Skulle badtunnan ingå?
Om ni köper ett hus som har en badtunna ståendes på altanen på visningen. Inget nämns gällande den i annonsen eller nån annanstans, skulle ni utgå ifrån att den ingår eller följer med i flytten?
Om ni köper ett hus som har en badtunna ståendes på altanen på visningen. Inget nämns gällande den i annonsen eller nån annanstans, skulle ni utgå ifrån att den ingår eller följer med i flytten?
Jag hade nog aldrig kommit på tanken att badtunnan inte skulle ingå, både som säljare och köpare. Och om jag sålde ett hus med badtunna och av någon anledning inte tänkte lämna den kvar skulle jag vara väldigt tydlig med det i annonsen.
Vad säger mäklaren?
Jag skulle kolla vad det stod i pappren.
Oj
Tänk vad folk tror mycket
Jag skulle kolla vad det stod i pappren.
Jag hade nog aldrig kommit på tanken att badtunnan inte skulle ingå, både som säljare och köpare. Och om jag sålde ett hus med badtunna och av någon anledning inte tänkte lämna den kvar skulle jag vara väldigt tydlig med det i annonsen.
Vad säger mäklaren?
I så fall ingår den antagligen inte. Men fråga mäklaren för säkerhets skull, en del lämnar ju kvar sånt till nästa ägare ändå.
Här är lite info från Lawline också, de brukar ha bra svar: lawline.se/answers/ar-spabad-utomhus-ett-fastighetstillbehor
Vad menas med badtunna? Är det en sån redig tunna som mer eller mindre är fastgjuten (eller hur tusan jag ska förklara, eller en sån där blå enkel liten sak som lätt kan plockas ner (kallas spabad va?)? Behövs det lyftkran/maskiner för att flytta med den?