Tildasafira skrev 2021-12-11 08:37:53 följande:
Hej underbaringar<3
Först och främst, Grattis Steph, vad underbart med ett plus! Ger hopp! Och vad kul RH93 att din remiss äntligen är godkänd! Och Soff, så himla typsik timeing med sena återbudet, håller tummarna att det kommer ett till snart!
Och såklart tack för alla fina meddelanden, jag har läst allt även om jag inte orkat svara. Men känt mig mindre ensam med er här!
Jag ligger fortfarande kvar på sjukhuset. Mina blodvärden går upp och ner och de verkar fortfarande vara i valet och kvalet om de ska kika in i magen en andra gång för att få stopp på dessa blödningar i buken som inte verkar vilja ge sig.. min IVF-läkare är i ständig kontakt med mig, hon är så orolig och har dåligt samvete<3
Och så kom även ytterligare ett hyffsat dåligt besked.. av 23 ägg så var 18 av toppkvalitet men bara fyra befruktades, tydligen pga. Att spermierna inte är på topp ändå.. jag blev såklart ganska besviken först, och kommer tyvärr vara livrädd för att ge mig på denna resa igen efter detta skräckscenario. Det som var positivt var att de fyra som befruktats var av toppkvalitet enligt embryologen och dom frös in en dag 2 för att inte satsa allt, de tre andra odlas vidare till dag fem och jag önskar med hela mitt hjärta att dom klarar sig. Orkar verkligen inte psykiskt med mer just nu..
Håller tummarna och hoppas så att du snart får må bättre och kan åka hem utan fler operationer. Va fint av din läkare att hålla kontakten ändå.
Förstår att det blev en besvikelse över resultatet och en självklar rädsla för att behöva genomgå det igen, men 4 embryon av toppkvalitet låter ändå lovande. Många kramar till dig.