• Freyaa

Gravid?

Hej!

Hjälp mig och tolka mitt gravtest. 4 dagar innan mens.

Är det positivt?

• Svar på tråden Gravid?
  • Aliona

Nej det är negativt. Visserligen kan strecket vara svagt, men det ska vara synligt. Däremot kan du ju vara gravid ändå, det är rätt tidigt att testa.

• Freyaa

Åh okej! Tack för svar!

Det är väldigt svagt ändå. Så då är det negativt?

Jag ska ta ett nytt test snart, digitalt istället.
  • Anonym (Mops)

Sista bilden tycker jag ser rätt tydligt positivt ut! 

• Kvinna1989

Sådär såg mitt test ut 2 dagar innan mens, lite svagare till och med. Först 2 dagar efter mens fick jag tydligt streck ocj på digitalt "gravid 1-2", nu är jag i vecka 25+0 , så ja ta nytt test senare :)

• Freyaa
    Kvinna1989 skrev 2021-06-02 22:27:53 följande:

Sådär såg mitt test ut 2 dagar innan mens, lite svagare till och med. Först 2 dagar efter mens fick jag tydligt streck ocj på digitalt "gravid 1-2", nu är jag i vecka 25+0 , så ja ta nytt test senare :)

Åh!

Spännande!

Grattis till dig!
  • Freyaa
    Anonym (Mops) skrev 2021-06-02 22:13:15 följande:

Sista bilden tycker jag ser rätt tydligt positivt ut! 

Åh blir så osäker ????

Kanske är positivt då!
  • Anonym (Pos)
    Aliona skrev 2021-06-02 21:46:46 följande:

Nej det är negativt. Visserligen kan strecket vara svagt, men det ska vara synligt. Däremot kan du ju vara gravid ändå, det är rätt tidigt att testa.

Varför skriver du så tvärsäkert, när du dessutom har fel? TS, solklart positivt, stort grattis till graviditeten. Strecket är inte bara väl synligt utan dessutom i rätt färg, det ser lovande ut för att vara så tidigt :)

/en som tagit säkert tusen test
  • Rådjuret28
    Freyaa skrev 2021-06-02 21:03:30 följande:

Hej!

Hjälp mig och tolka mitt gravtest. 4 dagar innan mens.

Är det positivt?

Jag ser ett sträck, även om det är mycket svagt - men det är ju tidigt testat också. Så jag skulle absolut tolka det positivt! Grattis till graviditeten :)
  • Anonym (Pos)
    Rådjuret28 skrev 2021-06-02 23:02:30 följande:

Jag ser ett sträck, även om det är mycket svagt - men det är ju tidigt testat också. Så jag skulle absolut tolka det positivt! Grattis till graviditeten :)

Jag håller med!

När jag har fått spökstreck/negativt har det dels varit typ grått, och dels inte fångats på bild. Men har bara fått spökstreck med CB testa tidigt, aldrig med stickor som TS använt nu. När strecket dessutom är i rätt färg är det ju klart positivt :)
  • Freyaa

Tack för era svar!

Blev osäker på om det var ett spökstreck. Plus att någon sa direkt att det vart negativt.

Men det är fler som tolkar det som positivt. :)

• anonym2005

Åh vad roligt!!!

Jag hittade denna tråden precis nu, och kände att det var svagt positivt! Kul att det var så, grattis!!

• Kvinna1989

Å va kul, grattis! :)

Jag kände på mig att detta var postitivt, eftersom när jag fick positivt såg mitt test ganska lika svagt ut, till å med svagare :)

• Anonym (Pos)
    Freyaa skrev 2021-06-03 12:31:54 följande:

Tack för era svar!

Blev osäker på om det var ett spökstreck. Plus att någon sa direkt att det vart negativt.

Men det är fler som tolkar det som positivt. :)

Det verkar vara populärt att försöka "ta ned folk på jorden" när de testar tidigt på familjeliv. Tack för uppdateringen, stort grattis igen!
  • Aliona
    Anonym (Pos) skrev 2021-06-02 22:46:18 följande:

Varför skriver du så tvärsäkert, när du dessutom har fel? TS, solklart positivt, stort grattis till graviditeten. Strecket är inte bara väl synligt utan dessutom i rätt färg, det ser lovande ut för att vara så tidigt :)

När jag svarade fanns bara första bilden och där syns inget streck. På andra bilden är syns det dock och är definitivt positivt. Grattis, TS!
  • Aliona
    Anonym (Pos) skrev 2021-06-03 13:37:19 följande:

Det verkar vara populärt att försöka "ta ned folk på jorden" när de testar tidigt på familjeliv. Tack för uppdateringen, stort grattis igen!

Det är rätt uppenbart i såna trådar att det finns två olika inställningar-de som har inställningen att det inte är positivt tills det finns ett test som är klart och utan tvekan positivt, och de som föredrar att inte utesluta ett positivt svar tills det är solklart negativt. Själv var jag i första gruppen när jag gick igenom insemination. Besvikelsen över att först tro att det är positivt för att sen inse att det inte var det kan vara väldigt jobbig - bättre då att vänta tills testet är utan tvekan positivt, dvs när strecket må vara svagt men fullt tydligt. Det har inget att göra med att ta ner folk på jorden. Och självklart kan man vara gravid även om man får ett negativt eller otydbart test tidigt - det innebär bara att man inte med säkerhet kan säga att det är positivt och att man bör ta ett test till lite senare.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Pos) skrev 2021-06-02 22:46:18 följande:

Håller med! Har också tagit mängder med test och detta är solklart positivt.

Grattis ts!
Svar på tråden Gravid?