Inlägg från: Långbenopluto |Visa alla inlägg
  • Långbenopluto

    Vaccin och gravid

    Självklart! Att man ens funderar på att inte ta det visar ju att man inte tänker på barnets bästa.

  • Långbenopluto
    S23 skrev 2021-06-04 19:35:08 följande:
    Varför? Det finns inga långtidsdtuier varken på Corona eller vaccinet när det kommer till bebis i magen. Så att vara osäker på vaccinet är knappast särskilt konstigt.
    Den som väljer att inte ta vaccinet tänker lika mycket på barnets bästa som de som tar det. Man har helt enkelt bara bedömt riskerna olika.
    Ingen vet vad som är skadligast för barnet. Forskningen finns inte. Så det går inte att säga vad som är säkrast för barnet och inte
    Det finns mycket forskning som visar att en svårare variant av influensa ÄR skadligt för både mamma och barn. 

    Och en covid-infektion är lik en influensa, vilket är anledningen till att vaccinet rekommenderas till gravida, precis som influensavaccinet också rekommenderas. 
  • Långbenopluto
    vissli skrev 2021-06-04 22:20:47 följande:
    Du gillar att skambelägga oroade gravida antar jag.

    Det finns inga långtidsstudier på vaccinet idag, så jag förstår helt att folk tvekar. Tycler det är extremt hårt uttryckt stt anklaga en orolig mamma för att inte tänka på sitt barns bästa med ett vaccin som kommit fram under hennes graviditet, där få studier finns på de som fått det i trimester 1-2, inga långtidsstudier finns alls än, och där det finns väldigt olika rekommendationer i olika länder ännu om det.
    Skambelägga? Det är din åsikt, jag hänvisar till forskning.
Svar på tråden Vaccin och gravid