Soff skrev 2021-09-03 12:12:08 följande:
Efter en väldigt jobbig vecka med nervositet och stress för vad som kommer hända, om det kommer ta längre tid etc. i.o.m att vår remiss har fått en komplettering och skickats till Huddinge på nytt, så fick jag idag tag på de jag skulle. Dom kommer ta tag i vårt ärende snarast så kommer inte dröja länge innan dom gör en ny bedömning för oss. Och om allt då går som det ska så kommer vi få ett nytt brev där vi ska få välja klinik ganska snart. Jag bara håller tummarna nu att det blir så, så vi inte stöter på ytterligare saker.
Men så skönt att de kommer ta i det snarast, då hoppas vi på bra besked inom kort!! :)
apan95 skrev 2021-09-03 14:21:15 följande:
Sådär ja!
Nu ligger de en liten blastis och flyter omkring i livmodern på mig! Testdag 17 september då men kommer absolut börja testa tidigare än så kan jag lova haha!
Frågade även om jag kunde ta vaccin nu då jag avvaktat detta. Men hon rekommenderade mig att INTE göra det nu då jag klassas som gravid och bör därför vänta tills efter v. 12. Kommer helt enkelt få ljuga på jobbet om att jag ska ta det nu och sen säga att jag gjort det för de börjar bli lite diskussion och ?krav??
Ohh, så spännande! Håller tummarna för er! :)
Längtartillvår skrev 2021-09-03 18:11:39 följande:
Nu kom mensen äntligen, på beräknad bim utan några som helst spottings innan. Tar det som ett bra tecken inför kommande ivf. Hsr mailat kliniken idag, så förväntar mig att börja med tabletter om ca 14 dagar. Om allt går enligt planerna bör jag veta om jag är gravid eller inte i slutet på oktober.
Skönt att den kom igång nu och det är ju jättebra att du inte hade några spottings! Det är ju ett jättebra tecken på att kroppen börjar komma i balans :)