Vi som försökt en längre tid - första barnet
Hej ser att fler är på g in i IVF svängen och likaså vi. Nu kommer en uppdatering sedan vårat besök på Linnékliniken.
Vi började med att gå igenom bakgrund, blodprover (som vi tagit innan), vilket var amh, tsh, andra sköldkörtelprover. Sedan fick jag göra ett VUL vilket visade att jag precis haft ägglossning, och att jag hade massor med ägg. Jag ligger precis på PCO gränsen. Därför har jag lite manlig hårväxt, senare ägglossning och ett amh på 4.4. Stor volym i äggstockarna och de såg "exemplariska" ut vilket gjorde mig trygg.
Efter det gick vi igenom olika behandlingsalternativ, pratade om insemination och ivf. Vi har valt att förbereda inför IVF. Så jag har fått vårat behandlingsschema nu samt fått instruktioner i hur vi använder injektionerna. Planen för mig är att få ut så mycket ägg som möjligt och sedan göra totalfrys. Det betyder alltså att jag inte kommer göra någon återföring i den cykeln när man plockar ägg, utan att det görs i cykeln efteråt. Har även lämnat HIV, Syfilis etc. prov vilket måste göras inför en behandling. Tanken är nu att vi kör på i 2 månader till på egen hand för att jag vill hinna förbereda kropp och huvud och sedan startar vi igång i november. De på Linné är fantastiska och vi lämnade kliniken med glädje och ett helt nytt hopp i livet.