• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • MsTintin

Bara för att jag sa att jag hade spottings innan mens men inte efter så skulle jag ju såklart denna gång få det även efter... Herregud vad kroppen är knasig! Jag hade som jag tidigare nämnt spottings två dagar innan min mens startade i söndags och den var slut på tisdag. Men har sedan dess ändå fått mörkbruna spottings, om än väldigt lite, sen dess och de pågår fortfarande!

Jag är så less på detta asså, varför kan inte kroppen bara fungera som den ska?!

• RH93

Fick min mens idag så lägger in ny BIM.

Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

Sellcarro, BIM 8/7, 28 år (11:e försöket) 1 MA & 1 MF

Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

Lisen91, BIM 13/7, 29 år (12:e försöket)

ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

Mirabilis89, BIM 22/7, 32 år (13:e försöket)

Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

• Dibella

Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

Längtartillvår, BIM 12/7, 35 år (10e försöket)

Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

• Längtartillvår

Min mens kommer om några dagar nu, fått lite spottings så lägger till min nästa bim i listan. Så jäkla tråkigt!! Om två veckor kommer vi få veta när vi får börja med ivf, hoppas det blir senast september. Men har blivit besviken förr så kommer säkert bli det igen! Lycka till alla andra som har bim i juli!

Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

• Emmalucy
    MsTintin skrev 2021-07-08 11:44:10 följande:

Bara för att jag sa att jag hade spottings innan mens men inte efter så skulle jag ju såklart denna gång få det även efter... Herregud vad kroppen är knasig! Jag hade som jag tidigare nämnt spottings två dagar innan min mens startade i söndags och den var slut på tisdag. Men har sedan dess ändå fått mörkbruna spottings, om än väldigt lite, sen dess och de pågår fortfarande!

Jag är så less på detta asså, varför kan inte kroppen bara fungera som den ska?!

Nä, jag hatar när den känner för att skoja, spottings är så frustrerande! :( den väntan på "all clear" är rätt segt. Hoppas det är en one off för dig! Kram!
    RH93 skrev 2021-07-09 08:56:18 följande:

Fick min mens idag så lägger in ny BIM.

Åh beklagar verkligen :( hur ligger ni till när det gäller utredning och så, något planerat efter sommaren? När ni någon semester nu så ni kan hitta på något nytt och försök att koppla bort från den hell loop som är TTC? kram!
  • Emmalucy
    Längtartillvår skrev 2021-07-09 10:01:10 följande:

Min mens kommer om några dagar nu, fått lite spottings så lägger till min nästa bim i listan. Så jäkla tråkigt!! Om två veckor kommer vi få veta när vi får börja med ivf, hoppas det blir senast september. Men har blivit besviken förr så kommer säkert bli det igen! Lycka till alla andra som har bim i juli!

Beklagar gumman! :( jag hatar när bekräftelse på mensen kommer, men jag var alltid tacksam att få veta innan den riktiga blödningen kom så jag var redan "over it" när den dök upp. Åh jag håller tummarna att ni får tid till ivf snart! Kan ni försök att pressa för typ letrozol elle något om det blir en lång väntetid, något att ge kroppen en boost, ett sista försök osv? Kram!
  • Längtartillvår
    Emmalucy skrev 2021-07-09 11:05:22 följande:

Beklagar gumman! :( jag hatar när bekräftelse på mensen kommer, men jag var alltid tacksam att få veta innan den riktiga blödningen kom så jag var redan "over it" när den dök upp. Åh jag håller tummarna att ni får tid till ivf snart! Kan ni försök att pressa för typ letrozol elle något om det blir en lång väntetid, något att ge kroppen en boost, ett sista försök osv? Kram!

Tack fina du <3 ja det är verkligen skit! Hatat det, vare sig det skulle vara spottings eller mens direkt. Nästan bättre att få mens direkt, annars har jag ändå haft hopp om att kanske, för vissa har ju småblödningar fastän de är gravida. Men jaja, nu efter så många månader vet jag bättre. Jag har samtal med dem den 19e, ska fråga men tror inte de vill ge mig någonting iom att de inte hittar något fel med mig, (bra ägg, regelbunden ägglossning etc) utan det verkar vara min kille spermier som är lite sådär.. Jag ska pusha för att få tid tidigt till ivf iom att de glömde av att boka in mig för spolning och därmed senare lades allting :(

Hoppas allt är bra med dig! Måste kännas helt underbart med ett litet liv i dig, och bästa av allt, inget mer schemalagt sex!! Haha, längtar efter den dagen :)
  • RH93
    Emmalucy skrev 2021-07-09 11:01:36 följande:

Nä, jag hatar när den känner för att skoja, spottings är så frustrerande! :( den väntan på "all clear" är rätt segt. Hoppas det är en one off för dig! Kram!Åh beklagar verkligen :( hur ligger ni till när det gäller utredning och så, något planerat efter sommaren? När ni någon semester nu så ni kan hitta på något nytt och försök att koppla bort från den hell loop som är TTC? kram!

Tack fina du <3 vi har tid för att påbörja utredning i augusti så jag känner att jag har det att hänga upp hoppet på nu. Vi har semester just nu och en del roliga saker inplanerade så ska verkligen försöka att bara njuta och återhämta mig. Men blev såklart otroligt nedslagen idag och känner bara att jag inte har någon lust med nånting. Om någon dag blir det säkert bättre igen.
  • RBC

Är det fler än jag som tycker att man blir helt knäpp i det här?

Jag ser barnvagnar, gravida kvinnor och små barn ÖVERALLT, har inte tänk på det innan det att vi bestämde oss att det nog är dags att skaffa barn. 

• Dibella
    RBC skrev 2021-07-09 12:33:34 följande:

Är det fler än jag som tycker att man blir helt knäpp i det här?

Jag ser barnvagnar, gravida kvinnor och små barn ÖVERALLT, har inte tänk på det innan det att vi bestämde oss att det nog är dags att skaffa barn. 

Oh ja, det är som man ser världen med helt andra glasögon. Hela världen är helt plötsligt fylld av det på ett helt orimligt sätt, och alla ens vänner blir gravida bara av att kramas lite fint. Känns som om jag alltid stirrar helt orimligt på gravidmagar och nyfödda så jag undrar om andra tycker jag är creepy, men blicken fastnar hahaDrömmer

Haft två nära vänner som i början när vi började TTC sa något i stil med "nej vi är inte redo kanske om något år", en fick kids nu i maj och en går in i andra trimestern snart. Båda har man skämtat ihop om att man ska mysa och vara föräldralediga ihop..

Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet