får en helt annan ekonomi...

  • Anonym (Flyttar)

    Och jo, jag ser på min 9 månaders att hon inte har diagnos. Har barn själv och jobbar med barn med diagnoser...sånt syns tidigt...

    Och min man och jag har ingen diagnos.

    Våra ex har (men inte på papper,).

    Så det har ärvts därifrån..

  • Anonym (Flyttar)

    Jo, vi har rätt att flytta.

  • Anonym (Flyttar)

    Har en och samma pappa till mina tre barn.

  • Anonym (Flyttar)

    Självklart betalar vi underhåll. Det gör jag redan för sonen som flyttat.

  • Anonym (Flyttar)
    Anonym (CH) skrev 2021-05-26 11:45:11 följande:

    Okej men du har inte tänkt på att ni blir skyldiga till att betala underhåll?

    Du svarar fortfarande inte på huruvida ni har sökt hjälp eller på frågan om varför ni måste flytta i detta nu?


    Har skrivit att vi ska betala underhåll.

    Vi behöver inte söka hjälp. Min man och jag har det jättebra ihop som par och som föräldrar till våra små.

    Men att fortsätta med att bo såhär med barn och bonusbarn osv håller inte.

    Detta gör vi för allas skull. Ingen som mått så bra i situationen.

    Där uppe får vi ett lugn och kan stötta alla mycket bättre. Många lov och de flyger upp på helger (1 h m flyg).
  • Anonym (Flyttar)
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-26 11:39:12 följande:

    På riktigt? Min son fick autismdiagnos när han var 9. Min fru när hon var över 30. Du kan inte se om en bebis har asperger.


    Så kan det vara men jag ser. Har stor erfarenhet med två döttrar med autism. Och när de var små såg jag inte då men nu med all kunskap så skulle jag sett....
  • Anonym (Flyttar)

    Oj oj oj,

    Otroligt att ni skriver så avskyvärda saker till någon ni inte känner.

    Ångrar djupt att jag skrev här.

  • Anonym (Flyttar)

    Min 15 åriga dotter och jag är så tajta och hon tycker på riktigt detta är en bra idee och är lättad att slippa bo varannan v... Hon kommer komma så ofta hon kan och jag kommer åka ner, vi kommer få MER kvalitetstid än vad vi haft på länge. Och hon säger det hon tycker.

    Min 10 åring kommer kriga för att komma till mig! Jag kommer kriga, för det är mammas tjej!

    Ändå jag och hennes bonuspappa som gjort allt i alla år för henne.

    Inte anmält hennes pappa för det gör mer skada när det inte handlar om misshandel. Soc har viktigare saker att göra.

    Återkommer i framtiden och berättar hur allt gick.

  • Anonym (Flyttar)
    Fiona M skrev 2021-05-26 23:15:46 följande:

    Du och dottern är så tajta, men hon vill hellre bo hos den jättedåliga pappan?

    Hur får du ihop det här i ditt eget huvud?


    Han är inte "jättedålig ".
  • Anonym (Flyttar)

    Ni vill inte förstå så jag vet inte om jag ska ta mig tid att skriva mer.

    Har fullt upp här med mina barn så ska inte fortsätta lägga tid på er okända människor när ni inte vill sätta er in i min situation.

    Alla mina vänner jag pratat med tycker detta är en superbra plan för hela familjen!

    Underskatta inte människor för att de har diagnos, de är inte dum i huvudet och "sköra" och det handlar inte om att jag lämnar mina barn.

    Min 15 åring med högfungerande autism är smart och mer klok än andra. Hon kommer komma så ofta hon kan och på veckodagarna skönt att bo på samma ställe.

    Vi gör detta för alla barn och vi får så mycket mer livskvalitet på landet än här i storstan.

    Menar inte att "kriga " som att "bråka ", jag ska kämpa för min 10 åring och lyssna in henne.

    Pratar aldrig skit om hennes pappa, han är ok men missar detaljer som att stötta henne som hon behöver. Hon har samtidigt STORA behov och kommer må bättre av att bo på ett ställe.

    Tror jag inte lägger ner mer energi här nu, ska fokusera på familjen. Ni känner mig ändå inte och skriver sjukt elaka saker. Kände ni mig skulle ni aldrig sagt så...då hade ni förstått situationen bättre.

    Var en miss att skriva här.

    Mina fem barn betyder ALLT för mig och kommer se till att alla har det bra.

  • Anonym (Flyttar)

    Jag har förmodligen skrivit otydlig men jag har ALDRIG skrivit att jag ska överge mina barn! Att flytta behöver inte betyda att man överger.

    Jag hör på min 15 åring (snart 16) att det ska bli skönt att bo på ett ställe och det handlar INTE om att hon inte trivts hos mig. Hon mår INTE dåligt av detta beslut.

    Och om det händer något så får hon komma upp till oss och bo där.

    Jag lägger inte skuld på min 17 åriga son för att han vill bo hos sin pappa men jag tycker det är DÅLIGT att han knappt hört av sig på ett halvår... För det har inte hänt något.

    På lördag ska vi fika... Jag har is i magen och förstår att han är tonåring och malts ner av sin far...I hur man ska tänka...

    Men återigen mitt ex är inte en dålig pappa men hane narcesist...och om någon vet vad det är så förstår ni.

    Jag ser att min tio åring kommer få det bättre, hon mår inte bra av att byta veckor.

    Ja ja, mina vänner tycker vi gör helt rätt, men jag förklarar nog dåligt för er. Ni känner mig inte och utgår från att jag är en mamma som är dålig osv.

    Fattar inte ens att jag läser det ni skriver.

    Mina äldsta MÅR INTE DÅLIGT av detta och deras pappa och jag har genom tiden haft bra kontakt då jag spelat med och hållt med. Men jag kan inte spela efter hans pipa hela livet.

    Mina yngsta , är dem inte värda att se till, jag bryr mig om dem också.

    Ja ja, ni får väl fortsätta att hacka på mig och skriva vilken dålig mamma jag är om det ger er glädje.

    Helt sjukt!!

  • Anonym (Flyttar)
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-27 22:11:07 följande:

    Du är faktiskt en dålig och egoistisk förälder. Varför har ni inte löst att barnet får bo på ett ställe när hon mår dåligt av växelvist? Det skulle ni ha löst utan att flytta.


    Hon har inte mått dåligt av det men nu när det blir en öppning att slippa bo varannan vecka så tycker hon det ska bli skönt.
Svar på tråden Flytta med nybildad familj