• fallmancarro

    IVF med lägre AMH

    Jag är 33 år och har ett längre AMH som just nu är 0,39, har gjort 5 hormonstimuleringar, varav 3 ivfer. Har gjort detta på Livio i Falun. Har gjort både långa och korta protokollet. Fått ut 4-8 ägg. Varav ca 3,4st blivit befruktade. En gång satt vi tillbaka en 3 dagars odling och en gång fick vi en blastocyst.Aldrig fått något till frysen. Sista gången va de tyvärr ingen som klarade odlingen så blev ej någon återföring. Även provat intralipid. Efter flertal misslyckade ivfer så rek läkaren oss att gå vidare med äggdonation.

    Vi står nu i kö för detta.

    Men vill så gärna fortfarande tro att vi kan lyckas med mina ägg. Vill göra ett sista försök. Kanske någon annan klinik som tänker på något annst vis lr ser någon annan behandling alternativ, som inte bara stirrar sig blind på amh värdet.

    Skulle vilja göra mer utredningar o kontroller på om man kan hitta något annat avvikande som kanske bidrar, kanske göra en hysteroskopi? Är det någon som har någon solskenshistoria att berätta som haft ett lägre amh som lyckats med ivf lr naturligt? Någon som har någon klinik att rek i Sverige lr i närheten?

  • Svar på tråden IVF med lägre AMH
  • Bingöl
    fallmancarro skrev 2021-06-02 14:31:07 följande:

    Jag är 33 år och har ett längre AMH som just nu är 0,39, har gjort 5 hormonstimuleringar, varav 3 ivfer. Har gjort detta på Livio i Falun. Har gjort både långa och korta protokollet. Fått ut 4-8 ägg. Varav ca 3,4st blivit befruktade. En gång satt vi tillbaka en 3 dagars odling och en gång fick vi en blastocyst.Aldrig fått något till frysen. Sista gången va de tyvärr ingen som klarade odlingen så blev ej någon återföring. Även provat intralipid. Efter flertal misslyckade ivfer så rek läkaren oss att gå vidare med äggdonation.

    Vi står nu i kö för detta.

    Men vill så gärna fortfarande tro att vi kan lyckas med mina ägg. Vill göra ett sista försök. Kanske någon annan klinik som tänker på något annst vis lr ser någon annan behandling alternativ, som inte bara stirrar sig blind på amh värdet.

    Skulle vilja göra mer utredningar o kontroller på om man kan hitta något annat avvikande som kanske bidrar, kanske göra en hysteroskopi? Är det någon som har någon solskenshistoria att berätta som haft ett lägre amh som lyckats med ivf lr naturligt? Någon som har någon klinik att rek i Sverige lr i närheten?


    Jag har också jätte låga amh. Mina båda ägstockar är opererat lång sedan, tredja stadium endometrios. Det finns ett, två ägg. I Sverige till mig också läkaren säger det bara äggdonation. Men nu jag åker till Turkiska kliniker. De plocka om finns bara ett ägg ock från ett få vi en embrio. Om plockat ägg är omogat de göra att det bli och sedan befrukta. Jag hade två gånger detta situation. Jag tänkte om finns eget ägg, då man behöver prova, kanse ni måste bita kliniker ok läkare. Om är du intresant, om ivf behandlingen i Turkiet, skriv till mig, då jag kommer att berätta mer.

    Det finns möjlighet första video samtal med läkare gratis. Läkare pratar engelska, man kan berätta sina historia och ställa frågor.

    Snart planera jag åka igen för ivf behandlingen. En embrio vi har friset, men jag vill kanske ett eller två till????
  • fallmancarro

    Tack för ditt svar, okej.ja jag försöker nu även att kolla med andra länder om det kanske finns någon som tänker på något annat vis. 
    Tack, jag ska fundera på det och googla runt lite. Håller tummarna för erGlad

  • levandecharader1

    Intressant inlägg! Jag har gjort tre ivf-behandlingar med långa protokollet alla ggr. Första gången fick det avbrytas då jag inte fick tillräckligt många blåsor. Andra gången fick jag ett ET och ett FET varav FET blev en graviditet men missfall i v. 13. Nu kör vi igen och fick idag på första VUL efter 9 dagars sprutor (med maxdos som alltid) veta att jag inte verkar få tillräckligt stora och många blåsor och det kanske avbryts. Vi ska dit på måndag igen och kolla. 

    Jag har haft totalt 3 missfall. Första graviditeten blev till efter en ägglossningsspruta, missfall v. 6. Andra under nedreglering med Synarela, dvs. en spontangraviditet, missfall i v. 9 efter att ha sett hjärtslag. Tredje efter FET, missfall v. 13 efter att ha sett ett livligt och växande foster många ggr på UL. 

