Soff skrev 2022-05-02 21:32:52 följande:
Jo det är ju det. Tack <3 Jag har testdag nästa Fredag, 13:e maj. Ska stå och sälja på marknad med min mormor på Lördagen så hoppas innerligt att det blir positiva besked på Fredagen. Annars kanske jag måste ställa in det, och jag vet att min mormor har sett fram emot det där så himla mycket. Och jag med. Hon vet inget om vår ofrivilliga barnlöshet.
Sen har jag spelning helgen efter (spelar i ett band) och vill verkligen inte vara nedstämd. Det är så jobbigt att allt i ens liv på nåt sätt påverkas av detta. Tänker hela tiden på att "kommer jag ha testdag precis när det händer" "kommer jag vara ledsen och inte kunna jobba den dagen" etc., då jag vägrar hålla masken och bita ihop..det har man gjort nog känner jag.
Du märker hur jag tänker alldeles för långt fram... min specialitet!.... Så stoppar mig själv nu. Jag ruvar på ett litet embryo och det finns absolut ingenting som säger att det inte kan gå vägen denna gången. Punkt slut.
Åh, va spännande med ett femdagars! Håller verkligen tummarna att det blir din tur nu också!! <3
Åh jag känner igen mig så väl.

Känns som hela livet har stannat upp för att man ska hålla koll på testdagar, ägglossning mens mm.
Har själv ångest för att min syster och har planerat sen länge att hälsa på min far i Finland. Nu vet jag inte om jag kan åka just då eller iaf måste jag korta ner resan för om jag får negativt på stickan vill jag ju såklart vara hemma (min sambo ska inte följa med) och jag vill heller inte vara borta vid min nästa ägglossning

Man hade ju liksom hoppats för 7 månader sen när vi bestämde detta att jag redan skulle vara gravid ?!
Vi båda får tänka positivt och så hoppas vi med det att det också blir positivt på stickan!