Vickan31 skrev 2021-10-01 15:24:58 följande:
Åååh vad spännande att det går framåt och är lite saker på gång :D Eftersom jag inte var så nöjd med kliniken vi gjorde utredningen på så ska vi faktiskt till Sophiahemmet på vårt första besök om två veckor då vi ska prata om IVF! Så jag måste få fråga vad er bild av Sophiahemmet är, som gjort er utredning där? Tycker ni att de varit bra hittills och kommer ni att fortsätta hos dem för ev IVF och så?
Som du säger är det ju ganska snabbt faktiskt :) Vi fick vår remiss godkänd efter lite mindre än tre månader, men det kan ju också vara pga att det var sommar och semestertider. Jag tycker i alla fall att det låter bra att de följer upp med ny undersökning efter din spolning, det gjorde de inte på kliniken jag var på. Och jag förstår verkligen att det känns läskigt, det tycker jag också ibland samtidigt som det känns skönt att lägga saken i experters händer så att allt ansvar inte bara ligger på oss längre, om du förstår hur jag menar :) Jag hoppas att allt kommer att gå bra för er och jag är också så oerhört tacksam över att ni finns! <3
Ja det känns bra ändå att man inte bara står och stampar på samma ställe.
Jag har fått en jättebra uppfattning av sophiahemmet. Alla personer jag träffat har varit väldigt lugna, förstående, empatiska och förklarar allt på ett bra sätt. När jag gjorde min spolning var det en barnmorska med som i princip bara stod och klappade på min hand och såg till att jag mådde bra medan läkaren gjorde undersökningen. Ja jag tycker också det är bra att dom tar det på allvar och kollar en extra gång ordentligt. Vi kommer nog att välja dem för ivf också om det blir så då jag känner mig trygg där. Det enda som varit tråkigt är att min sambo bara fick vara med på första mötet. Idag fick han vara på telefon då de har kvar sina restriktioner kring corona.
Jag hoppas det går bra för er också att du får ett lika fint bemötande som jag har :)