AllGoodNamesRGone skrev 2022-11-15 17:57:43 följande:
Nu så kunde jag citera!
Jaa jag förstår att det känns tungt nu när mensen kom. Jaa precis man får på något vis försöka se fram emot att det börjar hända lite saker i utredningen. Hoppas ni får rätt hjälp så snart som möjligt.
För mig fungerar det att tillåta mig själv att vara ledsen när mensen kommer men sen efter några dagar försöker jag se det som en nystart, brukar försöka peppa upp mig själv och tänka att denna gång, denna gång är det våran tur!! Är det något jag har lärt mig under resans gång så är det att acceptera alla känslor och att alla känslor är okej att känna.
Vad skönt att det fungerar bra för dig och din nuvarande partner. Precis som du säger så är det lite annat ofta i tidigare stadiet i förhållandet. Jag har varit tillsammans med min sambo i över 8 år så det är verkligen som du beskriver det. Jag har faktiskt tagit upp det där med heminseminering och faktiskt skaffat grejer för att utföra det men har inte blivit av, men kanske får testa nästa cykel. Fast hoppas såklart det inte blir några mer försök nu utan att det tar sig. Tycker du kom med väldigt bra tips på hur man kan tänka och göra på andra sätt. För oss blir det verkligen att vi väntar tills vi ska sova varenda gång och försöker köra på då. Frågat min sambo ifall han vill veta när jag har ägglossning och det vill han. Men kanske ska ta och prova att inte berätta för honom ändå, se hur det går helt enkelt. Tusen tack för tips och pepp.
Får verkligen positiva känslor utav denna tråd. Ni är så härliga, stöttande och peppande!
Tack snälla du! Så klok sagt, och jag försöker också att vara snäll mot mig själv, att när mensen kommer släpper jag på alla måsten och äter choklad och kanske dricker något gott vin om jag känner för det. Man får tycka synd om sig själv, och jag vet att det främst är när mensen kommer men sen brukar jag rycka upp mig.
Ja men precis, men efter 8 år är det ju som du säger väldigt tröttsamt och jobbigt att behöva planera in att ha sex var och varannan dag trots att kanske en eller båda inte är särskilt sugen varje gång. Det låter ju som en bra grej med heminsemination, och vad bra att du tyckte att det fanns någonting bra i tipsen! Men som du säger så hoppas vi ju först och främst att mensen inte ska komma den här gången :)
Vad glad jag blir att du också känner så, tack för de fina orden och detsamma! Vi är inte lika många aktiva i den här tråden längre, men jag håller verkligen med om att den genomsyras av värme och respekt och genuin omtanke <3