    Mitt AMH är på 0,5 och jag är nyss fyllda 35 år. 

    Vi ska till hösten välja en klinik via landstinget och vill också få en klinik som är öppna för att testa lite och inte bara stirra sig blinda på det man "ska" göra samt hänvisa direkt till äggdonation. Nu vet jag inte var du bor men i Sthlm har vi iaf fått indikation på att Stockholm IVF och Eliva kan tänka lite mer utanför boxen - men vi har ju inte testat själva så det är bara vad vi har hört. 

    Följer detta inlägg för att se om det kommer in fler tips!

  • levandecharader1

    Kan också addera att vi nyligen har gjort en missfallsutredning och att alla prover, även testet för kromosomavvikelser, ser helt normala ut. Otur kallar man det... 

  • Bingöl
    levandecharader1 skrev 2021-06-04 22:02:13 följande:

    Kan också addera att vi nyligen har gjort en missfallsutredning och att alla prover, även testet för kromosomavvikelser, ser helt normala ut. Otur kallar man det... 


    Har du provat intralipid, imunoglobulin eller lit?
  • Bingöl
    levandecharader1 skrev 2021-06-04 21:59:46 följande:

    Intressant inlägg! Jag har gjort tre ivf-behandlingar med långa protokollet alla ggr. Första gången fick det avbrytas då jag inte fick tillräckligt många blåsor. Andra gången fick jag ett ET och ett FET varav FET blev en graviditet men missfall i v. 13. Nu kör vi igen och fick idag på första VUL efter 9 dagars sprutor (med maxdos som alltid) veta att jag inte verkar få tillräckligt stora och många blåsor och det kanske avbryts. Vi ska dit på måndag igen och kolla. 

    Jag har haft totalt 3 missfall. Första graviditeten blev till efter en ägglossningsspruta, missfall v. 6. Andra under nedreglering med Synarela, dvs. en spontangraviditet, missfall i v. 9 efter att ha sett hjärtslag. Tredje efter FET, missfall v. 13 efter att ha sett ett livligt och växande foster många ggr på UL. 

    Mitt AMH är på 0,5 och jag är nyss fyllda 35 år. 

    Vi ska till hösten välja en klinik via landstinget och vill också få en klinik som är öppna för att testa lite och inte bara stirra sig blinda på det man "ska" göra samt hänvisa direkt till äggdonation. Nu vet jag inte var du bor men i Sthlm har vi iaf fått indikation på att Stockholm IVF och Eliva kan tänka lite mer utanför boxen - men vi har ju inte testat själva så det är bara vad vi har hört. 

    Följer detta inlägg för att se om det kommer in fler tips!


    Jag bor i Stockholm, vi var på Hudinge sjukhuset ivf behandlingen. Då på deras ivf planen när jag har kommit hem och berättat till min man, så har vi bestämt göra ivf i Turkiet. Förut hade jag ginekologen som kommer från Turkiet. Då så hon till mig också att åk dit. Turkiska läkaren har stor erfarenget med ivf behandlingen och mer möjlighet. Många som kommer från andra landet.

    Jag är nöjd med mitt val och vill jag berätta till andra att finns möjlighet att få barn med låga amh.

    Om mer info skriv till mig turkbabek6@gmail.com. Att få mer information om möjligheten alltid är bra. Men vad är bäst du väljar själv :)
  • Bellinas

    Hej.
    Har också lågt AMH och läst på lite...
    Mild IVF eller naturlig IVF ska vara bättre på oss med lågt AMH. Detta görs dock inte i Sverige då man är så fast i den traditionella IVF:en, alla ska behandlas på samma sätt och för dem de inte fungerar så tyvärr... då är det äggdonation som gäller.
    Men fler kliniker utomlands erbjuder detta, t.ex. Danmark.

  • Bellinas

    För er som har Facebook vill jag tipsa om en privat grupp för oss som kämpar med låg äggreserv. Den heter ?Lågt AMH ? och barnlängtan?. Gruppen är inte så stor än men det behövs ju fler som vill gå med för att den ska växa.

  • fallmancarro

    Jag har varit i kontakt med Vitanova i Köpenhamn som har ett annat tänk för kvinnor med lägre Amh, de rek mig en naturlig modifierad ivf där lägre doser behövs. De värnar om kvalitén framför kvantitet. Skulle vara kul o höra om de är någon som provat?

  • Piripiri20

    Har Du försökt stimulering med Merional tillsammans med Gonal F eller bara Merion? Har flera bekanta med låg AMH och mycket bättre resultat inkl mig själv. Rekkomenderar också ta DHEA, för att förbättra äggkvalitet.

Svar på tråden IVF med lägre AMH