Vi som försökt en längre tid - första barnet
Det gör du helt rätt i, om allt går som vi hoppas så kommer du ju inte kunna dricka eller äta vissa ostar på ganska länge - fingers crossed!
Jag har bara gjort en färsk återföring, hur är det när det är fryst, behöver du göra någonting särskilt innan återföringen på fredag? Eller är det först efter återföringen du behöver göra något, som att ta lutinus eller liknande? Ja ovissheten är ju alltid tärande tycker jag. Jag har hittills bara fått prata med en barnmorska som var lite osäker på vad läkaren tyckte om vi behövde vänta ett helt år eller inte, men hon trodde att det kunde räcka med 6 månader alternativt att vi skulle börja bara med en spolning av äggledarna och göra en hel utredning när det gått 12 månader. Jag har skickat in mina papper från min fertilitetsutredning som jag gjorde med exet så ska läkaren titta på det för att kunna ta ställning till när vi kan få hjälp och i så fall vilken typ av hjälp. Känner mig så otålig bara, som att klockan tickar samtidigt som tiden upplevs gå så otroligt långsamt just under barnförsöken.
Nej behöver inte göra någonting! Blir en helt naturlig cykel, så behöver inte ta extra progesteron med lutinus och/eller cyclogest alls. Vad jag vet nu iallafall hehe, men som det lät på barnmorskan skulle jag slippa allt sånt. Oerhört skönt och tror det kan vara vår grej att köra i en helt naturlig cykel.
Skulle det inte ta sig nu kanske man vill ha extra progesteron vid nästa försök, men det får bli ett problem då isåfall. 
Testdag 7/10 men lär ju säkerligen tjuvtesta innan dess.
) och fått på mig fina nättrosor med jättebinda och har inget som helst minne av det. Störtskön narkosläkare med. På det stora hela en väldigt bra upplevelse så, har inte speciellt ont och blöder inte allt för mycket (nog vad som är en vanlig mens för de flesta). Nu på kvällen känner jag mig som bakis och trött ungefär, absolut hanterbart. Återbesök den 12:e för uppföljning av det här (och på en klinik bara några kvarter från mitt jobb, jackpot!)