Inlägg från: Anonym (hekol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hekol)

    Träna med smink? Varför?

    Jagäterkeso skrev 2021-05-30 19:08:16 följande:

    Där jag tränar finns det ett antal rejält vältränade gymtjejer som ser alldeles uppiffade ut när de kommer till gymmet. Med rejält med smink, men när de tränar hårt (vilket de gör) och svettas så rinner sminket nerför ansiktet, ser mer ut som "corpsepaint" än smink där det är alldeles svart runt ögonen och stora delar av sminket sitter på sportbh:n eller försvunnit ner i den.

    Är väl en sak att piffa till sig och träna lite lätt, men att piffa till sig och köra stenhårt och tungt i två timmar och då se ut som nån slags HBOs The Walking Dead- statist i ansiktet efteråt verkar lite onödigt.

    Att det blir så någon gång av misstag kan ju vara hänt, men det här är damer som går till gymmet varenda dag.

    Är det här bara en lokal trend eller något slags nytt mode där man skall fixa till sig så fint man kan för att sedan svettas så att det ser ut som corpsepaint? En slags träningstrend med före och efterbild? 


    Jag går direkt till träningen från jobbet, så är jag sminkad på jobbet så är jag sminkad på träningen. Inget konstigt eller nåt som jag ens skulle reflektera över. Jag piffar mig inte för att träna, men jag av-piffar mig inte heller. 
  • Anonym (hekol)
    Jagäterkeso skrev 2021-05-30 22:30:15 följande:
    Jo så kan det vara. Men då borde de väl samtidigt vara obekväma med att hälften av sminket har svettats ner i sportbhn och resten sitter i strimmiga fläckar i ansiktet.
    Det kanske är obekvämt, eller så bryr man sig bara inte. Det känns ju inte att sminket blandats med svetten, det bara syns och man behöver ju inte kolla sig i spegeln hela tiden. 
Svar på tråden Träna med smink? Varför?